toazty Skrevet 17. februar 2008 Del Skrevet 17. februar 2008 (endret) skal kjøpe meg en sony W3000 46" og trenger et nytt anlegg også. har et philips 3900 sa fra før kjempe fornøyd med det... MEN vil har litt mer bass og trøkk enn det... det må være et 5.1 system god sub max pris : 7000 kanskje kjøre sammen med sony tv'en ikke ta så voldsomt stor plass.. ønsker en type små\smale søyle høytalere rett og slett nice lyd eg ikke så overfølsom hvor god lyden er men er voldsomt glad i høy lyd, og god bass spiller mye trance , remix, og ser litt på film... skulle ønske trøkket var dobbelt så mye som mitt eldre annlegg... noen som kan annbefale noe? bare til å komme med masse anbefalinger... kjerringa sa at, " så lenge dei ikkje e så volsomt synlige og gjør så mye ut av seg så e det greit" Endret 18. februar 2008 av Skagen Utbedret emnetittelen. Lenke til kommentar
Trainman Skrevet 17. februar 2008 Del Skrevet 17. februar 2008 Denne pakken fra Eltek får mye skryt i fagpressen. DVD-spilleren kan du på sikt bytte ut med en spiller med HDMI f.eks. Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 17. februar 2008 Del Skrevet 17. februar 2008 (endret) Ingen dum idè det Trainman, så kan han heller kjøpe en sub senere. Edit: hva skjer med at dere var oppe tidlig i dag? :o Endret 17. februar 2008 av GnoMiz Lenke til kommentar
toazty Skrevet 17. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2008 skulle gjerne hatt et anlegg som syns litt mindre..., kjerringa blir så gal hvis jeg drar med meg hjem et slikt tror jeg... oppe så tidlig? kom hjem fra nattspill kl.7 gnomiz Lenke til kommentar
Bluum Skrevet 17. februar 2008 Del Skrevet 17. februar 2008 Det er stort sett tre ting man får for pengene, og det er lydkvalitet, lydtrykk og design. Skal du ha alt må du også betale for det. Som regel er det potensiale til å spille høyt nok i stort sett alle høyttalere, så du betaler enten for design eller lydkvalitet (eller så klart for litt av begge deler). Desværre er 7000kr ganske lite penger i forbindelse med surroundanlegg som ikke er laget i plastikk og for de som ikke bryr seg døyten om lydkvaliteten. Enten må du nøye deg med dårlig lyd, stygt design, eller stereo. Med mindre du finner noe brukt, da kan du få tak i relativt gode ting for 7000. Skal kikke litt og se om jeg finner noe spennede for deg Lenke til kommentar
Trainman Skrevet 17. februar 2008 Del Skrevet 17. februar 2008 Ingen dum idè det Trainman, så kan han heller kjøpe en sub senere. Edit: hva skjer med at dere var oppe tidlig i dag? :o To barn på 4 og 6 år gjør at man må tidlig opp. Lenke til kommentar
Trainman Skrevet 17. februar 2008 Del Skrevet 17. februar 2008 skulle gjerne hatt et anlegg som syns litt mindre..., kjerringa blir så gal hvis jeg drar med meg hjem et slikt tror jeg... oppe så tidlig? kom hjem fra nattspill kl.7 gnomiz Skal du ha noe som synes mindre går det på bekostning av lyden. Her får du mye lyd for pengene. Kjøp en blomsterbukett til sambo, så ordner det seg nok. Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 17. februar 2008 Del Skrevet 17. februar 2008 Da må du nok opp i pris. PSB Alpha Intro sammen med en nok forsterker blir nok bra. Lenke til kommentar
Bluum Skrevet 17. februar 2008 Del Skrevet 17. februar 2008 HER er en VELDIG god surroundreciever for pengene Kanskje litt overkill til de PSB høyttalerene, men så har du et veldig bra oppgraderinspotensiale. Lenke til kommentar
toazty Skrevet 17. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2008 kjerringa sa at det er noe slikt hun vil ha... kikka på noen annlegg.. noen hadde HDMI , oppskalering 1080p , og noen hadde 1080i, hva er forkjellen ? og er det noe jeg burde se etter , nå tenker jeg litt så at anlegget er litt fremtidsrettet, er ikke den som skifter ut høytalere 1 gang i året Lenke til kommentar
Bluum Skrevet 17. februar 2008 Del Skrevet 17. februar 2008 Oppskalering til 1080p/i er helt ubrukelig med mindre du har en TV med full HD. 1080p er best forresten. HDMI inngang har noe for seg, men jeg mener at ren HDMI switching ikke er nødvendig. Den eneste grunnen jeg ser til å kjøpe med HDMI switching er hvis du har flere komponenter du skal koble til TVen via HDMI, enn TVen har HDMI innganger. HDMI-inngang er greit å ha, selv om det egentlig ikke er så fryktlig viktig, den eneste forskjellen på lyd via HDMI og lyd via digitale lydkabler er bare den at du kan overføre de nye høyoppløste lydformatene over HDMI og ikke over de andre. Skal du ha noe som varer, så kan du godt bruke litt mer enn 7000kr. Jeg vil anbefale noe i duren av det dobbelte. Da kan du få god lyd fra litt mindre og lekrere høyttalere, samtidig som du har nok krefter i recieveren til at den ikke stresser seg i hjel når den skal drive høyttalerene. I tillegg får du da også en relativt oppdatert reciever. For 7000kr har du ikke råd til å være pirkete på design Da må du i så fall over på disse ferdigpakkene fra Elkjøp, og de gir ikke i nærheten av like god lyd. Lenke til kommentar
toazty Skrevet 17. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2008 kjerringa satt vel egentlig en grense på 3-4000 kr... for det kosta det forrige anlegget vi har nå... menne... kan nesten ikke gå over 7K ... syns selv det er mye penger å bruke... men er det noen som kan anbefale noen "elkjøp pakker" ? Lenke til kommentar
toazty Skrevet 17. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2008 likte dette litt også... http://www.netshop.no/aspx/produkt/prdinfo...aspx?plid=94267 skulle gjerne hatt en blue ray spiller i samme slengen ... Lenke til kommentar
Bluum Skrevet 17. februar 2008 Del Skrevet 17. februar 2008 Jeg vet at Samsung har fått skryt for et av sine anlegg, tror det var dette Ellers så har du her noen pakker som jeg har tro på at kan være gode: Yamaha HTIB4400 Yamaha HTIB9800 Samsung HT-X251R Har hørt den rimeligste Yamaha-pakken selv flere ganger, og synes den gjør en helt grei jobb. Ikke noe jeg selv ville kjøpt, men for de som ikke bryr seg så mye om lydkvaliteten så er det en god løsning. Generellt er det slik med den typen pakker at det er dårlig dynamikk, masse bass kombinert med lite mellombass og mellomtone, dårlig musikkgjengivelse og litt lavt toppvolum (de lager masse lyd, men jo høyere du spiller, jo dårligere høres det ut). På den positive siden, så har de ofte høyere WAF Lenke til kommentar
.Butthead. Skrevet 18. februar 2008 Del Skrevet 18. februar 2008 (endret) Hva med dette oppsettet da? Vet at det ikke er noe enorme greier. http://www.hifiklubben.no/produkter/hoeytt...alere_sort.htm# http://www.hifiklubben.no/produkter/hoeytt...oofer_sort.htm# http://www.hifiklubben.no/produkter/hoeytt...ttaler_sort.htm Det kommer på rundt 4800,- og hvis du velger den forsterkeren Bluum linker til bryter du 7000,- men ikke med mye. Ville heller gått for dette https://prisguiden.no/product.php?product_id=31067 Også nevnt ovenfor. Endret 18. februar 2008 av !Butthead! Lenke til kommentar
toazty Skrevet 18. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2008 det anlegget har jeg hørt.. og det spiller sinnsykt bra, men kjerringa likte det ikke... design , design, og billigst mulig sier ho kjenner jeg blir irritert , Lenke til kommentar
Trainman Skrevet 18. februar 2008 Del Skrevet 18. februar 2008 det anlegget har jeg hørt.. og det spiller sinnsykt bra, men kjerringa likte det ikke... design , design, og billigst mulig sier ho kjenner jeg blir irritert , Ny kjerring?? :!: Lenke til kommentar
Bluum Skrevet 18. februar 2008 Del Skrevet 18. februar 2008 Den Argon løsningen som !Butthead! kom med finnes som pakkeløsning, og koster da 3500. Argon Junior 5.1 Høyttalersystem Kombinerer du den pakken med Yamaha-recieveren jeg linket til, så ender du med god margin under 7000, og du får et godt anlegg. Det blir vel omtrent som den Yamaha-pakken til 5000, bare med MYE bedre reciever, og uten DVD. Lenke til kommentar
toazty Skrevet 18. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2008 da har jeg faktisk fått overtalt min bedre halvdel til kjøpe et slikt argon anlegg.. kan vær jeg velger et annet..., skal se meg litt rundt på litt forkjellig... men er det noen som har hørt og prøvd ut argon jr. anlegget? godt trøkk i dem ? blir litt lei meg hvis mellomtoneren eller diskanten ryker etter 1 mnd , kjøpte meg noen rævva anlegg for noen år tilbake... eltax 500 x 4 og en 12" sub, funka knall... men så røyk alt i dem utenom bass elementene de funker fortsatt Lenke til kommentar
Bluum Skrevet 18. februar 2008 Del Skrevet 18. februar 2008 Nå er ikke Eltax akkurat noe kvalitetsmerke. Ikke at Argon heller er noe superkvalitet tror jeg, men det er ikke dårlig heller. Argon er HiFi Klubbens eget merke, som er laget på bestilling i Kina. Ingenting skal ryke, men om det gjør det, så har du alltids garantien. Et tips er å melde seg inn i HiFi Klubbens kundeklubb før du kjøper, og tar den spørreundersøkelsen slik at du får den ekstra garantitiden. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå