eirikand Skrevet 16. februar 2008 Del Skrevet 16. februar 2008 (endret) Hei, er en liten ting jeg har godt å tenkt på en stund. Etter min oppfattning så føler jeg at en del jenter(spesielt de populære) på ungdomskolen min tiltrekkes av de litt slemme gutta(ofte gutter på 16-18 år). De som går med gangster-klær, røyker og snuser eller truer med å gi andre gutter "deng" bare de ser på de. Er det noen spesiell grunn til at de populære jentene tiltrekkes av denne type gutter? Er det fordi de føler trygghet og status eller er det en annen grunn? Endret 16. februar 2008 av eirikand Lenke til kommentar
Pivotal Skrevet 16. februar 2008 Del Skrevet 16. februar 2008 Vel, at jenter tiltrekkes av badboys er egentlig en liten myte, for det stemmer ikke sånn helt direkte. Jenter tiltrekkes av selvtilitt, og den typen gutter du nevner har gjerne mye av det. Men det er fult mulig å ha den samme selvtillitten uten å nødvendigvis være en badboy. Selv er jeg en person som oser av selvtilitt og derfor ikke har noe problem med damer. Jeg er ikke an aggresiv person, jeg er ganske avslappet og rolig. Men jeg vet at jeg er bedre enn de fleste andre rundt meg, jeg vet at jeg er god i senga, jeg vet at jeg har noe mellom ørene, jeg vet at jeg kan sjarmere en jente i senk, jeg vet jeg er flink til det jeg driver med. Jeg er fornøyd med meg selv og utseendet mitt og kler meg deretter (selv om jeg bare ser litt over middels bra ut hvis jeg skal være realistisk). Sure, man kan lett se på dette som arroganse og det å sitte sånn og fortelle om hvor fantastisk jeg er er nok ganske arrogant til en viss grad. Men det som betyr noe er å ha den holdningen framfor andre mennesker uten å vise den som en arroganse. Man må kunne være karismatisk og framstå som en person som er bedre enn andre folk. Disse badboysene som du beskriver det, de klarer dette fint, men de gjør det på en måte som jeg ikke føler meg komfortabel med. Du må bare finne din måte å gjøre det på. Et tips kan være og finne en type folk du føler deg komfortabel i. Hvis du ikke er en type badboy selv så er jenter som tiltrekkes av disse typene ikke noe for deg. Det er utrolig mye jenter der ute som tiltrekkes av mye rart. Men man er nødt til å vise at man har god selvtilitt gjennom om å være tilfreds med den typen person man er. Hvis man går rundt og er misfornøyd med seg selv så funker det ikke uansett. Lenke til kommentar
Tatt av vinen Skrevet 16. februar 2008 Del Skrevet 16. februar 2008 La meg prøve å definere: Badboy - Halvnarkoman fant med et ordforråd bestående av banning og bildeler. Sigaretten er en kjær venn av ham, som nytes mens han "jobber". Jobben hans består i å rydde opp etter grisete nordmenn, og går under navnet 'samfunnstjeneste'. Jenter som går etter disse gutta, søker én ting: spenning. Lenke til kommentar
SSSø Skrevet 16. februar 2008 Del Skrevet 16. februar 2008 (endret) La meg prøve å definere: Badboy - Halvnarkoman fant med et ordforråd bestående av banning og bildeler. Sigaretten er en kjær venn av ham, som nytes mens han "jobber". Jobben hans består i å rydde opp etter grisete nordmenn, og går under navnet 'samfunnstjeneste'. Jenter som går etter disse gutta, søker én ting: spenning. Derfor jeg får så mye damer, altså! Nei altså, er det definisjonen av en badboy så tviler jeg på at han får så mye damer. Selv om orforrådet mitt består av banning og bildeler og hadde jeg hatt samme yrke bare vært ansatt i kommunen hadde nok jobben min gått ut på å rydde opp etter grisete nordmenn også. Dessverre så sverger jeg til snusen og halvnarkoman er vel å ta litt hardt i. Men skal ikke kalge på lite jenter... Endret 16. februar 2008 av Arbakadarba Lenke til kommentar
Skalle Skrevet 17. februar 2008 Del Skrevet 17. februar 2008 Det finnes en bok om dette emnet. Den heter bare Bad Boys tror jeg og er skrevet av en kvinnelig forfatter som jeg ikke husker navnet på. Viss du er veldig interresert så kan du jo lese den. For det er ikke selvtilliten så mye har jeg inntrykk av. Den også, men det er ganske mange flere psykologiske grunner til at de blir tiltrekt av akkurat disse guttene. BadBoys skaper en viss følelse hos damene som de blir veldig tiltrekt av. Mer husker jeg ikke. Har sett litt foredrag om det, men husker ikke noe særlig. Men husker de nevnte den boka. Lenke til kommentar
Tatt av vinen Skrevet 17. februar 2008 Del Skrevet 17. februar 2008 La meg prøve å definere: Badboy - Halvnarkoman fant med et ordforråd bestående av banning og bildeler. Sigaretten er en kjær venn av ham, som nytes mens han "jobber". Jobben hans består i å rydde opp etter grisete nordmenn, og går under navnet 'samfunnstjeneste'. Jenter som går etter disse gutta, søker én ting: spenning. Derfor jeg får så mye damer, altså! Nei altså, er det definisjonen av en badboy så tviler jeg på at han får så mye damer. Selv om orforrådet mitt består av banning og bildeler og hadde jeg hatt samme yrke bare vært ansatt i kommunen hadde nok jobben min gått ut på å rydde opp etter grisete nordmenn også. Dessverre så sverger jeg til snusen og halvnarkoman er vel å ta litt hardt i. Men skal ikke kalge på lite jenter... Poenget mitt var vel ikke helt innlysende, men jeg tror en "badboy" er en kar som lever litt på kanten. Lenke til kommentar
Snublefot Skrevet 17. februar 2008 Del Skrevet 17. februar 2008 Vi vil vel forme dem til å bli snille. Dessuten så er utrolig mange badboys tøff utenpå og myk inni. Er noe sexy med det å. Får oss til å føle oss litt spesiell når de bare gjerne åpner seg opp for kjæresten. Tøff utenpå, myk inni Men så finnes det seff grenser. Fengselsfugl eller bølle er å dra det for langt igjen. Lenke til kommentar
B25S Skrevet 17. februar 2008 Del Skrevet 17. februar 2008 Pga. at det er "kult" og status. "Jeg er sammen med den mest 'fryktede' i strøket". Helt sånn seriøst så synes jeg ikke sånne "badboys" skulle ha eksistert, det går langt over grensa med dem. De utlendingene som leker "WannaBeGangsters" skulle forlengst ha blitt sendt hjem. Jeg ser det er mange av dem i Oslo, har selv blitt truet med kniv av en gruppe av dem, gikk selvfølgelig bra når jeg fikk overtalt dem - det er ikke så veldig vanskeligt å overtale når dem ikke har noe mellom ørene. Såkalte "tough gangs" synes jeg aldri noe om, slå ned folk med balltre... Huff og huff. Hvorfor er de fleste av disse typene svarte i huden / utlendinger? Har ofte stillt meg det spørsmålet selv. Kan tenke seg at de leker så forbanna tøffe folk fordi hiphop og R&B sangere er så forbanna kule, at de bare _MÅ_ etterligne. Hvorfor har vi slike i samfunnet? Lenke til kommentar
jonnor Skrevet 17. februar 2008 Del Skrevet 17. februar 2008 Jeg prøver å følge trådstarters definisjon av badboy her, slik jeg tolker den. Et par ting jenter liker i gutter, som "badboys" har/er: - Trygghet. Dette er tøffe gutter som er vant med litt problemer, og veit å håndtere slikt. - Status. Det er klart at mange av disse gutta som tør å være frekke mot nesten hvem som helst får litt status, og dette gjelder kanskje spesielt i ungdomstiden. (senere er det ofte andre ting som gir høy status) - Kontrast i personlighet. De fleste "badboys" har en mykere side. At folk har slike kontraster i personligheten gjør de mer interessante fordi man ikke kan plassere de i bås. - Spenning. Rundt disse gutta skjer det stadig noe, ofte har de mange kompiser og tør å gjøre det andre ikke tør. - Ledertype. Lagt merke til hvor mye mer draget "sjefen" i en gjeng ofte har? asbjorhor: At du drar inn etnisk tilhørighet, hudfarge og musikksmak inn i denne diskusjonen, synes jeg er upassende. Foreslår at du starter en egen tråd dersom du vil lufte din frustrasjon om de temaene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå