Gå til innhold

suse og grub

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

hahaha :lol::lol:

har hatt den meldingen rundt 50 ganger nå (med ca.7 forskjellige distroer!), hahaha

kan du skrive hvilken hardware du har?

(grub error 28 ? :wink: )

fønker ikke så bra med lilo heller faktisk

jeg mistenkte (og mistenker litt ennå) nforce1 chipsettet, deretter mistenkte jeg hovedkortet for adressering av delt minne til onboard vga.

nå mistenker jeg (mest) at jeg tidligere ikke hadde aktivert primære partisjonen på hdd nr.2 (som jeg har gjort nå via partition magic)

nå funker plutselig min nye mandrake 9.1 beta3 insatall, hadde installert SuSE 8.1 for noen dager siden, men fikk samme melding som deg, så aktiverte jeg ext3 partisjonen.

kan du skrive hvordan du har delt opp harddisken(e), (ligger linux på hdd nr.2?) og hvilken versjon av SuSE (personal eller pro) du har og hvordan installerte du det? (iso eller ftp eller kjøpt retail)?

så kan jeg lære av dine erfaringer også

Lenke til kommentar

-nforce (Asus A7N266-VM Hovedkort Socket A DDR

nForce220D, ATA/100, M-ATX, lyd, LAN,VGA)

-duron 1,3Ghz

-suse8.1 ftp install (vet ikke om det var pro eller ikke)

Partisjonering:

hda1: ext3

hda2: swap

-tror det var slik, i hvertfall en ext3 og en swap.

tror det stemte med feilmelidingen din ja...

Lenke til kommentar

grub error 28 stemte, tror jeg.

jeg lastet jo ned via ftp. det første nettverkskortet mitt fikk jeg ikke til å virke men jeg viste at jeg hadde et annet kort som jeg hadde sett ijen i load module seksjonen på suse install. men du vet ikke hvordan jeg fikser bootingen?

Lenke til kommentar

aktiv partisjon hjelper ikke, la inn mandrake 9 nå og den stopper opp ved "finner avhengigheter for modules" (akkurat som sist gang jeg installerte mandrake 9), begynner å tro at hovedkortet er synderen, vurderer bytte snarest til kt400 chipset uten integrert grafikk eller noe i den duren.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...