HGA Skrevet 17. februar 2008 Del Skrevet 17. februar 2008 Hei, Ser japanfoto har et tilbud nå med scanning av 100 dias til cd for 199,-. Dette er jo veldig fristende da jeg har en del gamle lysbilder. Er vel i første omgang bare 200 bilder jeg "må" ha inn og det forsvarer ikke et kjøp av en skanner. Er det noen som har benyttet seg av dette tilbudet og kan si noe om kvaliteten på resultatet? Er det noen annen butikk (i Oslo) som er bedre/billigere? Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 17. februar 2008 Del Skrevet 17. februar 2008 Oi! Det var billig. Jeg slenger meg på tråden for jeg har et par kassetter med dias (i rammer) jeg vil ha scannet jeg også. PS. Hvor fant du tilbudet? Jeg finner det ikke på http://japanphoto.no/ Lenke til kommentar
JPstoney Skrevet 17. februar 2008 Del Skrevet 17. februar 2008 (endret) Oi! Det var billig. Jeg slenger meg på tråden for jeg har et par kassetter med dias (i rammer) jeg vil ha scannet jeg også. PS. Hvor fant du tilbudet? Jeg finner det ikke på http://japanphoto.no/ It is a campaign from our catalog that we have from time to time: http://www.japanphoto.no/catalog.php?osCsi...kcs5uh33064jg84 The scanning quality (1536 x 1024) is absolutely sufficient for 10x15 prints or - what is the most natural thing to do - showing the pictures on a TV/Beamer or computer screen. If you want to use the files for printing large posters in professional quality, the resolution is not high enough and you should better scan the pictures yourself or give it to other photoshops who have much larger files - and much higher prices ;-) Stephan Endret 17. februar 2008 av JPstoney Lenke til kommentar
HGA Skrevet 17. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2008 (endret) Hei Simen1, som Stephan alt har svart finner du tilbudet hvis du laster ned månedens DM i pdf format. Thanks for your answer Stephan. I think I will use this fine campaign to get a couple of hundred dias slides into my computer. If I need super high quality for some pictures, I will just have those rescanned. Endret 17. februar 2008 av HGA Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 4. mars 2008 Del Skrevet 4. mars 2008 Thanks for your answer Stephan. I think I will use this fine campaign to get a couple of hundred dias slides into my computer. If I need super high quality for some pictures, I will just have those rescanned. Og vi ser jo hvor fornøyd du ble med resultatet https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=918852 Som sagt... kvalitet og pris går hånd i hånd. Lenke til kommentar
HGA Skrevet 8. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2008 (endret) Thanks for your answer Stephan. I think I will use this fine campaign to get a couple of hundred dias slides into my computer. If I need super high quality for some pictures, I will just have those rescanned. Og vi ser jo hvor fornøyd du ble med resultatet https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=918852 Som sagt... kvalitet og pris går hånd i hånd. He, he ja du har så rett! Men det var verdt et forsøk. Dessverre ble resultatet bare trist. Men Japan Photo viste god kundeservice og ga meg pengene igjen når jeg klaget på resultatet Nei, må nok bite i det sure eple og betale det det koster for en ordentlig dias-skanner. Eventuelt kan jeg kanskje leie/låne en av en bekjent. Endret 8. mars 2008 av HGA Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 8. mars 2008 Del Skrevet 8. mars 2008 Joda, Japan Photo har 100% fornøyd eller pengene tilbake. En grei forsikring det. Uansett så gir vi pengene tilbake der jeg jobber også, om kunden ikke er fornøyd. Enkelte gjør feil når de tar bilder, og skylder på oss etterpå (refleks fra blitsen i glass er for eksempel butikkens feil ). For å slippe krangel med disse, så får også disse kundene pengene tilbake. Slike dias-skannere behøver ikke bli så dyre. For det første så finnes det noen på bruktmarkedet, men er nok ikke så lette å få tak i til en virkelig billig pris. Så det lureste kan være å kjøpe en ny, bruke den på det du har av negativer og dias, og så selge den igjen etterpå. Du får nok lett 75% av kjøpesummen ved bruktsalg, skal vi tro andre som har prøvd det samme. De er attraktive på bruktmarkedet disse skannerne. Ellers finnes det forhandlere som bruker samme type scannere, men av en mer profesjonell type, som fører til at du får ekstremt mye bedre kvalitet enn det du opplevde fra Japan Photo. Men det koster jo en del penger, så har du mange dias, så lønner det seg nok å kjøpe en selv... selv om det blir en litt enklere modell. Gjør du jobben selv, så har du full kontroll selv også. Lenke til kommentar
HGA Skrevet 8. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2008 (endret) Hmm, du sier noe. Har faktisk ikke vurdert muligheten for å kjøpe en kvalitetskanner, bruke den og så selge den igjen. Skal ta et lite regnestykke på det. Sitter med noen tusen dias fra div ferier på 90 tallet. Tilbrakte også to sommere på Øst-Grønnland (arktis, ikke østkanten i Oslo )i studietiden med en del fantastiske bilder som resultat. Super8, kan jeg spørre om hvilken butikk du jobber i? Greit å vite hvor jeg kan henvende meg hvis jeg trenger noen av de skannet inn med god kvalitet. Endret 9. mars 2008 av HGA Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 8. mars 2008 Del Skrevet 8. mars 2008 Super8, kan jeg spørre om hvilken butikk du jobber i? Greit å vite hvor jeg kan henvende meg hvis jeg trenger noen av de skannet inn med god kvalitet.Hemmelig Vil kunne skryte uhemmet av min arbeidsplass uten at det ses på som snikreklame. Hehe. Bruker min egen arbeidsplass som eksempel på priser, kvalitet osv..., men det blir feil å gjøre det om alle vet hvilken butikk jeg snakker om. Gjør som jeg tipset om... lever et lite antall dias til butikker i nærområdet eller butikker du finner på nettet, og sjekk/sammenlign kvalitet. Lenke til kommentar
k-ryeng Skrevet 9. mars 2008 Del Skrevet 9. mars 2008 Hemmelig Vil kunne skryte uhemmet av min arbeidsplass uten at det ses på som snikreklame. Hehe. Bruker min egen arbeidsplass som eksempel på priser, kvalitet osv..., men det blir feil å gjøre det om alle vet hvilken butikk jeg snakker om.I hvert fall hvis det er du som har fortalt det... Vi andre derimot kan jo fortelle at han jobber i det lille hullet i veggen på Karl Johan - Fotohuset :-) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå