Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Problem med OfficeConnect Cable/DSL Gateway


Anbefalte innlegg

Jeg har et stort problem med min nyinnkjøpte OfficeConnect Cable/DSL Gateway (3C855). Jeg kjører den mot Online ADSL, og den ser ut til å koble seg opp riktig. Får sendt og mottatt mail med Outlook, men får ikke kontakt via browser, Kaaza, Norton Liveupdate eller noe som helst annet (som antakelig bruker port 80).

Har skrudd av alle eksterne og interne firewall'er, så problemet ligger nok ikke her. Har også forsøkt å klone MAC-adressen uten at det hjalp. Har noen noe forslag? Kjører forøvrig XP.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har et stort problem med min nyinnkjøpte OfficeConnect Cable/DSL Gateway (3C855).  Jeg kjører den mot Online ADSL, og den ser ut til å koble seg opp riktig.  Får sendt og mottatt mail med Outlook, men får ikke kontakt via browser, Kaaza, Norton Liveupdate eller noe som helst annet (som antakelig bruker port 80).  

Har skrudd av alle eksterne og interne firewall'er, så problemet ligger nok ikke her.  Har også forsøkt å klone MAC-adressen uten at det hjalp.  Har noen noe forslag?  Kjører forøvrig XP.

 

Du har ikke noen rare proxyinnstillinger?

Du har sjekket at port 80 er åpen på routeren?

Lenke til kommentar

Benytter DHCP'en i routeren. Får tildelt 192.168.1.3. Den benytter selv 192.168.1.1. Dette spiller forsåvidt ingen rolle, det er ingen endring selv om jeg setter PC med fast IP-adresse, og ingen DHCP.

Jeg får pinget routeren, og jeg får pinget mail.online.no. Jeg får ikke pinget www.online.no. Dette samsvarer jo greit med problemstillingen over.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...