Gå til innhold

ka vil deke anbefale av amd og intel?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ka er den beste spille maskin??   intel eller amd?

Hvis du har under NOK 2.5k å bruke på cpu er AMD det naturlige valget. Hvis du har mer enn det så blir intel mer og mer aktuelt.

Det er sannt som noen har skrevet at det viktigste er selvsagt skjermkortet. AMD er (sålenge prisen ikke overstiger 2500kr) billigere enn intel på samme ytelse, hvilket betyr at du kan bruke mer penger på skjermkort.

Hvis jeg skulle kjøpt datamaskin i dag hadde det nok blitt en amd xp2200+ cpu i den. Hvis jeg hadde vært søkkrik hadde jeg kjøpt intel p4 3.06GHz.

.eLM.

Lenke til kommentar

Både intel og amd lager svært gode cpuer så det er opp til økonomien og avgjørde, personelig liker jeg best amd.

Det er som sagt i de tidligere postene her, har du masse penger og bruke ville jeg gått for intel, vist ikke ville jeg gått for amd

det beste valget nå for tiden etter min mening er er nforce2 hovedkort og en xp2400 eller xp2500, og jeg ville heller brukt mer på skjermkortet. :D

Lenke til kommentar
Til spill er AMD helt klart best pga innebygde 3DNow!.  

AMD er også best mtp pris.  

Man  _kan_ også få et bedre spilleresultat ved å velge et hovedkort nForce2.

Nå har amd brukt sse(1) siden palomino kom på markedet, og intel bruker sse2, som kan gi endel bedre ytelse hvis spillene er optimalisert for det.

Men nForce2 gjør at amd har blitt et godt valg igjen, da man har usb2, mulighet for firewire, svært godt lydkort, agp 8X, nettverkskort og selvfølgelig stabilitet.

Hvis du vil ha billigst mulig, men likevel raskest mulig ville jeg ha valgt amd +nforce2

Lenke til kommentar
Intel KLART!

åhh, dette som nesten ble en Intel vs AMD debatt med utelukkende velbegrunnete oppegående komentarer. Personlig ville jeg anbefalt AMD, da den, som sagt før, fortsatt gir mest for pengene i de lavere prisegmenter. Intel har absolutt forbedret seg, men har vel hovedsakelig senket prisene på de høyere prossesorhastighetene? Og AMD har nå like gode hovedkort(Nforce2), noe som før kunne være et ankepunkt for Intel.

Lenke til kommentar

Dette er vel egentlig en smaks sak (kansje litt økonomisk også).

Persolig hvis jeg skulle kjøpt i dag så tror jeg det hadde blitt amd barton xp2500+ og et nForce2 hovedkort. Men som sagt det kommer ann på hvilken økonomi du har og hva du foretrekker.

Lenke til kommentar

Jeg ville gått for Intel istedenfor AMD. Intel er raskere og har sammenlignet AMD med Intel før og kommet med den konklusjon at Intel er et hakk foran AMD når det gjelder spill. Har også gjennomført en rekke tester som tyder på at Intel er det klokke valget men koster litt mer (:

MVH Merlin

Lenke til kommentar

Når det gjelder pris/ytelse ligger AMD fremdeles en del foran Intel... Likevel, men kan lure på hva som er lurest nå som vi venter på Hammer. Hvis jeg skal foreslå noe som er RASKT og ikke koster det hvite ut av øyet: ASUS nForce2, AMD Athlon XP 2400+ og Radeon 9700 (evt. Pro).

Lenke til kommentar

Greit, det var jo snakk om spille-PC her, og da går vi modig ut fra at det IKKE inkluderer Linux...

på hvilket grunnlag? det blir ren synsing, og da er det bedre å belyse flere sider ved chipsets enn å utelate info.

videre til topic:"Ka er den beste spille maskin?? intel eller amd?"

dårlig formulering, beste spillemaskinen avhenger i stor grad av beste grafikkort og en prosessor som klarer å følge med i svingene.

Lenke til kommentar

intel senket akkurat prisene på 2,66ghz'n som fint klokker til 3,2 ghz sammen med i845pe eller e7205 baserte hovedkort (pass på å få tak i bra pc3200 ram til i845pe basert hk), men som noen sa, skjermkortet er viktigst, se hva du har råd til etter å ha satt av penger til radeon9700 skjermkort ;)

Lenke til kommentar

Husk STILLEGÅENDE vifte hvis du kjøper AMD prosessor. Den krever mer kjøling enn Intel dermed også kraftigere vifte, noe som ofte leder til mer støy! Personlig så kommer jeg til å kjøpe Intel igjen. Er på utkikk selv. Har hatt begge deler tidligere, men var mest fornøyd med Intel. Min AMD prosessor har til tider vært ustabil, men det kan like gjerne være min feil! Lykke til med handelen :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...