Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

venner - noe morsomt å si?!


Anbefalte innlegg

Gjest Tenk på hva DU sier.

Altså,mange bruker Mordi og hver gang jeg hører det, så ødelegger det dagen min, siden min mamma er død. Så tenk på hva dere sier!

 

Et eksempel, hvis du kaller noen Homo(f.eks) så kan det bidra til at en annen i rommet som faktisk er homo (men ikke har kommet ut av skapet), får dårlig selvtillit og kanskje til og med begynner med selvmordstanker siden mange bruker det som et negativt ord, også mobbere bruker det. Blir litt av samme greiene,tenk på hva dere sier!

 

Ikke kommenter dette er dere snille,bare les det og lær av det.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

- Skarru harræ en trøkk? (Skal du ha deg en trøkk?, om du blir fornærmet)

- Nå skarru få schmaka (Nå skal du få smake, f.eks med dataspill osv.)

- Nå fikk jeg schmaka (Nå fikk jeg smake, feks. om du blir eid i noe)

- Ei lita... (brukes til alt mulig, feks. "gikk på ei lita smell der ja")

- Niiiiiice (Fra South Park, IKKE Borat! Brukes om du blir imponert)

- Fin bil/solbriller/lue/hvasomhelst, kommer den i hetero også? (Om kompisen din har homsete tendenser)

- ZOMG (veldig nerdete og brukes dermed i nerdete sitasjoner, om noen forteller om tetrisrekord eller noe)

- Neida, men jada. (Ganske gøy i pinlig taushet, blir ikke så pinlig når man "sier ifra" om at det er pinlig taushet)

- Bruke gamle teknologiske begrep er da litt artig, feks. Mobiltelefonapparat

Lenke til kommentar
den DU greien bruker vi på jobben hele tiden også.... Hvis noen kommenterer noe som en annen har gjort blir det slengt rett tilbake.

 

eksempel: -Ringen er montert skjeivt

-"DU er montert skjeivt!"

 

Haha, trodde dette var Stryn only. :p

"DU" kommentarene har vist spredd seg over hele landet.

 

"PC-en min har for lite RAM" svar "_DU_, har for lite RAM -.-"

Litt nyere bruk av "DU"

"Faen ho er deilig" svar "_DU_ er deilig" - blir morsomt siden folk er vandt til at "DU" alltid er knyttet opp mot noe negativt.

 

"lol" svar "DU er lol!"

Sånn går det hele dagen.

Endret av QBab
Lenke til kommentar

DU -greiene blir overbrukt, nesten. Selv synes jeg det er morsomt kun når det er brukt i positive situasjoner, siden det som QBab sa er knyttet opp mot noe negativt.

 

Nå vet ikke jeg hvor godt forhold dere har til deres venner. Men med noen jeg kjenner bruker jeg alltid å hinte til at han er prostituert og sex-slaven min. Og å antyde at du legger an på vennene dine er også morsomt, selv om det forutsetter at du er ganske trygge på dem.

 

Bare jeg som tenkte koffert når jeg leste det her? :wee:

 

 

- Skarru harræ en trøkk? (Skal du ha deg en trøkk?, om du blir fornærmet)

- Nå skarru få schmaka (Nå skal du få smake, f.eks med dataspill osv.)

- Nå fikk jeg schmaka (Nå fikk jeg smake, feks. om du blir eid i noe)

- Ei lita... (brukes til alt mulig, feks. "gikk på ei lita smell der ja")

- Niiiiiice (Fra South Park, IKKE Borat! Brukes om du blir imponert)

- Fin bil/solbriller/lue/hvasomhelst, kommer den i hetero også? (Om kompisen din har homsete tendenser)

- ZOMG (veldig nerdete og brukes dermed i nerdete sitasjoner, om noen forteller om tetrisrekord eller noe)

- Neida, men jada. (Ganske gøy i pinlig taushet, blir ikke så pinlig når man "sier ifra" om at det er pinlig taushet)

- Bruke gamle teknologiske begrep er da litt artig, feks. Mobiltelefonapparat

 

 

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...
Uttrykket har dabba litt av nå, men her i Haugesund gikk "Imba" en stund, betyr det samme som dritbra.

 

Her i Haugesund som i den gjengen som gamet wow ;) Imba er forkortelse for imbalanced, som først starta å spre seg over wow når Shamans, Paladins, Rogues osv tok helt av.

Lenke til kommentar
Uttrykket har dabba litt av nå, men her i Haugesund gikk "Imba" en stund, betyr det samme som dritbra.

 

Her i Haugesund som i den gjengen som gamet wow ;) Imba er forkortelse for imbalanced, som først starta å spre seg over wow når Shamans, Paladins, Rogues osv tok helt av.

 

Tydelig at noen her ikke har spillt mye, da det kom lenge før WoW. But i do agree :). Litt som en annen over her, som ikke visste at "DU" var pop flere steder. o____O <-

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...