Gå til innhold

Kritikk på side for lokalt fotballlag

Anbefalte innlegg

Hei!

Driver en side for mitt lokale fotballag, er ikke ekspert på hverken html eller css, og har av den grunn brukt Dreamweaver, men kikker mye på koden underveis, for å prøve å lære litt.

Det er forøvrig også min første "ordentlige" side, har laget noen sider for lenge siden i frontpage og online editors [grøss :S], men er selv rimelig fornøyd med min første side!

http://kvas-fotball.no

/mvh Tom Erik

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Den var ikke ille!

Tror det kunne blitt bedre om du prøvde med en sans-serif-font i hovedteksten.

Om du ser på vedlegget mitt ser du at ene knappen fyller to linjer. En glipp? Bruker opera.

Synes ikke fargene på tabellen over kommende kamper passer med resten av siden.

Lenke til kommentar

Jo.. dette er ille..

1. Ton ned gulfargen, greit at laget er "gult" men du trenger ikke å ha hele siden gul!!

2. Fjern tabell-layouten din og bruk CSS.. Skill mellom innhold og design

3. La designet gå igjen på alle sider, ta deg heller litt tid til å utforme et theme til det bildegalleriet

4. Øk whitespace på siden av bildene dine.

5. Ikke la en hel paragraf være uthevet med bold skrift, det holder at noen ord er det

Lenke til kommentar
Jo.. dette er ille..

1. Ton ned gulfargen, greit at laget er "gult" men du trenger ikke å ha hele siden gul!!

3. La designet gå igjen på alle sider, ta deg heller litt tid til å utforme et theme til det bildegalleriet

5. Ikke la en hel paragraf være uthevet med bold skrift, det holder at noen ord er det

Aller først, takk for kritikken. Skal man bli bedre i en ting må feilene påpekes!

1. Akkurat det med den gulfargen skjønner jeg ikke helt problemet med, greit nok at den er VELDIG gul, men dette er lagets farge. Du skulle derimot sett mitt første design hvor bakgrunnen (EDIT: selve bakgrunnen bak innholdet, altså den er grå nå) var helt svart. Det tok seg ikke ut!!!

2. Layouten er faktisk CSS og ikke tabell! Vet ikke hvor du fant tabell layouten men.

3. Akkurat dette er jeg veldig enig med deg i, men siden er nettopp kommet på banen, og måtte prøve å få galleriet fort opp.

4. Whitespace? (Er som sagt ganske ny innen webdesign.)

5. Kan du komme med eksempler her?

Men ellers takk for kritikken! :)

/mvh Tom Erik

Endret av te_hestad
Lenke til kommentar
Den var ikke ille!

Tror det kunne blitt bedre om du prøvde med en sans-serif-font i hovedteksten.

Om du ser på vedlegget mitt ser du at ene knappen fyller to linjer. En glipp? Bruker opera.

Synes ikke fargene på tabellen over kommende kamper passer med resten av siden.

Takk for kritikken! :)

Skal teste med en annen font! skjønner tegninga di med å ha sans serif!

Men kan ikke se noe vedlegg? Er litt problemer med sprybaren og forskjellige nettlesere, dette er jeg klar over! Siden fungerer best i FF!

Delvis enig med de fargene, skal etterhvert jobbe litt mer med fargene på siden. Stian Jacobsen mener gulfargen ødelegger, men må kartlegge litt og teste litt for å ta en avgjørelse om bytting hvertfall!

/mvh Tom Erik

Lenke til kommentar
Jo.. dette er ille..

Aller først, takk for kritikken. Skal man bli bedre i en ting må feilene påpekes!

1. Akkurat det med den gulfargen skjønner jeg ikke helt problemet med, greit nok at den er VELDIG gul, men dette er lagets farge. Du skulle derimot sett mitt første design hvor bakgrunnen (EDIT: selve bakgrunnen bak innholdet, altså den er grå nå) var helt svart. Det tok seg ikke ut!!!

2. Layouten er faktisk CSS og ikke tabell! Vet ikke hvor du fant tabell layouten men.

3. Akkurat dette er jeg veldig enig med deg i, men siden er nettopp kommet på banen, og måtte prøve å få galleriet fort opp.

4. Whitespace? (Er som sagt ganske ny innen webdesign.)

5. Kan du komme med eksempler her?

Men ellers takk for kritikken! :)

/mvh Tom Erik

Beklager, jeg var litt rask der. Layouten din er CSS, jeg så bare 2-3linjer av koden din, og det var tilfeldigvis en tabell av noe slag.

Selv om laget er gult, så blir innholdsdelen for gul, se lsk.no

Whitespace er mellomrom mellom elementer

eksempel på bold:

Vil du ha en kalender, eller bare vil støtte Kvås Fotball, ta kontakt med Arve Gysland: 992 59 427 eller mail: [email protected]

Lenke til kommentar
Beklager, jeg var litt rask der. Layouten din er CSS, jeg så bare 2-3linjer av koden din, og det var tilfeldigvis en tabell av noe slag.

Selv om laget er gult, så blir innholdsdelen for gul, se lsk.no

Whitespace er mellomrom mellom elementer

eksempel på bold:

Vil du ha en kalender, eller bare vil støtte Kvås Fotball, ta kontakt med Arve Gysland: 992 59 427 eller mail: [email protected]

Tabellen du så var nok "kommende kamper" i sidebar'en. Mye å gjøre for tida, men når jeg får tid, skal jeg prøve å endre denne til list [<li>].

Egentlig følte jeg meg nesten mindre komfortabel på LSK sine sider med tanke på gulfargen! men skal vurdere litt endring i fargeoppsettet! Enkelt og greit når man har CSS :)

Er det på bildegalleriet du mener whitespace'en må endres større da? Skal sjekke opp i dette også når jeg får tid!

Akkurat det med bold, er vel noe som henger igjen etter media skolen jeg gikk på, men bruker det på feil måte, er enig i det!

Takk for kritikken! :)

/mvh Tom Erik

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...