loped_85 Skrevet 17. februar 2008 Del Skrevet 17. februar 2008 Hei. Har et generellt spørsmål ang. det å bli eneimportør. Har funnet et produkt som ikke selges her hjemme, som jeg kunne tenkt meg å blitt eneimportør på. Lurer på hvordan man går frem for å få til dette. Dette blir da litt på hobby nivå. Noen her som er eneimportører, eller som vet hva dette dreier seg om? Lenke til kommentar
Euklid Skrevet 17. februar 2008 Del Skrevet 17. februar 2008 Eneimportør betyr ikke annet enn at du er eneste som importerer et produkt til et gitt område. Nå vet jeg ikke hva slags produkt det dreier seg om, men at en produsent/distributør velger å gi en eksklusiv avtale til en som skal drive på hobbybasis er rimelig far fetched. Lenke til kommentar
loped_85 Skrevet 18. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2008 Virker som folk har klart å få til denne avtalen, som også driver på relativt hobby nivå. Kommer selvfølgelig an på produktet. Noen som har erfaringer med dette? Lenke til kommentar
nls Skrevet 18. februar 2008 Del Skrevet 18. februar 2008 få en bra kontrakt, hvis mulig, den må ihvertall innholde en klausul om kompensasjon for å bygge opp merkevaren. du vil ikke risikere at en større aktør kommer å tar fra deg agenturet etter at du har jobbet det opp, ikke vær naiv, leverandøren _vil_ gi andre større aktører anledning til å selge produktet, de driver tross alt business. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå