jonasguten Skrevet 16. februar 2008 Del Skrevet 16. februar 2008 Jeg vil bare ha en pakke for en billig penge og har funnet disse: Pakke 1 Pakke 2 Pakke 3 Jeg tenker bare på noe billig til å begynne med Venter på svar Lenke til kommentar
CastorFiber Skrevet 17. februar 2008 Del Skrevet 17. februar 2008 Tipper det er ganske hipp som happ hva du velger av de tre der. Jeg kunne sikkert ha valgt en for deg hvis jeg hadde kunnet prøve dem, men "på papiret" ser de ganske like ut. Lenke til kommentar
tacomodo Skrevet 17. februar 2008 Del Skrevet 17. februar 2008 Hva du nå enn gjør så synes jeg du skal dra i en butikk og prøve en del forskjellige billig-gitarer. Selv om du ikke kan spille så kjenner du fort om den har elkjøp-feel eller om det kjennes ok ut. Lenke til kommentar
SideburnsKongen Skrevet 17. februar 2008 Del Skrevet 17. februar 2008 Pakke 2 så ut til å være mye for pengene.. Den første pakka er sånn som gitarhuset.no har laget sjøl, men kan jo sikkert være bra det også.. Pakke 3 fikk jeg ikke sett, måtte logge meg inn, gidder ikke registere meg heller.. Lenke til kommentar
Konnis Skrevet 17. februar 2008 Del Skrevet 17. februar 2008 Angående instrumentbutikken.no, hjelper det å oppdatere siden noen ganger, så får man sett varen tror jeg Lenke til kommentar
srbz Skrevet 18. februar 2008 Del Skrevet 18. februar 2008 (endret) Hvis du ikke kan strekke deg lenger enn til 2000, så ville jeg ha vurdert å heller utsette forsterker og kun kjøpt gitar + ekstratustyr i første omgang. En Squier Strat burde passe budsjettet bra, og så har du en gitar som du kan ha en stund. Flott førstegangsgitar. Forresten så leste jeg i går en anbefaling i den siste utgaven av Total Guitar om Spear SHL1 "Evil Monkey" (http://www.spearguitar.com/product/pro_1/sig-p/shl-1.asp). Denne fikk vel karakter 4 av 5 (på tross av at den kun har bridge pickup), og har en listepris i USA på $299. Ellers så må jeg bare si at det beste alternativet er å kjøpe brukt. Jeg selv har vel lagt rundt 10000 i brukt utstyr, og fått flott fungerende utstyr til veil. nærmere 30. Sjekk ut diverse bruktmarkeder som finn.no, kjøp/salg-forumet på gitarnorge.no, qxl og lignende. Her er et eksempel på en grei gitar: http://finn.no/finn/bap/object?finnkode=12...amp;WT.svl=Link Epiphone-gitaren koster fort dobbelt så mye ny, og Behringer-forsterkere er generelt ikke særlig mye å skryte av, men for 300 kr får du neppe noe bedre uansett, og om du velger denne eller en annen billigmodell, så vil du sannsynligvis komme til å bytte den etterhvert likevel. Et ganske bra kjøp til 2200+frakt vil jeg påstå. edit: et par andre alternativer: Fender Squier Stratocaster (gitar - 1000kr) Marshall MG15cdr (forsterker - 800kr) Marshall MG10cd (forsterker - 250kr) - denne er sannsynligvis hakket bedre enn behringer-forsterkeren. Du får lavere utgangseffekt, men din mor vil mase på deg om å skru ned volumet uansett, du spiller høyt nok for hjemmebruk. Kabel, tuner, reim, bag, stativ og evt strenger må gjerne kjøpes i tillegg. Den forsterkeren jeg derimot først og fremst vil anbefale, er Roland Microcube, som jeg selv kjøpte meg for to uker siden. Lydmessig matcher den nesten storebroren Cube30, og på tross av utgangseffekt på kun 2W så har du neppe problemer med å irritere på deg naboen med mindre du bor i grisgrendt strøk. I tillegg kan du kjøre den på 6 stk AA-batterier/LR6, som gjør den utmerket til øvingsforsterker til å ha med på tur selv når du senere har kjøpt deg en stor og fet rørforsterker som du dessverre ikke får tatt med deg på ferie (jeg tok med denne i bagen min på flyet i går uten problemer). Kombinerer du denne med Epiphone-gitaren jeg linket til lenger oppe, så skal du lete lenge etter en bedre nybegynnerpakke til under 3000. Reviews på Microcube hos sound1.no Endret 18. februar 2008 av surbz00r Lenke til kommentar
Konnis Skrevet 18. februar 2008 Del Skrevet 18. februar 2008 Epiphone-gitaren du viser til, surbz00r, koster 2500kr ny. Det er LP100, ikke Standard. Lenke til kommentar
srbz Skrevet 18. februar 2008 Del Skrevet 18. februar 2008 Det har du nok rett i. Da ville jeg gått for Squieren jeg linket til. Gitar + forsterker for under 2000 kr eks frakt og diverse ekstrautstyr. Det er et bra kjøp. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå