Gå til innhold

Noen Spm og oppdatering av bios!

lobfredd

Anbefalte innlegg

Jeg har Dette korte.

Burde jeg oppdatere til nyeste bios? (Jeg har lyst)

Hva burde jeg oppdatere fra? CD eller dirkett? (Vis diskett har jeg en Veldig Gammel diskett rom og en gammel diskett)

Er det stor sjansje for og ødelegge?

Om den blir mislykkes kan jeg da bare ta av det bateriet og bytte ut med et fra et anner HK?

Håper på svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Går ei oppdatering av Bios "fløyten", må det "hardt" arbeid til for og redde hovedkortet. Sitter med planer om og oppdatere på mitt hovedkort, "problemet" blir om eg setter Bios til "default" før oppdateringa, må eg inn der ASAP etter oppdateringa og sette den ene SATA controlleren til raid, ellers så "mister" eg operativsystemet. "Fikk" tilbake operativsystemet i ettermiddag, fikk ei feilmelding i Bios etter at vannpumpa "døde" og PC slo seg av pga. temperaturen - la egget og gikk til "default" Bios. Når eg restarta mangla operativsystemet.... var på tur i dag og leste manualen til hovedkortet :innocent: , når eg kom heim igjen tok eg en "tur" i Bios og korrigerte default'en litt..., bedre og sitte på stasjonærmaskina med 24" enn laptop'en med 15"...

Kanskje lurt og lese litt til i "boka", og safe Bios slik den er satt opp nå, sette til default, oppdatere og så finne tilbake til innstillingene eg bruker nå. Har et 790FX kort og i Bios der kan eg lagre forskjellige oppsett og bytte under drift (i følge manualen).

Svært ofte foregår oppdatering av Bios i DOS, det "safeste" da blir og ta oppdateringa fra floppy, etter det eg leste kan Bios til mitt kort oppdateres fra bootable USB-penn, CD eller Window$ også, men eg har floppy på mi "nye" maskin også :innocent:

Endret av HAG
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...