Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

hvordan fjerner jeg sotespray fra baklyktene

boundishh

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hvis plasten tåler det, kan du rett og slett bruke vanlig malingsfjerner. Det tar bare noen sekunder før sotesprayen er løst opp. Skylle med store menger vann, teste på en liten flekk først, og skru lyktene ut av bilen før du forsøker.

har prøvd me tynner , but no:(

Lenke til kommentar

Med malingsfjerner mener jeg et lutbasert produkt, ikke malingsfortynner, som tynner er. Det funker ikke på tørr lakk i noen særlig grad.

Men- som sagt, plast er ikke ett produkt men mange, så sjekk om det tåler lut i ett minutt før du sauser på hele. Jeg har fjernet lakk fra plast på denne måten flere ganger, men aldri fra lykter.

Lenke til kommentar

Lyktene dine er trolig bare å kaste, sotespray (som aldri blir bra på lykter) er stort sett lakk, like hard som noen annen. Du KAN prøve med bremsevæske, men jeg har mine tvil. Husk i alle fall å bruke hansker, bremsevæske er IKKE bra for huden.

Hei Castor, visste ikke du skrev her :)

Lenke til kommentar

Jeg mente jeg brukte tynner for å fjerne soting fra mine gamle før jeg sotet de opp på nytt, men utifra det som blir skrevet her var det muligens ikke tynner?

Bort gikk store deler av det, vertfall..

Gikk på BilXtra og spurte, og fikk tilvist ettellerannet de mente skulle gå, noe det gjorde. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...