Ovesjef Skrevet 19. februar 2003 Del Skrevet 19. februar 2003 Jeg har et stort problem med min nyinnkjøpte OfficeConnect Cable/DSL Gateway (3C855). Jeg kjører den mot Online ADSL, og den ser ut til å koble seg opp riktig. Får sendt og mottatt mail med Outlook, men får ikke kontakt via browser, Kaaza, Norton Liveupdate eller noe som helst annet (som antakelig bruker port 80). Har skrudd av alle eksterne og interne firewall'er, så problemet ligger nok ikke her. Har også forsøkt å klone MAC-adressen uten at det hjalp. Har noen noe forslag? Kjører forøvrig XP. Lenke til kommentar
agvg Skrevet 20. februar 2003 Del Skrevet 20. februar 2003 Jeg har et stort problem med min nyinnkjøpte OfficeConnect Cable/DSL Gateway (3C855). Jeg kjører den mot Online ADSL, og den ser ut til å koble seg opp riktig. Får sendt og mottatt mail med Outlook, men får ikke kontakt via browser, Kaaza, Norton Liveupdate eller noe som helst annet (som antakelig bruker port 80). Har skrudd av alle eksterne og interne firewall'er, så problemet ligger nok ikke her. Har også forsøkt å klone MAC-adressen uten at det hjalp. Har noen noe forslag? Kjører forøvrig XP. Du har ikke noen rare proxyinnstillinger? Du har sjekket at port 80 er åpen på routeren? Lenke til kommentar
Ovesjef Skrevet 20. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 20. februar 2003 Ingen proxy i det hele tatt. Alle porter åpne. Lenke til kommentar
m-kane Skrevet 20. februar 2003 Del Skrevet 20. februar 2003 Har du satt PCene til å ta imot IP fra routeren? Hvilken IP addresse får du tildelt? Får du pinge internet? Evt pinget routeren (Er vel 192.168.1.1 som den er default) Lenke til kommentar
Ovesjef Skrevet 20. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 20. februar 2003 Benytter DHCP'en i routeren. Får tildelt 192.168.1.3. Den benytter selv 192.168.1.1. Dette spiller forsåvidt ingen rolle, det er ingen endring selv om jeg setter PC med fast IP-adresse, og ingen DHCP. Jeg får pinget routeren, og jeg får pinget mail.online.no. Jeg får ikke pinget www.online.no. Dette samsvarer jo greit med problemstillingen over. Lenke til kommentar
m-kane Skrevet 20. februar 2003 Del Skrevet 20. februar 2003 Problem med DNS? Er det noen instillinger på firewallen? Evt forsøke å forwarde port 80 direkte til din PC? Legge inn gateway i IP oppsettet? (Sorry, skyter i blinde ) Lenke til kommentar
Ovesjef Skrevet 20. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 20. februar 2003 DNS skal i følge Online ikke oppgis. Firewall skrudd av. Også forsøkt å sette opp gateway i IP-oppsett.... Darn. Det funker jo helt fint uten den j...... boxen. Lenke til kommentar
m-kane Skrevet 20. februar 2003 Del Skrevet 20. februar 2003 Kanskje forsøke å legge inn DNS serveren som et forsøk? Husker ikke IPen, men den ligger på online.no Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå