Gå til innhold

BK: Gamle Bybro i Trondheim (HDR)

magnuje2

Anbefalte innlegg

Hei,

Vil gjerne ha kritikk på mitt første HDR forsøk. Komposisjonen var kanskje ikke den aller beste her.. Brukte 3 eksponeringer med 2 trinn spredning. Satt sammen i photomatix og forandret litt kontrast i Lightroom

post-148258-1203255568_thumb.jpg

400D, håndholdt

18 mm

ISO 200

F7.1

Lukketid varierte da, så klart

Endret av magnuje2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Lekkert og spennende kontrastvalg, dette falt i smak. Ny vinkel, men jeg får ikke bestemt meg for om jeg liker det eller det ødelegger hele bildet..

Ja, enig der. Prøvde å ta et bilde med litt mer spennende komposisjon enn det typiske "turistbildet". Mulig jeg ikke helt lyktes der

Lenke til kommentar
Ja, synes det var spennende foto jeg...får ikke til det der enda jeg...har visst ikke slikt HDR program/mulighet heller... :no::no:

RandiA

http://stuckincustoms.com/2006/06/06/548/

Ganske enkelt egentlig. Jeg fulgte den guiden over. Men HDR er så pop for tiden at det er mange som ikke liker dem. Synes det er årleit når man ikke overdriver men bruker det til å få frem detaljer i motlys o.l. Smaken er som baken

Lenke til kommentar

Ja, har lagt den linken i min Foto-teori mappe...men det er så mye annet grunnleggende jeg bør lære først... :yes: dessuten vet jeg ikke om jeg kan gjøre det i Photoshop 7.0 som jeg har...så mange som snakker om Lightroom her, har ikke det jeg...men jeg har Digital Photo Professional for RAW format...får ta ibruk det snart.

RandiA

Lenke til kommentar
Ja, har lagt den linken i min Foto-teori mappe...men det er så mye annet grunnleggende jeg bør lære først... :yes: dessuten vet jeg ikke om jeg kan gjøre det i Photoshop 7.0 som jeg har...så mange som snakker om Lightroom her, har ikke det jeg...men jeg har Digital Photo Professional for RAW format...får ta ibruk det snart.

RandiA

Photomatix er et program som gjør det enklere å komme igang med HDR. Gratis å prøve - men du må betale for det for å bli kvitt vannmerkene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...