Gå til innhold

Skal kjøpe bærbar (13"-14") til CAD og 3D-modellering til ca. 12000,-

birte_8

Anbefalte innlegg

jeg skal kjøpe en ny laptop, den skal være med på forelesninger så helst ca. 13"-14".

utenom vanlig internettbruk skal den brukes til CAD programmer og 3D-modellering i programmer som solidworks og rhinoceros. hvilke spesifikasjoner trenger jeg da? hvor mye dedikert minne trenger jeg?

vil denne holde? (128 dedikert)

http://www.mpx.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=88879

har også lest er at dette skjermkortet begynner å bli utdatert... er det det for mitt bruk?

har pristak på rundt 12000kr og liker at den ser litt bra ut, men det er ikke noe must.

setter STOR pris på all hjelp!

Endret av Skagen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du trenger ytelse både fra prosessor og skjermkort samt en godt oppløst skjerm. Mitt tips er Lenovo T61. Solid maskin med en bra prosessor, et skjermkort beregnet på denne typen arbeid og en fin skjerm med en egnet oppløsning. Folk kan si hva de vil om utseendet, det er funksjonalistisk og enkelt, men bedre enn på bildet i prisguiden. Et godt valg i denne bransjen. Du får T61-maskiner med enda bedre prosessor også, som denne her.

Endret av zonko
Lenke til kommentar

ja, det er det. har en 15.4" nå, og den er litt for mye å bære på. det skal hvertfall litt til for å overtale meg :)

takk for tips om lenovo, skal se nærmere på de. men de var ikke akkurat pene... idiotisk at det skal bety noe egentlig.

Endret av birte_8
Lenke til kommentar
Ville nok ha gått opp til 8600 GS eller GT til ditt bruk.

er usikker på hvilke modeller disse finnes på i 13-14* klassen, men tror dell xps 1330 har.

virker som om bare de over 15" har det... finner ingen under hvertfall. dell xps1330 har ikke..

Lenke til kommentar

Der er jo par 14" bærbare med Gf 8400/Gf 8600/Ati 2600 skjermkort eller liknende ,

god cpu og skjermoppløsning opp til 1440x900, kanskje enda høyere oppløsning.

Sjekk i prisguiden, Asus tror jeg ihverfall har par modeller.

(Har selv en nesten ny Asus, bra kvalitet men dååårlig batteritid..)

Mvh

Asus har vel også 12,1" og 13,3" med gf 8400 eller bedre...`?

Men nå er jeg ikke ekspert på hvordan disse skjermkortene egner seg til ditt bruk

Mvh

Endret av krbalto
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...