Gå til innhold

Toshiba trekker HD DVD

Anbefalte innlegg

Det faktum at av alle BD spillerene som er solgt i dag, så er det bare PS3 som støtter Profile 2.0 (og evt. høyere), såkalt BD-Live, mens alle andre spillere blir utdatert så fort den nye BD standarden blir innført er litt trist da...

Jeg har sagt det før og jeg sier det igjen. Bra at det endelig er bare ett format, Trist at det ble Blu-Ray.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Men i bunn og grunn så er det riktig det du sier. Et paradoks dog at PS3 som BD spiller sørget for at BD standarden vant, mens BD som spillmedie sørget for at PS3 tapte som spillkonsoll.. ;)

Lol, vennligst begrunn den påstanden. PS3 har på ingen måte "tapt" fordi den bruker BD som spillmedium...

Faktisk har den ikke "tapt" på noen måte, men fortsetter å bygge et ustoppelig momentum, et momentum som nå virkelig vil sette fart etter at denne irriterende formatkrigen er over.

:new_woot:

Nå skal jeg feire med å kjøpe noen nye Blu-ray filmer, og ser frem til at Universal, Paramount og Dreamworks endelig kommer over til Blu-ray. :dribble:

Endret av XDamage
Lenke til kommentar
Men i bunn og grunn så er det riktig det du sier. Et paradoks dog at PS3 som BD spiller sørget for at BD standarden vant, mens BD som spillmedie sørget for at PS3 tapte som spillkonsoll.. ;)

Lol, vennligst begrunn den påstanden. PS3 har på ingen måte "tapt" fordi den bruker BD som spillmedium...

Faktisk har den ikke "tapt" på noen måte, men fortsetter å bygge et ustoppelig momentum, et momentum som nå virkelig vil sette fart etter at denne irriterende formatkrigen er over.

:new_woot:

Nå skal jeg feire med å kjøpe noen nye Blu-ray filmer, og ser frem til at Universal, Paramount og Dreamworks endelig kommer over til Blu-ray. :dribble:

Neida, jeg mener på ingen måte at løpet er kjørt for PS3. Og de som kjenner meg her inne og som har satt meg i bås tar nok ironien i det utsagnet umiddelbart. ;) 'Har gjort det mindre bra enn hva mange forventet' er kanskje det jeg burde sagt. Jeg er også av den overbevisning at PS3 kommer til å vinne momentum etter dette.

:)

Lenke til kommentar
Det faktum at av alle BD spillerene som er solgt i dag, så er det bare PS3 som støtter Profile 2.0 (og evt. høyere), såkalt BD-Live, mens alle andre spillere blir utdatert så fort den nye BD standarden blir innført er litt trist da...

Jeg har sagt det før og jeg sier det igjen. Bra at det endelig er bare ett format, Trist at det ble Blu-Ray.

Den samme problematikken hadde man også med de først lanserte HD DVD spillerne som ikke en gang støttet 1080p. Jeg skulle forøvrig likt å sett en link på den påstanden om at det er kun PS3 som støtter 2.0. Man kan oppdatere firmwaren på de fleste på lik linje med PS3 på de fleste BD spillere.

Lenke til kommentar
Slik jeg har forstått det, så er det ikke alle Blu-ray spillere som har hd, eller nettverksport, slik at en oppdatering ikke er mulig.

Birger :)

De oppdaterer man stort sett på gamle viset ved hjelp av å brenne en cd/dvd. Ikke ideelt, men jeg vil tro at dette gjelder en mindre andel forbrukere som er mer teknisk bevandret enn folk flest. :)

Lenke til kommentar

det store spørsmålet nå er hvor lenge det går før de begynner og fase ut produksjonen av dvd spillere .

dvd plater kommer det nok og komme lenge etter at de slutter og selge spillere , men nå er vil jeg tippe at produsentene er sugene på og fase dvd spillerne ut av marked og sørge for at alle ny kjøp blir BR spillere .

hvor lenge tipper dere for dere må lete etter dvd spillere ?

si 1/2 -1 år før det hovedsaklig bare selgs BR spillere ?

Lenke til kommentar

Den samme problematikken hadde man også med de først lanserte HD DVD spillerne som ikke en gang støttet 1080p. Jeg skulle forøvrig likt å sett en link på den påstanden om at det er kun PS3 som støtter 2.0. Man kan oppdatere firmwaren på de fleste på lik linje med PS3 på de fleste BD spillere.

PS3 er den eneste per i dag som støtter 2.0 i teorien, selv om firmware for dette ennå ikke er kommet. Men på bakgrunn av den gjør det mye via software, har harddisk og nettverksport allerede så er det mulig at det kommer.

For de andre spillerne du gjerne skulle sett link på.. Du kan selv finne linker for å støtte denne påstanden, eller du kan tenke over følgende:

For å oppgraderes til 2.0 så hjelper det ikke å laste ned til PC og brenne på en plate. 2.0 krever nettverksport, den kan du ikke få ved å lese av en CD i spilleren din. Hadde du hatt nettverksport i første omgang hadde dette steget også vært unødvendig. Men uansett, ingen nettverskport dukker opp via avlesing av firmware via CD.

2.0 krever også 1gb ekstra minneplass, det får du heller ikke vedå lese av en CD i spilleren din - har du ikke 1gb harddiskplass så trenger du en inngang for tilkobling av en slik harddisk. Det kan du ikke få ved å lese av en CD i spilleren som du har brent på PC først. 2.0 krever at du oppfyller 1.1 egenskapene fult ut, ergo en en chip i spilleren som kan dekode to video og audiostreams samtidig for Pip støtte. Hvis chip'n din i spilleren i hardware ikke greier dette, så vil ingen CD lest av spilleren din kunne oppdatere brikken din fysisk til å få denne egenskapen.

Ingen spillere på markedet per 1.oktober 2007 hadde disse egenskapene. Og etter det har det heller ikke kommet noen. Men det er på vei. :)

Det finnes riktignok spillere med nettverksport per i dag, men de er kun for oppdatering firmware. BD 2.0 på disse er umulig på grunn av manglende lagringsmuligheter/manglene harddisk inngang, samt en billed/audio chip som fysisk ikke greier kravene uansett hva man prøver å gjøre via firmware.

Det er så enkelt som at BD måtte få sitt format ut i gata i tide før alt var på plass for at ikke HD DVD skulle få fotfeste. Nå er ting i orden, BD vant osv... men ikke lur dere selv til å tro at en eksisterende spiller kan oppgraderes til å få en nettverksport, harddisk/harddisk inngang og ny billedchip via software. Da må dokker vente!!

Lenke til kommentar
Vent på Panasonic DMP-BD50.

Det er den første 2.0 spilleren som kommer, og er mer eller mindre perfekt (på papiret i alle fall) Kommer i Mai ca.

Den høres bare vanvittig bra ut! Men Sony kommer med en til høsten, i hvert fall i statene, som jeg tror skal gjøre et meste som Panasonic'n gjør - men sannsynligvis til en billigere penge. Husker ikke helt prisingen på den.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...