Gå til innhold

Spill-PC m/skjerm ca 10k

Anbefalte innlegg

Hei, hei.. nå tenker jeg at det er på høy tid å kjøpe inn nytt utstyr, da PC-en jeg har nå er over 3 år gammel. (nærmer seg vel 3,5 år)

Jeg kommer til å bruke den til spilling og surfing/høre på musikk, men jeg er ikke akkurat kresen på lyden, så integrert lydkort har jeg ikke bruk for.

Jeg har; høyttalere, mus, musematte og skjerm. (som jeg føler for å bytte ut)

Jeg har ingent intensjoner om å kjøre SLI i nærmeste framtid og jeg har har ingen planer om å overklokke noe særlig. (jeg kommer nok til å leke meg litt med å overklokke skjermkortet, men ikke noe ekstremt.

Jeg har egentlig oppsettet rimelig klart for meg;

- 4GB DDR2 6400 (Mushkin)

- 500 GB HDD (Western Digital Caviar)

- NEC DVD-Brenner

- Intel Core 2 Duo 8400 eller Q6600

- P35 eller X38A HK (P35 HK@Komplett og X38A HK@Netshop

- FoxConn Geforce 8800 GT 512 MB (eller XFX)

Jeg har også et par spørsmål til dere;

Windows Vista Premium 32 bit eller 64 bit? Har det noen hensikt å gå for Vista 64 bit? (jeg tenker Vista er vel greit nå som SP kommer snart)

Hvor stor forskjell er det egentlig på Duo 8400 og Quad 6600? Er det verdt en prisforskjell på 700 kroner?

Jeg føler det er verdt å nevne at jeg ikke kommer til å bygge PC-en selv, men jeg konfigurer PC-en gjennom Netshop eller Kompletts PC-bygger. Jeg er ikke praktisk anlagt, what so ever, og ikke kommer jeg til å risikere noe når det gjelder PC-deler til en del tusen kroner.

Kortlesere, har man egentlig bruk for det? (bruker ikke kameraet ofte)

En ting til, når det gjelder hovedkort, hvor mange PCI-ex16 har en bruk for? Jeg trenger ikke en super PC, men en PC som er nogenlunde fremtidsrettet hadde vært greit.

Og helt til sist... er det noen nytt som kommer og som kommer snart?

Endret av Xtra
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei, hei.. nå tenker jeg at det er på høy tid å kjøpe inn nytt utstyr, da PC-en jeg har nå er over 3 år gammel. (nærmer seg vel 3,5 år)

Jeg kommer til å bruke den til spilling og surfing/høre på musikk, men jeg er ikke akkurat kresen på lyden, så integrert lydkort har jeg ikke bruk for.

Jeg har; høyttalere, mus, musematte og skjerm. (som jeg føler for å bytte ut)

Jeg har ingent intensjoner om å kjøre SLI i nærmeste framtid og jeg har har ingen planer om å overklokke noe særlig. (jeg kommer nok til å leke meg litt med å overklokke skjermkortet, men ikke noe ekstremt.

Jeg har egentlig oppsettet rimelig klart for meg;

- 4GB DDR2 6400 (Mushkin)

- 500 GB HDD (Western Digital Caviar)

- NEC DVD-Brenner

- Intel Core 2 Duo 8400 eller Q6600

- P35 eller X38A HK (P35 HK@Komplett og X38A HK@Netshop

- FoxConn Geforce 8800 GT 512 MB (eller XFX)

Jeg har også et par spørsmål til dere;

Windows Vista Premium 32 bit eller 64 bit? Har det noen hensikt å gå for Vista 64 bit? (jeg tenker Vista er vel greit nå som SP kommer snart)

Hvor stor forskjell er det egentlig på Duo 8400 og Quad 6600? Er det verdt en prisforskjell på 700 kroner?

Jeg føler det er verdt å nevne at jeg ikke kommer til å bygge PC-en selv, men jeg konfigurer PC-en gjennom Netshop eller Kompletts PC-bygger. Jeg er ikke praktisk anlagt, what so ever, og ikke kommer jeg til å risikere noe når det gjelder PC-deler til en del tusen kroner.

Kortlesere, har man egentlig bruk for det? (bruker ikke kameraet ofte)

En ting til, når det gjelder hovedkort, hvor mange PCI-ex16 har en bruk for? Jeg trenger ikke en super PC, men en PC som er nogenlunde fremtidsrettet hadde vært greit.

Og helt til sist... er det noen nytt som kommer og som kommer snart?

Jeg vil anbefale deg den måndens pc på komplett.no

Quad er vel mer fremtidsrettet mot spill og tunge oppgaver. Skal du ha 4 gb ram må du ha 64 bit for å utnytte det fult. Skal du ha 32 bit så får du bare utnytta 3,2 gb ram.

Innen et par måneder så kommer det en 9800 serie grafikkort, vet ikke om du burde vente med ny pc til den kommer ut.

Lenke til kommentar
znip

Jeg vil anbefale deg den måndens pc på komplett.no

Quad er vel mer fremtidsrettet mot spill og tunge oppgaver. Skal du ha 4 gb ram må du ha 64 bit for å utnytte det fult. Skal du ha 32 bit så får du bare utnytta 3,2 gb ram.

Innen et par måneder så kommer det en 9800 serie grafikkort, vet ikke om du burde vente med ny pc til den kommer ut.

OK, da går jeg for Q6600-prosessoren. Problemet med komplett.no sin PC-bygger er at jeg ikke kan velge Vista 64-bit.

Hmm... det var absolutt ingen muligheter for å velge Vista 64-bit på Komplett.nos PC-bygger, eller å fikse det på noen annen måte, mulig jeg går for Netshop sin løsning da.

Har man behov for en multikortleser, hvis man da ikke bruker kamera noe særlig og/eller ikke har behov for å overføre såpass ofte?

Endret av Xtra
Lenke til kommentar
Du får valgt 64 bit der (Vista ultimate) Det er 64 bit :)

Det er veldig dårlig informasjon om det burde stått 64 bit i parantes bak navnet.

Det visste jeg ikke, men uansett da koster det 600 kroner mere, og da blir Netshops løsning en smule billigere.

Det som er litt kjipt med å måtte velge Netshops løsning er at kabinettet blir litt kjedeligere, men det skal jeg nok overleve.

Endret av Xtra
Lenke til kommentar

Jeg sier:

E8400

• Nyere teknologi enn Q6600
  • Høyere klokkefrekvens enn Q6600 (3 ghz vs 2.4)
  • Færre kjerner (2 vs 4)
    • Det er ingen spill som bruker 4 kjerner og når det kommer spill som bruker 4 kjerner, er q6600 alt for dårlig uansett :p E8400 er opp til 11% raskere enn E6xxx på samme frekvens! dvs 3 vs 3ghz. Samtidig, kan du clocke E8400 rimelig bra, 1ghz på luft er langt fra vanskelig!

E8400, ja.. Den er raskere enn q6600 og den er bedre for de fleste.

Hva skal du med quadcore? Ingenting utnytter det, så alt som bruker single eller dualcore er meget raskere på e8400 enn q6600.

E8400 bruker også mye mindre strøm, som igjen betyr mindre varmeutvikling og mer klokkevennelighet. Den får gjort mer arbeid per mhz også. Yep, E8400, heia! Bestill den i dag! Jippi!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...