ola555 Skrevet 19. februar 2003 Del Skrevet 19. februar 2003 hei, jeg har nettop lagt inn suse linux 8.1. Problemet mitt er at når jeg skal boote får jeg beskjed om at "image cannot fit into memory". Og dermed kommer jeg ikke videre. Noen som vet hvordan jeg fikser det? Lenke til kommentar
mandela Skrevet 20. februar 2003 Del Skrevet 20. februar 2003 hahaha har hatt den meldingen rundt 50 ganger nå (med ca.7 forskjellige distroer!), hahaha kan du skrive hvilken hardware du har? (grub error 28 ? :wink: ) fønker ikke så bra med lilo heller faktisk jeg mistenkte (og mistenker litt ennå) nforce1 chipsettet, deretter mistenkte jeg hovedkortet for adressering av delt minne til onboard vga. nå mistenker jeg (mest) at jeg tidligere ikke hadde aktivert primære partisjonen på hdd nr.2 (som jeg har gjort nå via partition magic) nå funker plutselig min nye mandrake 9.1 beta3 insatall, hadde installert SuSE 8.1 for noen dager siden, men fikk samme melding som deg, så aktiverte jeg ext3 partisjonen. kan du skrive hvordan du har delt opp harddisken(e), (ligger linux på hdd nr.2?) og hvilken versjon av SuSE (personal eller pro) du har og hvordan installerte du det? (iso eller ftp eller kjøpt retail)? så kan jeg lære av dine erfaringer også Lenke til kommentar
ola555 Skrevet 21. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2003 -nforce (Asus A7N266-VM Hovedkort Socket A DDR nForce220D, ATA/100, M-ATX, lyd, LAN,VGA) -duron 1,3Ghz -suse8.1 ftp install (vet ikke om det var pro eller ikke) Partisjonering: hda1: ext3 hda2: swap -tror det var slik, i hvertfall en ext3 og en swap. tror det stemte med feilmelidingen din ja... Lenke til kommentar
mandela Skrevet 21. februar 2003 Del Skrevet 21. februar 2003 hva var det som stemte? hva var feil? jeg har samme hovedkort, kan du fortelle meg hvordan du får nettverkskortet til å fungere? Lenke til kommentar
ola555 Skrevet 21. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2003 grub error 28 stemte, tror jeg. jeg lastet jo ned via ftp. det første nettverkskortet mitt fikk jeg ikke til å virke men jeg viste at jeg hadde et annet kort som jeg hadde sett ijen i load module seksjonen på suse install. men du vet ikke hvordan jeg fikser bootingen? Lenke til kommentar
mandela Skrevet 22. februar 2003 Del Skrevet 22. februar 2003 kan du ikke se om ext3 er aktiv eller ikke? (med f.eks. oppstartsdiskene til partitionmagic). aktivering av ext3 tror jeg gjorde utslaget hos meg. Lenke til kommentar
ola555 Skrevet 22. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2003 har ikke diskettstasjon på maskinen... er det noen annen måte? Lenke til kommentar
mandela Skrevet 22. februar 2003 Del Skrevet 22. februar 2003 forstår jeg deg rett at du kun har en harddisk og den er dedikert til linux? ingen windos partisjon? hvis du har windos, kan du gjøre det jeg skrev i meldingen over inne i windows med partition magic. har foreløpig ingen flere tips. Lenke til kommentar
mandela Skrevet 24. februar 2003 Del Skrevet 24. februar 2003 aktiv partisjon hjelper ikke, la inn mandrake 9 nå og den stopper opp ved "finner avhengigheter for modules" (akkurat som sist gang jeg installerte mandrake 9), begynner å tro at hovedkortet er synderen, vurderer bytte snarest til kt400 chipset uten integrert grafikk eller noe i den duren. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå