Gå til innhold

Jeg har aldri...-leken

JFM

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nå bor jeg mer eller mindre på ekvator, så ikke mulig å se nordlys her, akkurat. Men jeg har da bodd i Norge i 28 år uten å ha opplevd nordlys, så trur ikke det er så uvanlig. Jeg har bodd i, eller rett utenfor, Oslo. Det er kanskje mulig å se nordlys så langt sør, men det er veldig sjeldent.

Endret av Skurupu
Lenke til kommentar

Nå bor jeg mer eller mindre på ekvator, så ikke mulig å se nordlys her, akkurat. Men jeg har da bodd i Norge i 28 år uten å ha opplevd nordlys, så trur ikke det er så uvanlig. Jeg har bodd i, eller rett utenfor, Oslo. Det er kanskje mulig å se nordlys så langt sør, men det er veldig sjeldent.

Det er vel mest pga forurensningen, nordlys er det sydpå i Norge, mest synlig på vinter?

Jeg tror det er noe for spesielt intresserte, så om det ikke bor en Ødegård ideg så er det ikke sikkert du har fått det med deg.

Men I Nordnorge er det sef mer heftig, hyppig og spektakulært enn rundt oslofjorden..

post-137047-0-37178600-1511911958_thumb.jpg

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar

Det har jeg, jeg har også sett nordlys her sør i Norge flere ganger.

Det er kanskje mulig å se nordlys så langt sør, men det er veldig sjeldent.

Tja vil ikke si veldig sjelden. Viss du følger med på nordlysvarsling og kommer deg bort fra lysforurensing kan man også oppleve nordlys i Oslo området. Fra mars i år I natt var Oslo nordlys-hovedstaden.

Hvor ofte forekommer nordlys? Går vi til Syd Norge vil det forekomme noen få ganger per måned, og i Mellom-Europa vil det kunne sees noen få ganger i løpet av et år.

Jeg har aldri sett sørlys.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...