Gå til innhold

Kan jeg sende en LCD skjerm i Posten?


Anbefalte innlegg

Har tenkt å selge en LCD skjerm via nettet. Har originalforpakning med isoporpakninger og pappkasse.

Men er det trygt å sende dette som en vanlig Norgespakke? Min erfaring er at Posten kan være temmelige brutale med pakkene. Vil en LCD skjerm tåle en tur via Posten?

 

Eller bør jeg bruke en annen forsendelsesmåte?

 

Noen som har erfaringer?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har sendt inn flere skjermer selv (jobber i serviceavdelingen), og da pakker jeg ofte skjermen i både original og uoriginal emballasje og sender de inn til service. Skrur da av foten, og surrer skjermen godt inn i bobleplast og legger den i en større eske, bruker ofte å støtte den litt med isopor ved sidene. Foten surres også inn og legges ved siden av.

Alltid gått helt fint.

 

:)

 

(pakker ganske tight, så skjermen ikke flytter seg, og teiper godt igjen esken)

Endret av Mompen
Lenke til kommentar

Alle nettbutikkane sender med posten, så det skal gå bra. Eg har for vane å bruke godt med bobleplast når eg skal pakke ting inn. Nok til at det er press på heile pakken og ingenting rører seg når eg rister på den. Då er du ganske trygg. Er det i tilllegg original innpakning (er ikkje alltid den er heilt tett) så skal det gå bra. Hugs å få pakkenummeret når du sender så du har referanse om det skulle skje noko.

Lenke til kommentar
Sett en lapp med "forsiktig" på pakken :)

Da tar de det litt mer med ro ;)

 

Bruk tjukk svart tusj og skriv det over hele pakka, hjelper på :)

 

På posten sitt språk blir dette oversatt til "spill fotball med meg!" og "jeg er lagd for å kastes imellom kontainere".

 

Sender personlig minst mulig med posten, da de bruker mer tid og koster mer enn alternativene jeg har.

 

Om du jobber et sted de har avtale med linjegods(schenker)/tnt/dhl kan du jo alltids prøve å få sendt med noen av dem, gjerne bedre i forhold til evt erstatning også. Men koster gjerne blodpris om du skal sende som privatperson.

Lenke til kommentar
Sett en lapp med "forsiktig" på pakken :)

Da tar de det litt mer med ro ;)

 

Bruk tjukk svart tusj og skriv det over hele pakka, hjelper på :)

 

På posten sitt språk blir dette oversatt til "spill fotball med meg!" og "jeg er lagd for å kastes imellom kontainere".

 

Så en lapp med ordet "forsiktig" får de postansatte til å gjøre det motsatte?

Det tror jeg ikke noe på :)

Lenke til kommentar

Tja, kanskje det ikke gjelder alle som jobber i posten, men har sett nok av pakker som har fått litt i overkant juling, selv med "glass - forsiktig" merking.

 

Også litt moro å følge noen av pakkene som sendes med posten, pakker som blir forsinket har gjerne vært på ekstratur til ålesund fra oslo i stedet for til hamar (omlastingssentralen) eller andre lokasjoner i feil rettning.

 

Dette blir offtopic, men er jo snart ikke igjen et eneste skikkelig postkontor, enten er de satt opp i et hjørne i butikken, eller så ligner de mer på en cd/dvd shappe enn det platekompaniet gjør, og har ikke hørt om pakker og konvolutter.

 

Men jeg skal slutte å bashe posten, de ansatte prøver nok sitt beste.

Lenke til kommentar

Er nok dessverre ikke alle som er like flinke til å behandle pakkene slik de ville behandlet sine egne, men jeg kan vel egentlig bare snakke for meg selv. Jobber egentlig med brevsortering, men det hender at man tar en tur innom pakkeavdelingen og da prøver jeg å stable pakkene så godt det lar seg gjøre i grindene. Kommer det en pakke på 30kg så legger jeg den ikke opp på toppen av 5 andre småe pakker slik at de blir utsatt for et stort press.

For å gjøre en lang histore kort; Noen er flinke til å behandle posten, andre er ikke like flinke :)

 

PS! Jeg er ekstra forsiktig med pakker/klump som er merket med forsiktig/glass eller andre ting som tyder på at det er skøre dingser inni pakken :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...