Gå til innhold

Åpne fil i samme katalog

Anbefalte innlegg

Altså, slik står det, jeg prøver å bruke windows installer til å installere mine programmer som er skrevet i java. Men for å kunne legge snarveier til Start meny eller skrivebord, trenger jeg en .exe fil. Windows installer programmet jeg bruker for å bygge en setup.exe fil MÅ ha .exe og kan ikke lage snarvei ut av en .jar fil....

Dermed, er spørsmålet mitt: hvordan får jeg programmet(.exe) filen til å start en fil i SAMME katalog som seg selv?

Jeg har prøvd forskjellige måter jeg fant ute på nettet som: CurrentDirectory, myApplicationPath

Her er koden som jeg har den NÅ:

#include "stdafx.h"

using namespace System;
using namespace System::Diagnostics;

int main(array<System::String ^> ^args)
{
Process^ minProsses = gcnew Process;
ProcessStartInfo^ minProssesStartInfo = gcnew ProcessStartInfo("\\test.jar");
minProsses->StartInfo = minProssesStartInfo;
minProsses->Start();
return 0;
}

Den er forsåvidt enkel, .exe filen skal bare starte en .jar fil, men tingen er at programmet vet IKKE hvor den .jar filen er, derfor jeg må ha Current Directory. Jeg tenkte det ville fungere med "\\test.jar", som det gjør i f.eks java og InputOutput metoden når jeg behandler .txt filer i C++.

mvh

Torbjørn Svae

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Sikkert ikke beste måte å gjøre det på da, men du kan jo parse en string via argv[] som inneholder adressen til jar filen din.

update

Hvorfor linker du ikke bare til java -jar hvorjarfilenligger?

Hvor java er en exe-fil? :p

jeg bruker Install Shield til å lage en setup.exe, og den kan bare godta .exe filer som snarveier. Og når jeg bruker Install Sheild til å lage en setup.exe fil, vet jeg ikke hvor folk installerer programmet, så jeg må få programmet til å hente ut hvor den selv ligger, og så starte .jar filen fra der.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...