Gå til innhold

På jakt etter 40" eller større LCD

Anbefalte innlegg

Skal tømme lommeboka og kjøpe meg ny TV :new_woot:

Men, etter å ha hatt CRT tv i mange år, så har jeg ikke heeelt fulgt med på markedet og utviklingen i det siste...

Det jeg har planer om å bruke TVen til er:

- TV titting (duh)

- Film

- Xbox 360

+ at jeg har planer om å bygge meg et mediasenter med Blue ray, mulighet for enkel spilling i stua og internett på TVen.

Jeg _tror_ derfor at jeg er på jakt etter full HD, 2 - 3 HDMI innganger.

Er også en fordel om det er litt ok lyd på TVen, slik at det er mulig å se på TV uten at jeg må kjøre i gang hele hjemmekinoanlegget.

Titteavstand ca 2 - 3 meter, derav ønsket om 40" eller større TV.

Prisklasse maks 30k

Fint om noen kan poste litt linker til tester som vil være relevant for meg, eller komme med litt anbefalinger osv

Venter i spenning! Når jeg først har bestemt meg for denne investeringen, så føler jeg at jeg helst burde gjort dette i går.. :-)

Endret av TheHead
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For din prisklasse er det bare ETT eneste valg. Pioneer PDP428XD.

Fantastisk bildekvalitet til film, tv og xbox360. Rett og slett for øyeblikket den beste 42"-tven på markedet.

http://forbruker.no/digital/tester/tv/article2002501.ece

XD-versjonen er klin lik testet versjon, men har USB-inngang, bilde i bilde, optisk og subwoofer ut, mulighet for enklere ISF-kalibrering av skjermen (av en proff du betaler penger).

Lenke til kommentar

Slike ting som tallbaserte målinger av kontrast og lysstyrke måles forskjellig fra leverandør til leverandør.

Tven leverer KNALLBILDER der jeg har den utstillt på jobb, og vi har 10 ganger mer lys enn i en vanlig norsk stue (dessverre, burde vært mindre lys egentlig).

Er du usikker, så kjøper du den et sted du har mulighet til å returnere eller bytte tven om du ikke er fornøyd.

MEN - Samtlige testsider er enige, dette er den beste 42" som er tilgjengelig pr dags dato.

Lenke til kommentar

Legg merke til at akkurat samme side har testet PDP4280XA (XD betyr digital tuner innebygget, eneste forskjell)

http://www.hdtvtest.co.uk/Pioneer-PDP4280XD/Conclusion.php

"Reference model". Altså den beste tven de har testet pr dags dato. X3500 ville fått dette merket om den var bedre.

Ang oppløsning, primærbruken er film, tv og spill. Oppløsning har lite å si på den avstanden brukeren sitter.

Lenke til kommentar
Bare husk en ting ettersom du skal bruke den til pc/media center også...

Oppløsningen er bare 1024x768...

???

Dette er da en full HD TV med 1920x1080...

Hvis man kobler PC over HDMI, så bør man da få full oppløsning, eller tar jeg heelt feil her?

Lenke til kommentar
Legg merke til at akkurat samme side har testet PDP4280XA (XD betyr digital tuner innebygget, eneste forskjell)

http://www.hdtvtest.co.uk/Pioneer-PDP4280XD/Conclusion.php

"Reference model". Altså den beste tven de har testet pr dags dato. X3500 ville fått dette merket om den var bedre.

Ang oppløsning, primærbruken er film, tv og spill. Oppløsning har lite å si på den avstanden brukeren sitter.

Hmm... så ikke den testen der --- virker meget lovende da :-)

Men jeg er uansett skeptisk til plasme og PC bruk, selv om jeg kanskje ikke har noen grunn til det. Må tenke litt på saken.. :-)

Edit: Hvis pioneeren har begrenset oppløsning ved PC bruk på 1024x768, så er det et lite minus for meg siden jeg også har tenkt å bruke mediasenterPCen til litt småspilling. Jeg er mest glad i strategispill, og der er jeg fan av litt oppløsning... hrrm...

Endret av TheHead
Lenke til kommentar

Du har ingen grunn til det :). Husk at det er ikke PCBRUK, du skal spille av film fra pcen din, se film via dvd og tv, blu-ray osv. Og spille.

Da er den pioneeren der best. At du ikke får perfekt oppløsing de gangene du skal bruke tven til å se på internett med o.l. - det får så være, tviler på at det er primærbruken din.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...