Gå til innhold

Hvilket minne skal jeg velge? MSI K8N Neo4

Scoob911

Anbefalte innlegg

Jeg sitter med en litt gammel pc nå, så tenkte litt mer minne kunne hjelpe litt.

Har et "ECX NFORCE4-A939 (MSI K8N Neo4)" hovedkort med "Corsairs Value s. PC3200 DDR-DIMM 1024 kit w7two matced Value Select 512MB" ram.

Jeg forstår lite av alle de forskjellige minnesortene osv.

Er det noen som kan si meg hva slags minne som passer til dette, tenkte på 2GB ekstra.

Vil ha best mulig ytelse for minst mulig penger (som de fleste sikkert vil :p )

Takk for alle svar, og legg gjerne ved link :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei :)

Grunnen til at de er billigere, er fordi det er DDR2, men det kan ikke du bruke....du har DDR1, og de kan ikke brukes om hverandre, dessverre.

Grunnen til at de er billigere enn de jeg viste til, er at konkurransen og etterspørselen er mye, mye større etter DDr2, mens etterspørsel etter DDR1 er forsvinnende liten.

Dermed stiger prisen, fordi det koster butikkene penger å ha varer liggende som bare tar opp plass, og gir tap av penger, som de på denne måten prøver å minimalisere :)

Ev. kan du bytte ut alle brikkene med noen av disse:Minnebrikker

Mvh

Endret av Kokidoiten
Lenke til kommentar

Hei.

Det minnet du viser til her, er litt raskere enn det minnet du har fra før( cas:2,5 vs Cas:3,0)

Problemet er bare at det kjappere minnet, vil senke hastigheten til samme nivå, som det "saktere" minnet, og dessuten kan det være forskjellige instillinger på "timings" på de forskjellige minnene, så jeg anbefaler igjen å kjøpe det minnet jeg linket til i første innlegg.

Corsair er jo et av "high-end" merkene, så det skal du bare være fornøyd med.

Dessuten er prisforskjellen bare 100-150,- så det er ikke mye å spare på.

Mvh

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...