Gå til innhold

Hvorfor bin/cue fremfor iso?


Anbefalte innlegg

Hva kommer det av at bin/cue-filer blir brukt MYE mer enn iso filer på nett?

(tenker da bl.a. på store saker man kan laste ned via DirectConnect).

 

Bin/cue filer er i snitt 100MB større enn tilsvarende iso fil (i tilfeller der bin/cue fila er ca. 700MB).

 

Edit : Rettet skrivefeilen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Drit i skrivefeilen, jeg tok et søk i google på "what is best of cue and iso?"

og fant denne guiden..svarer hvertfall litt på spørsmålet istedet for bare pointless flaming:

 

First of all, let me note that iso files are almost never used for games due to the fact that that the file type does not account for audio channels. The bin/cue format differs in that it has a cue file, which is a table of contents. This "table of contents" tells the burning program where the data and audio channels are in the bin file. Without the audio channels, the game will be glitchy. While it is true that about 50% of all PlayStation games will work the same in an iso file as in a bin/cue file, many games will not. The reason for this is because the games that worked only had a data channel. Therefore, the iso format would have been ok to use in that situation. However, there are many games that have audio channels; Tales of Destiny II, DDR 4th and 5th mix are just a few PlayStation games that require bin/cue files.

Lenke til kommentar

Takk for et skikkelig svar :)

 

Bruker selv bin/cue i de tilfellene der jeg også, men har alikevel stusset på dette siden de fleste spillene jeg har vært innom har bare data-delen).

 

Bruker ISObuster for å sjekke det. Har den bare data, så konverterer jeg de tvert til iso (ved hjelp av Winiso).

Tenkt på hvor mange MB "unødvendig" nedlasting det blir pga. ikke flere bruker iso (eller er det enda flere grunner? )

Lenke til kommentar

De som lager piratreleaser har et visst sett "regler" de følger. For å få en viss standard. Og regner egentlig ikke med at 100Mb til eller fra har SÅ mye å si når man er istand til å laste ned 700Mb :p Man gjør ikke det med modem uansett. 100MB er jo bare 20 minutter extra for en kjapp ADSL-linje. Blir bare rot hvis noen skulle bruke iso og noen cue/bin.

Lenke til kommentar
Hvorfor brukes ikke .img (CloneCD) filer oftere. Eller andre formater som også leser sub channel på plata. Ville det ikke vært mulig å få en eksakt kopi av plata i så tilfellet? Slipper vel unna nocd patch'ene også.

 

Dette er jo det beste, man slipper å vente på ny crack når det har kommet en ny patch og man kan fortsatt slippe unna uten cd (nocd patch eller daemon-tools).

 

Grunnen til at det ikke blir releasa så mange clona images er at ikka alle brennere klarer å brenne dem.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...