Gå til innhold

Multi-PC til 10000 meste deler funnet, er de kompitabel noen som har tester eller erfaringer?

Anbefalte innlegg

Hei!

Her er litt info:

- Skal brukes til skolearbeid, film & musikk, spill og internett.

- Budsjett på 10000.

- Maskinen skal i hovedsak ikke overklokkes, men hadde vært flott med muligheten.

- Har gitt opp AMD, og er ganske så sikker på at Intel er tingen.

- Har null erfaring med valg av hovedkort... fant et DFI, men det er tydeligvis ikke lett og få tak i her til lands.

- Har heller ingen skjerm. Den kommer utenom budsjettet, og har et eget budsjett på 3000kr.

Har noen PC deler fra før av:

- Tastatur & mus.

- Kabinett (CM Stacker, Oldstyle)

- 2 harddisker på 250 og 80gb

- 2 optiskenhet (Plextor & random Samsung).

- Vifter: den avlange, 2 justerbare, en 120mm delta, en 80mm delta og de som fulgte med (3stk).

- høytalere

Her er handlelisten så langt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva er grunnen til at du har valgt det hovedkortet? Ville kanskje selv valgt et med x38 eller n780 chipset om du har tenkt å kjøre sli etterhvert. Er vel bedre med 2 brikker ram på 2 gb. Q6600 er vel bedre til video enkoding og heavy 3d bruk, ved spill yter e8400 bedre, men etterhvert som spill blir programmert for flere kjerner vil nok det være bedre med 4 kjerners. GTX er jo vel og bra men GTS yter jo så og si samme til lavere pris.

Lenke til kommentar

Blir å oppgradere til SLI etterhvert. Som sagt har jeg ikke mye kjennskap til hovedkort. Tenkte gå før Q9xx senere når prisen begynner å synke. Blir ikke å bruke maskinen så mye til video enkoding, men mer til å se film. Nærmeste jeg kommer encoding er vell winrar...

Angående RAM'en så tenkte jeg å kjøpe Assassin's Creed, anbefalt RAM va 4gb. Vet ikke om det er best å ha 2gbx2 eller 1gbx4.

Lenke til kommentar

Med 2x2 nå har man på de fleste hovedkort mulighet til og skaffe to nye (2x2) og få 8Mb RAM - det vil kreve et 64 Bit operativsystem. Har nå 4x1 RAM i mi maskin og det fungerer OK, har en pakke med 2x2 på vei i Posten, men så lenge eg har 32 Bit operativsystem er det et tak på ca. 4Mb RAM der rundt 3 blir "tilgjengelige" siden de systema maks klarer og takle 4 og der er minne på skjermkort mm. inkludert -> vanlig tilgjengelig RAM i programmer mm. blir ca. 3.

Lenke til kommentar

Hvilket hovedkort bør jeg gå førr? hvilket brikkesett og hvilket merke? Har hørt at jeg ikke burde gå for Asus hvis jeg er viktig på lydkvaliteten, stemmer det? hvilken kvalitets garantier har de diverse merkene? hvilke egenskaper har de i forskjell? DDR2 eller DDR3?

Endret av Solid Edge
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...