companyofheroes15 Skrevet 17. februar 2008 Del Skrevet 17. februar 2008 jeg har windows vista 64bit og har hat en del problemer med det. 1.fryser av og til under spilling og startup av dataen da må jeg restarte 2. stod at problemet var Videomaskinvarefeil hva er det?? 3.noen ganger når det dataen klikker så slår jeg av dataen når jeg slår den på så er det bare en svart skjerm. er det windows vista som er problemet vil dette endre seg om jeg installerer windows XP 64bit ? noe jeg kan gjøre for å fikse dette?så windows vista fungerer igjen? håper på svar blir gangske frustrert Takker for all svar.... Lenke til kommentar
Aleksander- Skrevet 17. februar 2008 Del Skrevet 17. februar 2008 Har dessverre aldri hørt om den feilmeldingen der før, men dersom jeg hadde vært deg, hadde jeg feilsøkt. Dette gjør du ved å ta ut overflødig hardware som ekstra hardisker, lydkort, pci kort osv. Start opp med kun HK, CPU, ram og GPU. Dersom du ikke får feilen da, legger du til mer hardware til feilen kommer igjen. Viss feilen kommer med bare essensiell hardware i maskina, lån av en kompis og bytt ut en og en del. Du bør kanskje også prøve å reinnstalere OS. Bruk Benchmark program til å belaste maskinen med. Håper dette hjelper. Lenke til kommentar
companyofheroes15 Skrevet 17. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2008 jeg får startet dataen opp igjen å kan spille osv men den klikker mangen ganger fryser så jeg må slå den av. Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 17. februar 2008 Del Skrevet 17. februar 2008 (endret) Høres ut som problemet ligger i grafikkortet (videomaskinvare - video-hardware). Er det mye støv og hybelkaniner i vifta på skjermkortet? Går vifta på skjermkortet rundt? Har du prøvd å bytte skjermkort? PS. Flytter tråden til Vista-kategorien inntil videre. Endret 17. februar 2008 av Skagen Lenke til kommentar
companyofheroes15 Skrevet 17. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2008 det er en splitter ny data xD så ingen støv men kan skjekke om vifta går rundt takker for tipset Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 17. februar 2008 Del Skrevet 17. februar 2008 Alle problemene du nevner er skjermkort-relatert, og Vista sier ganske klart og tydelig det er skjermkortet som lager trøbbel. Så jeg ville utredet skjermkortet før jeg hadde prøvd å installere et annet operativsystem. Hvilket skjermkort er det du har? Lenke til kommentar
companyofheroes15 Skrevet 17. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2008 XFX Geforce 8800GT 512Mb Lenke til kommentar
sony123 Skrevet 17. februar 2008 Del Skrevet 17. februar 2008 XFX Geforce 8800GT 512Mb Hva er temperaturen på skjermkortet? Går vifta på skjermkortet? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå