toresn Skrevet 17. februar 2008 Del Skrevet 17. februar 2008 (endret) Hvordan får jeg norske tegn til å fungere i centerim (ver. 4.22.1)? Får forsåvidt til å skrive norske tegn i editoren, men cursoren flytter seg noen hakk for hver gang jeg trykker på æ. ø og å. Meldingene som kommer inn inneholder heller ikke disse bokstavene (bokstaven etter æøå kommer heller ikke med). Det samme gjelder visstnok for meldingene jeg sender ut. Kan kanskje legge til at norske tegn fungerer i andre cli-programmer, som f.eks. irssi og mutt. $ locale LANG=en_US.UTF-8 LC_CTYPE="en_US.UTF-8" LC_NUMERIC="en_US.UTF-8" LC_TIME="en_US.UTF-8" LC_COLLATE="en_US.UTF-8" LC_MONETARY="en_US.UTF-8" LC_MESSAGES="en_US.UTF-8" LC_PAPER="en_US.UTF-8" LC_NAME="en_US.UTF-8" LC_ADDRESS="en_US.UTF-8" LC_TELEPHONE="en_US.UTF-8" LC_MEASUREMENT="en_US.UTF-8" LC_IDENTIFICATION="en_US.UTF-8" LC_ALL= Endret 17. februar 2008 av toresn Lenke til kommentar
Sokkalf™ Skrevet 17. februar 2008 Del Skrevet 17. februar 2008 Støtter centericq utf-8 da? Har ikke brukt det selv, men ser at det er flere pakker tilgjengelig på min debian-installasjon.. "centericq" og "centericq-utf8".. Lenke til kommentar
olefiver Skrevet 17. februar 2008 Del Skrevet 17. februar 2008 (endret) Ser ikke ut til at centerim har UTF-8 støtte. Prosjektet har nemlig en feature requests siden hvor UTF-8 støtte er ført opp som ønsket. EDIT: Pluss at det står hvilken versjon som kommer til å ha UTF-8 støtte på roadmap siden 4.26.0 In this release we should be ready to implement UTF-8 support. Endret 17. februar 2008 av olefiver Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå