Gå til innhold

Konfigurasjon av navneserver

Anbefalte innlegg

Ser ikke noe bind der gitt.. hvordan la du inn bind, forresten?

Nei, kun YPBIND og WINBIND. Jeg lastet ned pakka, untar'et den og kjørte config og make tror jeg.

Vil virkelig anbefale deg å prøve å følge og sette deg inn i manualer etc. Det blir så utrolig mye enklere å skjønne og å holde styr på ting når man har gjort et minimum av research på det systemet man faktisk holder på med.

Meg bekjent følger det med et fullt brukbart pakkesystem i CentOS, som gjør installasjon og konfigurasjon rimelig trivielt i forhold til det du har prøvd på nå. Jeg tok det jo selvsagt for gitt at det var installert gjennom pakkesystemet.. nå skjønner jeg ihvertfall hvorfor filene dine ikke er der de skal være.

Vil råde deg til å søke opp litt info om "yum", og installasjon av pakker. Jeg vet ikke hva pakken du skal ha heter, men den heter garantert noe med "bind", "named" e.l. Da er det ikke verre enn å skrive f.eks "yum install bind", så skal den bli installert skikkelig.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

[root@99-99-99-99 ~]# service named start

Starting named: [ OK ]

[root@99-99-99-99 ~]# service named start

Starting named: named: already running [FAILED]

Det ser ut som om det fungerer nå. Domenet svarer derimot ikke, selv om det er satt opp mot ns1.**.net og ns2.**.net

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...