Sovesofa Skrevet 18. februar 2008 Del Skrevet 18. februar 2008 Stats = status, høyde,vekt,alder... deff er og miste så mye fett masse som overhode, samtidig som å beholde muskelmassen din... dvs en slags slankekur mao Lenke til kommentar
Bebeluv Skrevet 18. februar 2008 Del Skrevet 18. februar 2008 Deff = Slanking, + beholde så mest av musklene. Lenke til kommentar
Snusi Skrevet 18. februar 2008 Del Skrevet 18. februar 2008 Poenget om du er tynn eller tykk er bare om du skal legge på muskler eller fjerne fett. Er du tynn som en nål har man som regel ikke noe særlig fett på kroppen. Er du tykk (dvs i ditt tilfelle: om du har mer fett enn du vil ha) trenger du å trene bort fettet slik at musklene du har kommet tilsyne. Dette kalles deff (definisjon av musklene). Det motsatte er bulk, men er et eget kapittel for seg selv. Dette koker ned til 3 alternativer: 1. Synes du at du har for små muskler? Bygg muskler 2. Synes du at du har for små muskler og for mye fett på kroppen? Bygg og deff 3. Synes du at du har mye fett på kroppen? Deff Stats: antegelivis målene dine, altså omkretsen på ulike kroppsdeler, f.eks overarm. Lenke til kommentar
NevroMance Skrevet 18. februar 2008 Del Skrevet 18. februar 2008 (endret) Hvor store er hantlene dine? Hvor mye har du trengt før? Er jo masse øvelser en kan ta uten skikkelige vekter. F. eks. har vi jo sekker som kan fylles med diverse for å ta knebøy, tåvipp osv. Riktignok er det ikke 100% ideelt, men bare fantasien setter grenser for hva du kan bruke til diverse øvelser. Ett sett med hantler og en benk trenger nok ikke å være ett hinder annet enn hvis du lar det være det. Har selv trent masse spenst og styrke i skogen med diverse hjelpemidler som stein og trestokker. Kan jo selvsagt hende det blir litt problemer med akkurat det da, hvis du ikke bor på landet, men skal nok uansett klare å finne på noe. Endret 18. februar 2008 av NevroMance Lenke til kommentar
Dyrehagen Skrevet 18. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2008 Stats: Alder: 17 år Høyde: 1,75 - 1,80 cm Vekt: Jævlig mye Angående deff: Som sagt, jeg er hverken tynn eller svak, så jeg bør nok gå for både bygging av muskler og deff. Jogger de dagene jeg ikke trener styrke da (søndag, tirsdag og torsdag), så fettbrenninga er egentlig i boks. @NevroMance: Hantler? Mener du hvor store vektskivene på manualene er? I så fall har jeg åtte 1-kilos skiver og fire 0,5-kilos skiver fordelt på to stenger, dvs. maks 5 kilo på hver hånd. Akkurat nå trener jeg med 4 kilo på hver hånd. Pluss at stengene veier litt de også, sikkert en kilo. Lenke til kommentar
sull Skrevet 18. februar 2008 Del Skrevet 18. februar 2008 (endret) For å si det sann så suger programmet ditt. Det jo knapt en baseøvelse. DU bør legge opp programmer etter feks: markløft, benkpress, militærpress og knebøy. Anbefaler chins og dips også. Du kan også splitte programmet med en 3 splitt. Feks: mand: bryste,triceps og skuldre onsd: Rygg, biceps og mage fred: bein og mage Lurer også på hvorfor du har 30 reps? Kjør heller 3x10/12 Lykke til Enig enig Hvis du skal ha styrker i musklene bør du trene med tyngre vekter og mindre antall repetisjoner. Slik du har lagt opp programmet i førsteposten er mer et program for å trene utholdenheten til musklene. Jeg er som sagt enig i det rullenb sier. Endret 18. februar 2008 av sull Lenke til kommentar
Sovesofa Skrevet 18. februar 2008 Del Skrevet 18. februar 2008 hmm, 5 kilos hantler kommer du ikke så langt med da, men skriv vekten din også da... Lenke til kommentar
NevroMance Skrevet 18. februar 2008 Del Skrevet 18. februar 2008 Er nok noen muskelgrupper vi må finne annen motstand enn de vektene dine. De blir nemlig altfor små i beina, og trolig i brystet også. Lenke til kommentar
Sovesofa Skrevet 18. februar 2008 Del Skrevet 18. februar 2008 Og i tillegg sier han at han er sterk, så da er ikke 5`ere no særlig nei Lenke til kommentar
TehKris Skrevet 18. februar 2008 Del Skrevet 18. februar 2008 Han her har mange "hjemmeøvelser" med lite utstyr. Sjekk ut videoene: http://youtube.com/user/scooby1961 Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 18. februar 2008 Del Skrevet 18. februar 2008 Er nok noen muskelgrupper vi må finne annen motstand enn de vektene dine. De blir nemlig altfor små i beina, og trolig i brystet også... og ryggen og skuldrene og stort sett det meste. Så man får begynne å finne gode kroppsvekt-varianter Lenke til kommentar
Dyrehagen Skrevet 19. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2008 Bare for å få sagt det, jeg blir sliten av å løfte vektene jeg har nå. Men, dere bestemmer. Okay, se på denne siden. Hvis jeg kjøper åtte 2,5-kilos skiver, da får jeg 10 kilo ekstra på hver manual. Det må vel holde? Ikke det at jeg tror jeg kan løfte så mye på en god stund ennå, men men... Ka dokke tru? Lenke til kommentar
Bebeluv Skrevet 19. februar 2008 Del Skrevet 19. februar 2008 Skjønner at ikke alle har lyst å gi ut vekta si, men siden du veier endel så trur jeg du klarer å løfte ganske mye Lenke til kommentar
NevroMance Skrevet 19. februar 2008 Del Skrevet 19. februar 2008 Dyrehagen. Hvor i landet bor du? Hvor mye du klarer å løfte er helt avhengig av øvelsen. å holde 30 kilo ned mens du tar knebøy med 30 kilo skal nok ikke være noe problem. Hvis du har tilgang til litt alternativ belastning går det nok derimot ganske greit. Greia er ikke at du bare skal bli sliten. Jeg kan bli sliten av å ligge i senga mi og benke den trådløse musa mi jeg, hvis jeg gjør det nok ganger. Det vil ikke si at jeg blir sterkere av det. Lenke til kommentar
rullenb Skrevet 19. februar 2008 Del Skrevet 19. februar 2008 Dyrehagen. Hvor i landet bor du? Hvor mye du klarer å løfte er helt avhengig av øvelsen. å holde 30 kilo ned mens du tar knebøy med 30 kilo skal nok ikke være noe problem. Hvis du har tilgang til litt alternativ belastning går det nok derimot ganske greit. Greia er ikke at du bare skal bli sliten. Jeg kan bli sliten av å ligge i senga mi og benke den trådløse musa mi jeg, hvis jeg gjør det nok ganger. Det vil ikke si at jeg blir sterkere av det. riktig det du sier :!: Men si at du kjøper på så du får 15 kilo pr manual vil jeg ikke si at det er mye. du kan jo få trent side hev, fronthev, skulderpress, bicepscurl, triceps løft bak hode, flyes, så kan du jo finne deg noe du kan dra deg opp, så du tar chins, du kan ta rygghev, satt opp to stoler og ta dips, så da kan jo programmet ditt bli sånn: man: bryst/triceps benkpress med hantler( blir nokk lett) 6/8x4 flyes 3x10 dips 3x10 triceps 3x10øvelsen ons: rygg/biceps chins 3x10 roing 3x10 her rygg hev 3x10 biceps curl 3x10 fre: bein/skuldre og trapezius bein: vet ikke skuldre: skulderpress 3x10 sidehev 3x10 shrugs 3x10 Kom gjerne med forandringer, satt det opp ganske fort Lenke til kommentar
Dyrehagen Skrevet 21. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2008 Okay, la oss glemme selve programmet for en stund, først må jeg få klarhet i hvor tunge disse vektene må være. Så 15 kilo på hver vekt er altså for lite. (Link). Hva om jeg kjøper neste vektklasse, 4 x 10 kilo. Det blir 20 kilo ekstra på hver vekt, dvs. maks 25 kilo tilsammen. Det må vel holde? Noe mer har jeg uansett ikke råd til heller... @NevroMance: Jeg bor i Telemark, åssen det? Lenke til kommentar
Lord-of-the-End-Times Skrevet 21. februar 2008 Del Skrevet 21. februar 2008 (endret) For det første... Du ender IKKE opp som en muskelbunt ved å trene på et studio ofte. Hehe, for da må det mye satsing til! Var det 15 kg hantlene dine er? Sånn for å komme med et litt kjapt og lite gjennomtenks 3-splitts manualprogram for en mosjonist vil jeg vel sette opp: Mandag: Bryst/ Triceps Hantelpress: 4x8-15 Skrå flyes: 2x10 pullover: 2x8 Franskpress med manualer: 2x8 Triceps extensions bak hodet: 2x10 Onsdag: Rygg/biceps Finn noe tungt å tren markløft!! I sommer var jeg uten tilgang på studio og da trente jeg med å løfte hengeren ved tilhengerfestet! Markløft: 4x5-10 Hantelroing 3x8-10 Chins/hangups: 3x8 70-80% av max. back extensions: 3x20-30 Hantelcurls: 2x10 Hammercurls: 2x8 Fredag: Skuldre/bein Knebøy: 4x8 ( ta lillebroren din på nakken, ell finn på noe) Utfall: 3x10-15 Tåhev: 2x10 Skulderpress: 3x8-12 Upright rows: 3x8-12 Foroverbøyd sidehev: 2x12 Ville jeg gjort om jeg var i din situasjon tror jeg Edit: I tilleg kan du jo legge inn magetrening 2 ganger i uka + kardio hvis målet ditt for sommern er en markert kropp Endret 21. februar 2008 av Lord-of-the-End-Times Lenke til kommentar
Dyrehagen Skrevet 23. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2008 Fint det, men hvor tunge manualer trenger jeg? Les det forrige innlegget mitt. Og bare for å få sagt det: Hvis dere setter opp et treningsprogram for meg, legg ved en link til øvelsen. Sjansene er store for at jeg ikke vet hvordan den utføres Lenke til kommentar
rullenb Skrevet 23. februar 2008 Del Skrevet 23. februar 2008 Fint det, men hvor tunge manualer trenger jeg? Les det forrige innlegget mitt. Og bare for å få sagt det: Hvis dere setter opp et treningsprogram for meg, legg ved en link til øvelsen. Sjansene er store for at jeg ikke vet hvordan den utføres Nå har du da fått forlsag til to programmer og link til forskjellige øvelser finner du her At du har manualer som er 25 kilo på hver hånd holder nokk til det i starten tror jeg. Åsså istede for å ta markløft lan du ta strakmark;) Lenke til kommentar
Lord-of-the-End-Times Skrevet 24. februar 2008 Del Skrevet 24. februar 2008 Jess. Bare spørr om hvilke øvelse du ikke vet så skal jeg gi deg link/forklaring. Kjøp så du har 25 kg ja så holder det sikkert i massevis. Men kan være en fordel å kunne dele opp slik at du kan lage f eks 5 kg, 10kg, 15kg, 20kg og 25kg Man kan ikke akkuratt trene med samme vekt på samme manualer Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå