Gå til innhold

Fifa 08 - Hvordan er synet på dette spillet idag?


Phantom_Lord

Anbefalte innlegg

Jeg har akkurat solgt min kopi av Pro Evolution Soccer 2008. Det var en STOR nedtur fra de forrige utgavene. Spilldelen gikk alt for fort, innleggene virket unaturlige, spillet var hakkete, og selvfølgelig var lisensene/lite utvalg av lag en stor nedtur.

 

Har hørt mye om Fifa 08, men klarer ikke gjøre opp en mening. Har prøvd demoen, og synes det virket litt statisk, men det er jo mulig fullversjonen er anderledes.

 

Hvordan er deres syn på dette spillet pr dags dato? Er det bra, bedre enn PES?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har akkurat solgt min kopi av Pro Evolution Soccer 2008. Det var en STOR nedtur fra de forrige utgavene. Spilldelen gikk alt for fort, innleggene virket unaturlige, spillet var hakkete, og selvfølgelig var lisensene/lite utvalg av lag en stor nedtur.

 

Har hørt mye om Fifa 08, men klarer ikke gjøre opp en mening. Har prøvd demoen, og synes det virket litt statisk, men det er jo mulig fullversjonen er anderledes.

 

Hvordan er deres syn på dette spillet pr dags dato? Er det bra, bedre enn PES?

 

Jeg har skrevet mine meninger her:

FIFA 08

http://www.spillarkivet.no/omtale.php?spillID=1202501349

 

PES 2008

http://www.spillarkivet.no/omtale.php?spillID=1195597466

 

Ellers kan jeg si at både PES 2008 og FIFA 08 har hver sine fordeler og ulemper. Du må egentlig finne ut hva du liker best og hva du kan leve med.

 

FIFA 08 har nydelig grafikk, alle lisenser du måtte ønske deg, fantastisk atsmosfære under kampene og en meget bra ramme rundt hver enkelt kamp. FIFA 08 er litt for mye deja vu. Du opplever (litt for ofte) at ting gjentar seg selv.

 

PES 2008 er vel det nærmeste man kommer en fotballsimulator i dag. Veldig bra fysikkmotor, men mangler lisenser og stemningen rundt kampene. Det blir litt dødt og stille. Menyene i spillet gir følelsen av noe hjemmemekka.

Lenke til kommentar

Fifa 08 er et syvmilssprang fra tidligere versjoner, men det blir som nevnt mye deja vù. Selve fysikkmotoren til PES er fortsatt mange hakk over Fifa i mine øyne, selv om det har jevnet seg ut. Samtidig er det noen bugs som er helt fantastisk irriterende. Alt i alt har jeg de to spillene ganske likestilt, kanskje med en liten knapp på Fifa fordi lisenser bedrer helhetsinntrykket.

Lenke til kommentar

Jeg har spilt FIFA siden 1994 (da het det FIFA International Soccer og var på disketter). Vært stor fan av serien, men synes de har tapt seg litt i det siste. De har kuttet ut en del fine justeringer jeg likte å stille på. For eksempel kameravinkler - her kunne man zoome inn og ut på både avstand og høyde før, dette er fjernet nå. Spillhastigheten kunne man også endre på før, dette er også borte. FIFA 08 går altfor tregt, for min del. Savner hastigheten fra tidligere spill. Til slutt kan jeg nevne at det i år har blitt mye vanskeligere å score enn før. Nesten for vanskelig, spør du meg.

Lenke til kommentar
Skjønner ikke vitsen med å kjøpe et nytt fotballspill hvert år, er jo melking av de andre spillene med små forskjeller. Grafikken forblir omtrent den samme.

Hadde du prøvd Fifa 08, tror jeg ikke du ville kalt det melking. Spillet har gjennomgått en total overhaling i forhold til tidligere versjoner, og prøver man Fifa 07 etter å ha prøvd dette er det som natt og dag. Problemet FIFA alltid har slitt med, er dog repetivt gameplay, og det synes jeg ikke de har klart å kvitte seg helt med. Til slutt finner man scoringsresepten, og da kommer målene i bøtter og spann.

Lenke til kommentar
Jeg har spilt FIFA siden 1994 (da het det FIFA International Soccer og var på disketter). Vært stor fan av serien, men synes de har tapt seg litt i det siste. De har kuttet ut en del fine justeringer jeg likte å stille på. For eksempel kameravinkler - her kunne man zoome inn og ut på både avstand og høyde før, dette er fjernet nå. Spillhastigheten kunne man også endre på før, dette er også borte. FIFA 08 går altfor tregt, for min del. Savner hastigheten fra tidligere spill. Til slutt kan jeg nevne at det i år har blitt mye vanskeligere å score enn før. Nesten for vanskelig, spør du meg.

Jeg og syns et er litt for vanslkig i starten å score mål der. Men det er jo bedre det enn an man scorer hvert eneste angrep. Er slik fotball er i virkligheten.

Lenke til kommentar

Alltid vært skeptisk til Fifa serien, men når jeg prøvde det sammen med broren min for ett par uker siden hadde jeg det morsommere enn jeg kan huske jeg har hatt med ett spill! :)

Lite som er like gøy som å slå Classic XI med Odd Grenland første gang jeg prøvde spillet! :wee: (mot broren min, of kårs.)

Lenke til kommentar

Kjøpte Fifa08 når det kom ut, og har ikke lagt det fra meg enda. Synes det er det beste fotballspillet jeg har prøvd, og at det definitivt er verdt et kjøp. Det er ikke helt perfekt enda. Det har fortsatt noen mangler, men det er ikke noe som plager deg konstant. Fifa08 er litt vanskelig til å begynne med, men morsomt når man får teken på det. Men heldigvis får man fortsatt motstand om man øker vanskelighetsgraden, i motsetning til Fifa07. Over Live er Fifa08 utrolig bra. Fullversjonen av spillet er forskjellig fra demoen. Synet på spillet endret seg hvertfall hos meg når jeg fikk spilt en hel kamp.

Lenke til kommentar
Nettet er stivt som sement i FIFA 08 også :( Savner dette selv

 

Synes nettet er greit jeg. Deilig å skyte ballen så hardt i mål at ballen spretter tilbake på banen.

 

Greit nok det, men jeg skulle ønske de kunne hatt mer variasjon. Hva med å ha forskjellig type netting? Slik er det jo i virkeligheten. PES har jo hatt to forskjellige type nettinger vet jeg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...