boundishh Skrevet 16. februar 2008 Del Skrevet 16. februar 2008 hvordan fjerner jeg sotespray fra baklyktene Lenke til kommentar
ChristR Skrevet 17. februar 2008 Del Skrevet 17. februar 2008 Det må du nok pusse ned tenker jeg. Det finnes vel sotespray som kan fjernes med spesiallaget middel også, men de fleste sotesprayer sitter som lakk. Lenke til kommentar
CastorFiber Skrevet 17. februar 2008 Del Skrevet 17. februar 2008 Hvis plasten tåler det, kan du rett og slett bruke vanlig malingsfjerner. Det tar bare noen sekunder før sotesprayen er løst opp. Skylle med store menger vann, teste på en liten flekk først, og skru lyktene ut av bilen før du forsøker. Lenke til kommentar
boundishh Skrevet 17. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2008 Hvis plasten tåler det, kan du rett og slett bruke vanlig malingsfjerner. Det tar bare noen sekunder før sotesprayen er løst opp. Skylle med store menger vann, teste på en liten flekk først, og skru lyktene ut av bilen før du forsøker. har prøvd me tynner , but no:( Lenke til kommentar
CastorFiber Skrevet 17. februar 2008 Del Skrevet 17. februar 2008 Med malingsfjerner mener jeg et lutbasert produkt, ikke malingsfortynner, som tynner er. Det funker ikke på tørr lakk i noen særlig grad. Men- som sagt, plast er ikke ett produkt men mange, så sjekk om det tåler lut i ett minutt før du sauser på hele. Jeg har fjernet lakk fra plast på denne måten flere ganger, men aldri fra lykter. Lenke til kommentar
Leo_ Skrevet 17. februar 2008 Del Skrevet 17. februar 2008 Lyktene dine er trolig bare å kaste, sotespray (som aldri blir bra på lykter) er stort sett lakk, like hard som noen annen. Du KAN prøve med bremsevæske, men jeg har mine tvil. Husk i alle fall å bruke hansker, bremsevæske er IKKE bra for huden. Hei Castor, visste ikke du skrev her Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 18. februar 2008 Del Skrevet 18. februar 2008 Jeg mente jeg brukte tynner for å fjerne soting fra mine gamle før jeg sotet de opp på nytt, men utifra det som blir skrevet her var det muligens ikke tynner? Bort gikk store deler av det, vertfall.. Gikk på BilXtra og spurte, og fikk tilvist ettellerannet de mente skulle gå, noe det gjorde. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå