Gå til innhold

Rar score i 3Dmark..Vær så snill å svar...:)

Tomzern

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Satte nettopp inn mitt nye Radeon 9100-kort i PC-en.

Fikk bare 6978 3D-marks i 3d mark 2001 SE

Ække det litt lite?

Jeg mener jeg har da ikke så ræva oppsett, eller hva?

(se sign.)

Min PC:

20GB harddisk+850MB backupdisk for fun

Plextor 24x10x40x og 48x CD-rom

Sapphire ATI radeon 9100 128MB

AMD XP2100+ 1,733 Ghz

MSI KT4 Ultra-BSR

256 mb DDR-ram

400w PSU

Blir bare ren gjetting, men tror nok nesten 7k er rimelig i forhold til oppsettet ditt. Sjermkortet ditt er ikke det raskeste. CPUen er helt grei og drar nok opp totalt. hovedkortet er oxo ok. spørs det da, rammen, hva er det? pc2100, 2700, eller 3200? for hvis du har 2100 får ikke utnytta at det er mulig for 333mhz på rammen. Og harddisken da? det er en 20gb... sikkert noen år, begynner å bli dårlig kanskje? treg? den drar nok ned ganske mye. Sikkert ikke noe cache på den heller. og hjelper lite med ata133 med en gammel disk. men som sagt, ren gjetting....

koskov

Lenke til kommentar

Når jeg kjørte 3Dmark, hadde jeg nettopp installert winXP på nytt..

Bare en time tidligere..

Andre på forumet tippet at jeg ville få mellom 8000-9000 3Dmarks da :-?

Radeon 9100 128mb er da ikke så ræva vel?Ikke det beste, men ikke det dårligste heller liksom, eller hva?

Mvh Tomzern :D

Lenke til kommentar

Hadde samme "problem" for rundt halvannet år siden, det var den gangen GeForce3 var den aller hotteste i grafikkverdenen, og jeg hadde nettop lagt ut 3500 for en som skulle erstatte mitt daværende TNT kort... hadde en AMD 1400, 256mb DDRram, the usual, men fikk til min store skuffelse kun rundt 2000 3dmarks. Jeg kunne svært lite om data den gangen og ante ikke min arme råd. 3 månder senere hadde jeg med den samme maskinen og samme kortet rundt 6500 3dmarks... Dette hadde skjed gjennom driveroppdateringer, tweaking av windows og BIOS, overklokking osv.

Det er alltid mulig å få litt høyere ytelse, ikke gi deg !

BTW. Den samme maskinen har i dag 8000 3Dmarks, og ettersom 9100/8500 er en smule bedre kort så burde du med en kraftigere maskin klare å slå den.... lykke til

Lenke til kommentar
Tror dere at det kan ha noe med at jeg ikke har stilt på AGP-hastigheten at jeg får så lite? :-?  

Veit ikke, men jeg tror ikke den står på 4x AGP, men bare vanlig hastighet...

Det er skjermkortet ditt som ikke er av de raskeste. Alle vil ha et nytt raskt skjermkort men da må du betale en del. Eg har bare 4k med mitt system. Men det er gammel :lol:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...