www_lira_no Skrevet 17. februar 2008 Del Skrevet 17. februar 2008 Jeg har fullført Gr. Kurs Elektro og VK1 El.Nikk tilbake i 1992, Siden 1998 har jeg drevet eget Data firma og produsert og solgt skreddersydde PC, samt utført support på disse. Nå lurer jeg på om jeg skal ta skrittet og videreutdanne meg slik at jeg kan stille mer atraktiv i arbeidsmarkedet. Jeg vurderer følgende: Starte som lærling til ServiceElektronikker el. Starte på It-akademiets Nettstudie IT-drift også gå videre med Cisco spesialisering. Bor i Haugesund og kan vel da ta dette som elev ved IT-akademiet i Haugesund. Mitt ønske med videreutdanningen er å kunne jobbe som IT-konsulet i et Firma samt drive med datahjelp til privatpersoner som jeg selger PC-er til. Ønsket årslønn er over 600000.- Har og vurdert Ingeniør studie, men da må jeg pendle til bergen el. stavanger og det lar seg ikke gjennomføre pr i dag. Er det noen som har tanker, erfaring og ideer om denne planen min? Lenke til kommentar
turbz Skrevet 17. februar 2008 Del Skrevet 17. februar 2008 Jeg har fullført Gr. Kurs Elektro og VK1 El.Nikk tilbake i 1992, Siden 1998 har jeg drevet eget Data firma og produsert og solgt skreddersydde PC, samt utført support på disse. Nå lurer jeg på om jeg skal ta skrittet og videreutdanne meg slik at jeg kan stille mer atraktiv i arbeidsmarkedet. Jeg vurderer følgende: Starte som lærling til ServiceElektronikker el. Starte på It-akademiets Nettstudie IT-drift også gå videre med Cisco spesialisering. Bor i Haugesund og kan vel da ta dette som elev ved IT-akademiet i Haugesund. Mitt ønske med videreutdanningen er å kunne jobbe som IT-konsulet i et Firma samt drive med datahjelp til privatpersoner som jeg selger PC-er til. Ønsket årslønn er over 600000.- Har og vurdert Ingeniør studie, men da må jeg pendle til bergen el. stavanger og det lar seg ikke gjennomføre pr i dag. Er det noen som har tanker, erfaring og ideer om denne planen min? Den årslønnen din kan du bare glemme hvis du går drift. Faktisk er den årslønnen din uhorvelig urealistisk uansett hva du velger å utdanne deg som. (ja den kan oppnås med overtid etc, men grunnlønn på det nivået krever mange års erfaring og at du er meget flink) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå