Makaakaaa Skrevet 16. februar 2008 Del Skrevet 16. februar 2008 Hei. Hentet min Samsung på postkontoret idag, og da jeg skulle kalibrere den, fungerte ikke MagicTune. Det står bare at hardwaren min ikke støtter programmet. Hvis jeg trykker på "AUTO" knappen på skjermen, kommer følgende beskjed: "Auto Adjustable" Not Available Får heller ikke endret på ting som kontrast, skarphet o.l i menyen til skjermen. Kjører skjermen med 2 stk. Nvidia 8800GT. Finnes det andre drivere, eller er det ingenting jeg får gjort? Lenke til kommentar
Nemesis90 Skrevet 16. februar 2008 Del Skrevet 16. februar 2008 har det samme problemet, fikk min 245B (24tommer) idag selv, og jeg får ikke skrudd på en dritt, + auto funker ikke, fant vist ut at Auto ikke virker med digital, bare Vga(den blå, ikke vite ingangen) har 2x 8800 GTS 512mb, og kjører xp64bit gjør meg svært forbanna at et så bra merke/firma som samsung virkelig ikke greier og levere bra programvare, de burde skjerpe seg! for dette er latterlig. Jeg betaler ikke 4k for en skjerm jeg så vidt får brukt/justert på. Latterlig! Lenke til kommentar
atrax Skrevet 16. februar 2008 Del Skrevet 16. februar 2008 Skyt meg om jeg tar feil, men min erfaring med LCD-skjermer er at den auto-knappen bare er for VGA-signalet. Skal du stille på skjermbildet når du bruker DVI, så gjøres det via programvare. Lenke til kommentar
Nemesis90 Skrevet 16. februar 2008 Del Skrevet 16. februar 2008 funker dårlig når samsung ikke lager brukenes programvare, vedder på at jeg kunne lagd noe bedre på 10 min. Lenke til kommentar
Sam_Oslo Skrevet 16. februar 2008 Del Skrevet 16. februar 2008 Skyt meg om jeg tar feil, men min erfaring med LCD-skjermer er at den auto-knappen bare er for VGA-signalet. Skal du stille på skjermbildet når du bruker DVI, så gjøres det via programvare. Vær forsiktig nå. Nå er de så iverig til å bruke den nye flotte skjermen sin at de kommer til å skyte deg fort fort fort !!. De er så iverig at de har glemt å lese litt om justering. Lenke til kommentar
Makaakaaa Skrevet 16. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2008 Skyt meg om jeg tar feil, men min erfaring med LCD-skjermer er at den auto-knappen bare er for VGA-signalet. Skal du stille på skjermbildet når du bruker DVI, så gjøres det via programvare. Ok. Men da programvare ikke støtter de nyeste grafikkortene, er det ingenting vi kan gjøre, eller hva? Sam_Oslo: Det innlegget kunne du egentlig spart deg for, men da det er sagt, hjelper det fint lite om vi leser aldri så mye om justering av skjerm, da medfølgende programvare ikke fungerer. Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 16. februar 2008 Del Skrevet 16. februar 2008 da jeg fik min 960 virket heller ikke progrmvaren som fulgte med. og ikke fant jeg noe nyere utgave på hjemmesidene til samsung eller noen mote å kontakte dem på med norsk språk da var den eneste løsningen å bruke kontroll panelet til grafikkkortet til jeg fant noe bedre. denne skjerme har ingen knapper for justeringer Men noen senere gikk det an å kontakte dem på norsk det finnes en premiesum utgave av magictune ( magictune premium) hvilken er det du bruker ? Lenke til kommentar
Makaakaaa Skrevet 16. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2008 Prøver å bruke Premium. Fungerer ikke. Fatter ikke at Samsung ikke klarer å lage programvare til Geforce 8 - serien! Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 16. februar 2008 Del Skrevet 16. februar 2008 Jeg har 64-bits Vista med 8800GT og 226CW tilkoblet med DVI-D som også bruker MagicTune. Men siden jeg ikke har installert MagicTune så kan jeg kalibrere skjermen fra menyen. En av grunnen til at jeg sluttet å bruke MagicTune da jeg hadde 7900GT og Windows XP var at MagicTune kommer i konflikt med kontrollpanelet til nVidia slik at man ikke kan endre noe som helst av skjerm/skjermkortinnstillinger utover hva man kan i Windows. Har du prøvd å avinstallere MagicTune og se om du får tilgang til kalibrering i menyen på skjermen? Lenke til kommentar
Sam_Oslo Skrevet 16. februar 2008 Del Skrevet 16. februar 2008 (endret) Muligens Windows har ikke klart å finne riktig adapter/kort, prøv dette: Right-click på desktop, velg Properties. velg Settings-taben og clcik på Advanced. Velg Adapter-taben og se om riktig adapter er listed. Ellers velg riktig adapter og prøv igjen. Endret 16. februar 2008 av Sam_Oslo Lenke til kommentar
Makaakaaa Skrevet 16. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2008 (endret) Skagen: Ja. Det fungerer forsatt ikke. Får fortsatt ikke endret noe i menyen. Sam_Oslo: Adapter-taben? Endret 16. februar 2008 av BungieMan Lenke til kommentar
Nemesis90 Skrevet 18. februar 2008 Del Skrevet 18. februar 2008 så ja, noen som har peiling på hva som kan være galt? har også store problemer med at magictune ikke virker:( Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 18. februar 2008 Del Skrevet 18. februar 2008 (endret) 100 % sikker på at rett versjon av magictune er installert ? mulig at din versjon ikke finnes på hjemmesiden til samsung prøv å kontakte kundesentret der har du lagt inn rett skjermdriver Endret 18. februar 2008 av elg-elg123 Lenke til kommentar
RedLauK Skrevet 18. februar 2008 Del Skrevet 18. februar 2008 Samma problemet hos meg Funka i starten, men nå får jeg opp samme feil melding: MagicTune støtter ikke ditt systemoppsett, blablabla. Prøver å gjøre det ''manuelt'', uten hjelp fra de hjelpemidlene. Men auto-kalibrering fungerer ypperlig. Lenke til kommentar
Nemesis90 Skrevet 19. februar 2008 Del Skrevet 19. februar 2008 btw har prøvd alle versjonene på siden, + den jeg fikk på cden, og ja har nyeste drivere og alt, men kjører SLI så tror kanskje ikke samsung skjermen liker det.. men gud vet^^ Lenke til kommentar
LWSR Skrevet 26. februar 2008 Del Skrevet 26. februar 2008 hos meg sier det etter en dag at skjermen ikek støtter programvare..latterlig..har slettet hele greier og gjør det heller via skjerminstillinger Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå