MagicCheeseball Skrevet 16. februar 2008 Del Skrevet 16. februar 2008 (endret) Den beste måten og forklare dette på er med hjelp av et bilde. Det stod på en side at jeg måtte skrive" su - " for og bli root men det virker tydeligvis ikke. Endret 16. februar 2008 av MagicCheeseball Lenke til kommentar
Sokkalf™ Skrevet 16. februar 2008 Del Skrevet 16. februar 2008 (endret) Det bildet var ikke særlig lett å få noe ut av.. Prøve med et som er litt større kanskje? Edit: Der var det fikset ja.. Vel, du har jo skrevet absolutt alt annet enn det du selv sier at du skal skrive, nemlig "su -". PS. linux er case-sensitive, dvs, det er viktig å skille mellom små og store bokstaver. Endret 16. februar 2008 av Sokkalf^ Lenke til kommentar
MagicCheeseball Skrevet 16. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2008 Det bildet var ikke særlig lett å få noe ut av.. Prøve med et som er litt større kanskje? Edit: Der var det fikset ja.. Vel, du har jo skrevet absolutt alt annet enn det du selv sier at du skal skrive, nemlig "su -". PS. linux er case-sensitive, dvs, det er viktig å skille mellom små og store bokstaver. Nå skjedde dette. Vet ikke hva jeg gjør feil Lenke til kommentar
Sokkalf™ Skrevet 16. februar 2008 Del Skrevet 16. februar 2008 "" var ment som at du skulle skrive det som sto innenfor " og ", og ikke at du faktisk skulle skrive dem også.. Skriv bare su - Lenke til kommentar
MagicCheeseball Skrevet 16. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2008 (endret) "" var ment som at du skulle skrive det som sto innenfor " og ", og ikke at du faktisk skulle skrive dem også.. Skriv bare su - Det virket! Utrolig nok vet jeg ikke hvordan jeg presterte og gjøre en slik feil. Endret 17. februar 2008 av MagicCheeseball Lenke til kommentar
Crowly Skrevet 17. februar 2008 Del Skrevet 17. februar 2008 Det skal være nok å kun skrive su, det har i alle fall fungert fint på min Fedora installasjon siden FC5. Lenke til kommentar
snabelkost Skrevet 18. februar 2008 Del Skrevet 18. februar 2008 På det første bildet ser det ut som du skriver SU (med store bokstaver, det fungerer ikke). Etter hva jeg har forstått logger "su" inn root med det samme miljøet som brukeren har, hvis du kjører "su -" så logger den inn med root's miljø. Altså et rent miljø.. Tror ikke det har så mye å si hvis du bare skal kjøre kommandoer du ikke får tilgang til som normal bruker, men hvis du skal kompilere programmer osv kan det være lurt å legge til binnestreken for et rent miljø. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå