Gå til innhold

Tips til Mediastreamer... noe ála xbmc

Anbefalte innlegg

Noen som har tips til en 'box' for media streaming?

No slikt som gode gamle modifiserte xbox med XBMC !!??

xbmc for xbox er for meg perfekt på mange måter, men støtter ikke HD og slikt, og hardwaren i xbox'n eller noe slikt er for svak til å ta enkelte codec'er i xvid osv...

Derfor er jeg ute etter en annen mediastreamer.

men etter hva jeg har sett på de jeg har kommet over til nå, så er det krøkkete deling fra pc som skal til, som mediadeling via mp11 osv.. Eller så er det snakk om deling slik som i Windows Media Center som jeg ikke syntes er tilfredstillende, hvor man må hele tiden oppdatere om man har lagt en ny mappe med film eller musikk under de delte mappene.

- Noe XBMC oppdaterer automatisk, bare gå inn og ut av mappen så ligger det nye der.

Så er det jo at xbox'ene bråker som en støvsuger som går konstant...

xbmc henter delingen av media fra vanlig windows fildeling, eller ved at man velger bestemte mapper som skal deles i et lite tilleggsprogram som ligger i bakgrunn på PC-en og tar nada resussjer.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tenker du på et media senter som ligner XBMC? Vil tro Team Media Portal er det nærmeste du kommer den.

Installer den på medie senter PCen du skal bruke. Legg inn de fileshares fra nettverket den skal kunne lese, så kan du spille av det meste ved å browse deg til filene inni Media Portal programmet.

Trenger ingen streaming software for dette som XBMC trengte.

Er selv ex-XBMC bruker og dette var neste steg for meg. Brukte først Windows Media Center, men har gått over til Team Media Portal hvor jeg har litt mer kontroll på ting som EPG o.l.

Pleier som oftest å legge til et hovedshare hvor jeg har det meste av ting som skal spilles av, så jeg slipper å manuelt legge til 1 og 1 nytt share.

Lenke til kommentar

trenger ikke akkurat å ligne, men like enkel og kjekk :-)

og har ikke så veldig lyst på en stue pc, heller en mediaboks...

og windows media center liker jeg ikke !!

altfor rotete !!

ønsker å kunne bla i kataloger, ikke få en lang liste med filmer... osv

også et fint ønske om den støtter rar-filer...

Lenke til kommentar

Stue PC eller Mediaboks er vel mer eller mindre det samme. Forskjellen er i hovedsak innpakningen. (mediaboks er en fin innpakket spesialdesignet PC)

Kjøper du ferdig "Stue PC"(mediaboks) så vil jeg tro at den er veldig begrenset til hva den kan brukes til.

Lager du deg heller en Stue PC (PC hvor kassen ser ut som en mediaboks) så har du større frihet. Det spørs hvor avansert du er. (du kan oppgradere osv, velge software selv)

Foreløpig er det vel ingen av Medie programmene som støtter RAR avspilling. Kun XBMC har innebygget støtte for dette. Det finnes forsåvidt workarounds for dette. Noen mekket noe greier for Media Portal for å gjøre dette. Jeg har ikke fått den til, men andre har.

Alternativer er å ha en Medie PC utenfor stuen, og så benytter du deg av Extender bokser for å spille av på TV. Dvs at du har den bråkete PCen en annen plass og en liten boks som streamer innhold til TVen din. Eller trekke kabler fra PCen i et annet rom til TVen.

Både MCE og Media Portal har katalog browsing. Tror de fleste har det. En kul ting i Media Portal er en plugin kalt MP TV Series. Den sjekker katalogene dine og trekker ut seriene dine og presenterer dem fint for deg med bilder, og episode oppsummering.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...