Gå til innhold

One Call Megatabbe


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
:thumbdown: Fikk aktivert nytt nr i natt fra One Call.Kan bare ringe ut,ikke sende eller motta verken sms eller samtaler.Når folk ringer til meg får de opplyst at nr ikke er i bruk.Hva i alle dager kan dette bety?Og svar på mail,det kan man glemme.Helt sinnsykt at ingen er disponibel i helgene.Skal det virkelig være så vanskelig å få et telefonnr til å fungere?

 

Trodde du at one call hadde døgnåpen kundeservice når du gikk over til de? Kun NetCom som har dette. Det er veldig dyrt for en operatør å ha døgnåpen kundeservice, hadde en liten operatør som OneCall hatt dette ville abonnementene bli veldig, veldig dyre.

Lenke til kommentar

For en krisemaksimeringstråd, noe som også innrømmes her:

 

Du har et poeng der.Har også opplevd masse problemer med One Call,men regner med at problemene er over når jeg først får et nummer som fungerer.

 

Ja, når nummeret ikke fungerer så er nok de fleste problemene relatert til det gitt. Du har altså et problem: nummeret ditt har ikke blitt aktivert. Dette kan skje med hvilken som helst operatør gitt.

 

(Jeg har tidligere jobbet med både portering og aktivering, men gjør ikke det lengre nå -- jobber heller ikke hos One Call, bare så det er nevnt :)

 

Jeg kan bare ikke fordra slike "MEG MEG MEG! JEG HAR ET PROBLEM OG HELE VERDEN SKAL HØRE PÅ MEG NÅ! SE PÅ MEG! SE PÅ MEG! KRISEMAKSIMERE KRISEMAKSIMERE!"-threads.

 

Folk eier jo hverken tålmodighet eller evne til forståelse for tiden.

Lenke til kommentar
For en krisemaksimeringstråd, noe som også innrømmes her:

 

Du har et poeng der.Har også opplevd masse problemer med One Call,men regner med at problemene er over når jeg først får et nummer som fungerer.

 

Ja, når nummeret ikke fungerer så er nok de fleste problemene relatert til det gitt. Du har altså et problem: nummeret ditt har ikke blitt aktivert. Dette kan skje med hvilken som helst operatør gitt.

 

(Jeg har tidligere jobbet med både portering og aktivering, men gjør ikke det lengre nå -- jobber heller ikke hos One Call, bare så det er nevnt :)

 

Jeg kan bare ikke fordra slike "MEG MEG MEG! JEG HAR ET PROBLEM OG HELE VERDEN SKAL HØRE PÅ MEG NÅ! SE PÅ MEG! SE PÅ MEG! KRISEMAKSIMERE KRISEMAKSIMERE!"-threads.

 

Folk eier jo hverken tålmodighet eller evne til forståelse for tiden.

ROPER OG SKRIKER DU TIL VANLIG OGSÅ NÅR DU SKAL HA DIN MENING FRAM???

Lenke til kommentar

Herlig å se så mange som oppfordrer til moderasjon og at feil faktisk gjøres.

Det virker som om svært mange glemmer at de ofte selv gjør feil (og forventer øyeblikkelig tilgivelse for dette), men har null-toleranse for at andre gjør feil.

 

Når det er sagt synes jeg det var lurt av trådstarter å spørre på forumet, da forumet raskt gav tilbakemeldinger som kunne vært løsningen.

Lenke til kommentar

Jeg har fått det aller nyeste sim kortet fra OneCall, men det trer ikke i kraft før den 28 februar.

Det er det samme nummeret, så jeg regner med at dette går bra. Dette har å gjøre med at Network Norway sitt net skal brukes.

Lenke til kommentar
ROPER OG SKRIKER DU TIL VANLIG OGSÅ NÅR DU SKAL HA DIN MENING FRAM???

Godt å se at poenget mitt gikk deg 100% hus forbi.

 

 

ROPER OG SKRIKER DU TIL VANLIG OGSÅ NÅR DU SKAL HA DIN MENING FRAM???

Godt å se at poenget mitt gikk deg 100% hus forbi.

 

Haha! Fredagsmorro detta her!

 

For ikke å snakke om hvor useriøst det er også. :!:

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg har samme problem. Skulle fått nytt simkort i forrige uke, men ikke fått noe. Har ringt One Call, der jeg får beskjed om at de ikke kan ta imot samtalen min og må ringe igjen senere. Datoen for flytte til nytt nett var i dag, så nå er jeg uten telefon.

Endret av rulleguru
Lenke til kommentar

Nå er jeg drittlei hele OneCall, visst er de latterlig billige, men de burde holdt seg i Netcom sitt nett. Jeg klarer ikke å få tilsendt SMS fra Skandiabanken for innlogging (andre sms fungerer), jeg har mistet muligheten for å motta pakkedata så jeg kan glemme AGPS, ikke er det 3G tilgang så glem gode samtaler og jaggu, er man i utlandet må man skrive 1 i tilleg til pin, kanskje.

 

Nei, noe bedre må finnes for dette er en ubrukelig pakke, rett og slett. Og OneCall som var så veldig bra..

Lenke til kommentar

Etter sammenslåingen med IPEA og bytte nettverk fra NetCom til NWN ser ut til å være for mye for OneCall. Greit nok at de er billig, men de klarer ikke å levere varene. Folk får ikke nye simkort, noe som resulterer i mobil uten operatør.

 

Dette ser ikke bra ut!

Lenke til kommentar

Jeg fikk brev i januar om at jeg kom til å motta et nytt SIM-kort den nærmeste tiden for å ta i bruk pga overgangen til Network Norway.

 

Jeg har derimot ikke fått noe nytt brev med SIM-kort, og i dag ble plutselig SIM-kortet mitt erklært som "Inaktivt" i følge mobiltelefonen min (har prøvd på flere også med samme resultat).

 

Ringte kundeservice kl 1530, og lot telefonen ligge med høyttaler på mens jeg fikk beskjed om at det var stor pågang. Klokka 1830 ga jeg opp, da det står på nettsidene at kundeservice stengte kl. 1800.

 

Uansett, det virker på meg som om jeg egentlig skulle ha mottatt et nytt SIM-kort for en stund siden og tatt dette i bruk i dag, og at de har deaktivert mitt gamle (nåværende) SIM-kort.

 

Er det noen som har opplevd det samme den siste tiden? Er det noen workaround? Og vil de ha mulighet til å re-aktivere SIM-kortet mitt til jeg har mottatt et nytt fra de?

Endret av ROFLe
Lenke til kommentar
Jeg klarer ikke å få tilsendt SMS fra Skandiabanken for innlogging (andre sms fungerer), jeg har mistet muligheten for å motta pakkedata så jeg kan glemme AGPS, ikke er det 3G tilgang så glem gode samtaler og jaggu, er man i utlandet må man skrive 1 i tilleg til pin, kanskje.

 

Får ikke tilsendt SMS ifra Skandiabanken jeg heller, så du er ikke alene.

Håper de ordner opp i dette snarest.

Lenke til kommentar
Jeg klarer ikke å få tilsendt SMS fra Skandiabanken for innlogging (andre sms fungerer), jeg har mistet muligheten for å motta pakkedata så jeg kan glemme AGPS, ikke er det 3G tilgang så glem gode samtaler og jaggu, er man i utlandet må man skrive 1 i tilleg til pin, kanskje.

 

Får ikke tilsendt SMS ifra Skandiabanken jeg heller, så du er ikke alene.

Håper de ordner opp i dette snarest.

 

Det er dessverre bare en av mange ting nå. Fatter ikke at de ikke ser at dette er et for ribbet produkt. Jeg fatter heller ikke alle disse som faktisk sier at dette er greit og "forvent oppstartsproblemer", for pokker, dette er jo helt banale ting.

Lenke til kommentar

Dere som har problemer - har dere Network Norway dekning? Dvs, er dere koblet opp på NWN sitt nett? Jeg har fått nytt NWN sim-kort fra Onecall, men får Netcom dekning fremdeles (regner med NWN ikke har dekning her) og har ingen problemer... Internett, MMS og SMS fra skandibanken fungerer på min iPhone...

Endret av Lurifaksen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...