Seimaren Skrevet 16. februar 2008 Del Skrevet 16. februar 2008 (endret) Eg ska Prøve og overklokke PC-en min litt. Men kan eg overhode det? og kor masse? Her er komponentene: (vist i nettsider) 2 x Minne Prosessor Hovedkort Strømm Kabinett Hater kabinettet ellers har eg ein Stooor vifte som kjøler alt og alting... (knabba vifta te mor ^^ ) Ska hovedsakeligt Piffe opp prosessoren... Help me! Endret 16. februar 2008 av Seimaren Lenke til kommentar
Seimaren Skrevet 16. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2008 Hallo ! Noen våken? Lenke til kommentar
PyrionZ Skrevet 17. februar 2008 Del Skrevet 17. februar 2008 Regner med at du kan få klokka det systemet der sånn passe bra: p Men pass på å ha god kjøling på CPU! Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 17. februar 2008 Del Skrevet 17. februar 2008 Finn det ut sjøl. Det er det man lærer av. Google er din venn. Eller la vær å klokke. Utifra trådens utgangspunkt samt første post (innhold/kvalitet) så gir det minst hodebry. For deg selv, og du slipper å kaste bort andres tid. Når det er sagt er det flusst av selverlærte klokkegenier som sikkert vil komme med mange råd. Som det over mitt innlegg. Sorry. Bump etter en 20 minutter på ett *UTROLIG* irriterende "gjengangeremne" tilsier ett slikt uvennlig svar. Lenke til kommentar
Wubbable Skrevet 17. februar 2008 Del Skrevet 17. februar 2008 Gå inn i BIOS: FSB * Multiplier = prosessorens hastighet... Merk at du også klokker RAMen da, så du må stille på DRAM:FSB ratio'en... Vet ikke hvilke options din bios har, men slik er det hos meg (ABIT IP35 PRO) Husk også å gi alt nok volt... Du kan finne ut om det er nok ved å stressteste systemet med diverse prog. Lenke til kommentar
Seimaren Skrevet 17. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2008 Gå inn i BIOS: FSB * Multiplier = prosessorens hastighet... Merk at du også klokker RAMen da, så du må stille på DRAM:FSB ratio'en... Vet ikke hvilke options din bios har, men slik er det hos meg (ABIT IP35 PRO) Husk også å gi alt nok volt... Du kan finne ut om det er nok ved å stressteste systemet med diverse prog. Takk For den Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå