Gå til innhold

One Call Megatabbe


Anbefalte innlegg

:thumbdown: Fikk aktivert nytt nr i natt fra One Call.Kan bare ringe ut,ikke sende eller motta verken sms eller samtaler.Når folk ringer til meg får de opplyst at nr ikke er i bruk.Hva i alle dager kan dette bety?Og svar på mail,det kan man glemme.Helt sinnsykt at ingen er disponibel i helgene.Skal det virkelig være så vanskelig å få et telefonnr til å fungere?
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

1.) Har du lagt inn innstillingene til OneCall i din telefon.

2.) Hva står det i brevet du fikk, skal ditt nummer være aktivt nå.

3.) Eller så er den nok full av servicesenter nummer fra telenor, så der har det lett for å bli mye kluss.

4.) Gå til OneCall sin nett side og les deg fram der, til en enkel løsning på problemet.

Lenke til kommentar
1.) Har du lagt inn innstillingene til OneCall i din telefon.

2.) Hva står det i brevet du fikk, skal ditt nummer være aktivt nå.

3.) Eller så er den nok full av servicesenter nummer fra telenor, så der har det lett for å bli mye kluss.

4.) Gå til OneCall sin nett side og les deg fram der, til en enkel løsning på problemet.

Jeg forklarte jo at det skulle være aktivt kl 02.50 i natt den 17.02.Alt ser normalt ut i displayet med onecall-logo og dekning.Kan ringe ut men ikke sende sms eller motta sms og samtale.De som ringer meg får beskjed om at nr ikke er i bruk.Trenger ingen instillinger for å bli oppringt vet du.Kan heller ikke motta noe som helst på dette nr da det kun går å ringe ut.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9
:thumbdown: Fikk aktivert nytt nr i natt fra One Call.Kan bare ringe ut,ikke sende eller motta verken sms eller samtaler.Når folk ringer til meg får de opplyst at nr ikke er i bruk.Hva i alle dager kan dette bety?Og svar på mail,det kan man glemme.Helt sinnsykt at ingen er disponibel i helgene.Skal det virkelig være så vanskelig å få et telefonnr til å fungere?

Når er tidspunktet for portering/aktivering?

 

Jeg har opplevd noe likende ved portering. Da jeg porta fra Telenor for en måned siden fant jeg ut utgående trafikk fra ny sim var mulig ca 12 timer før porteringstidspunktet, mens inngående trafikk ble rutet til gammel sim.

Lenke til kommentar
:thumbdown: Fikk aktivert nytt nr i natt fra One Call.Kan bare ringe ut,ikke sende eller motta verken sms eller samtaler.Når folk ringer til meg får de opplyst at nr ikke er i bruk.Hva i alle dager kan dette bety?Og svar på mail,det kan man glemme.Helt sinnsykt at ingen er disponibel i helgene.Skal det virkelig være så vanskelig å få et telefonnr til å fungere?

Når er tidspunktet for portering/aktivering?

 

Jeg har opplevd noe likende ved portering. Da jeg porta fra Telenor for en måned siden fant jeg ut utgående trafikk fra ny sim var mulig ca 12 timer før porteringstidspunktet, mens inngående trafikk ble rutet til gammel sim.

Klarer ingen å lese?i natt kl 02.50 17.02.2008 altså i natt som var.Og det var ingen portering, er helt nytt nr.

Lenke til kommentar

Kanskje litt off-topic, men eg gjennomgår en tilsvarende prosess med Telenor. Skal ikke si at Telenor har skylden for at hver enkelt forsøk på portering misslykkes(tre så langt), men hver eneste gang så legger de porteringen til et tidspunkt hvor kundeservice er stengt. Det blir for dumt.

 

Å planlegge en aktivitet som det er en økt rissiko for at noe kan gå galt, til et tidspunkt hvor man ikke kan få hjelp, er tragisk. Og det samme har jo OneCall gjort for din del.

Lenke til kommentar
hm, vet telenor hadde problemer med utgående nr til netCom nr som ble portert 14. og 15. kan være noe av det samme, de som har ringt deg hvilke opratører har de hatt?

 

Har du forsøkt å skru tlf din av og på, hvis ikke gjør det.

Har forsøkt alt,og som jeg sa:det er et nytt nr,ikke portert.Satans OneCall,makan til useriøs dritt.Har plagdes med flere tilfeller med de denne uka.Gidder ikke komme mer inn på de sakene,dette blir for dumt.
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-52Y1nIV0tv
hm, merkelig. kan ikke rutinene til OC, men har vel skjedd en feil i aktiveringen av nr ditt vil jeg tro.

 

Opplevde det samme i tiden før og etter Ipea ble kjøpt opp av One call. Folk ringte meg men fikk opptatt eller det bare ringte hos dem uten at jeg fikk noen reaksjon i telefonen. I tillegg forsvant en hel rekke inngående sms. Det er jo helt kritisk! Men det virker som om det løste seg etter at One Call switchet over til Network Norway sitt nett.

Lenke til kommentar

da skyldes det sikkert feilmelding i hlri eller noe slikt, da du bel byttet til nytt nettverk oppdaterte den seg og alt ble bra, samme kan gjøres med nseries sitt abo ved å kanselere og gj.åpne abo. men det må selvsagt ks gjøre hos OC. litt synd de ikke har oppe i helgene, men spent på svar du får fra dem.

Lenke til kommentar
da skyldes det sikkert feilmelding i hlri eller noe slikt, da du bel byttet til nytt nettverk oppdaterte den seg og alt ble bra, samme kan gjøres med nseries sitt abo ved å kanselere og gj.åpne abo. men det må selvsagt ks gjøre hos OC. litt synd de ikke har oppe i helgene, men spent på svar du får fra dem.

 

Det er derfor det er så tåpelig at slike ting blir lagt til tidspunkter hvor kundeservice har stengt.

Lenke til kommentar

Dette gjelder IKKE bare portering.

Bestilte meg for 2 uker siden et nytt nummer med onecall. Fikk brevet fredag 8. februar med simkort og hele pakka. Alt skulle fungere fra jeg fikk brevet, dette i følge både epost og brev som fulgte med. Den gang ei!

 

Fikk samme problem som beskrevet her: kan kun ringe ut. Ikke motta samtaler eller meldinger.

Etter en drøy ventetid på kundesørvis kom jeg endelig igjennom. De skulle sende meg et nytt simkort, noe jeg fikk dagen derpå. Men gjett om det fungerer? Nei, selvfølgelig ikke! Prøvde å ringe de i dag, men fikk først beskjed om at de ikke hadde nok kapasitet til å snakke med meg (....) og bad meg ringe seinere. Prøvde på nytt, men etter 45 min i kø, gav jeg opp. Jeg har nå bestemt meg for å si opp hele dritten, har heller ikke tenkt å betale en dritt. Det har jeg også skrevet til dem.

 

Du kan også bare glemme å skrive epost, - du får ikke svar likevel!

 

Nå i ettertid er jeg glad jeg ikke porterte mitt hovednummer. Det hadde jo vært fullstendig kaos!

 

Onecall fremstår nå som et useriøst selskap som ikke lenger tar kunden på alvor. Dette er noe jeg synes alle bør være klar over når de skal velge seg ny operatør!

 

Mitt råd til trådstarter: Finn deg en annen operatør fortere enn raskt!

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9
Hei!

 

Tast #21# og ringetast (grønn tast).

 

Fungerer samtaler som de skal nå?

 

-snubbel

Godt poeng! Prøv også ##21# evt ##002#. Den siste slår av all viderekopling.

 

En annen ting: i "gamle dager" fikk du ikke ringt ut fra NetComs nett dersom du hadde deaktivert nummervisning. Sjekk om dette er gjort.

 

(Har OneCall selv. Virker helt flott.)

Endret av Slettet-376f9
Lenke til kommentar

Fikk epost fra onecall tidligere i kveld om at nummeret jeg hadde valgt, tilhørte en serie som de ikke kunne aktivere.. Derfor har de valgt et nytt nummer til meg som visstnok skal fungere på det simkortet jeg har fått. Frem til nå har det i alle fall ikke fungert!

 

Hvorfor opplyser de først om dette nå. Hvorfor fikk jeg ikke den beskjeden de gangene jeg har snakket med de om problemet.

 

Er på vei til Telenor.

Lenke til kommentar

Som tidligere forhandler må jeg si at både Telenor og NetCom har problemer slik som dette hver eneste dag. Nummerserier som ikke fungerer, porteringer som ikke går gjennom pga feil hos tiligere operatør, nummer som flyttes over på feil kunde, viderekoblinger som lever sitt eget liv, osv osv osv. Dette er ikke unikt for One Call. Du har hatt ufaks, det kunne du hatt uansett operatør. Og de "store" er ikke nødvendigvis noe raskere til å ordne opp i problemene...!! Kundeservice er kanskje åpen i helgene, men ikke teknisk - og dermed blir ikke problemet løst likevel.

 

-snubbel

Lenke til kommentar
Som tidligere forhandler må jeg si at både Telenor og NetCom har problemer slik som dette hver eneste dag. Nummerserier som ikke fungerer, porteringer som ikke går gjennom pga feil hos tiligere operatør, nummer som flyttes over på feil kunde, viderekoblinger som lever sitt eget liv, osv osv osv. Dette er ikke unikt for One Call. Du har hatt ufaks, det kunne du hatt uansett operatør. Og de "store" er ikke nødvendigvis noe raskere til å ordne opp i problemene...!! Kundeservice er kanskje åpen i helgene, men ikke teknisk - og dermed blir ikke problemet løst likevel.

 

-snubbel

Du har et poeng der.Har også opplevd masse problemer med One Call,men regner med at problemene er over når jeg først får et nummer som fungerer.Prøver for 3.gang nå,har fått 2 nummer som ikke fungerte.Håper det løser seg for min tålmodighet er definitivt over.Men du Snubbel som har vært forhandler for NetCom og Telenor:du mener at OneCall er et bedre valg da?
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...