Gå til innhold

Strømforsyning holder den?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Får begynne å regne litt grovregning:

3 harddisker bruker omtrent 30 watt tilsammen

2 CD-romer kan tilsammen bruke opptil 40 watt

Radeon 9700 vil jeg tro bruker opptil 40 watt

Prosessoren din bruker vel rundt 50 watt

Det er vanlig at PCI kort bruker 5 watt

Regner med du har ram og du kan beregne hvertfall 20 watt på det

Hovedkort bruker vel rundt 30 watt

Så kommer da vannkjøling, 5 vifter og det faktum at du iallefall skal ha rom til å kunne gange resultatet av denne addisjonen med 1,5 for stabil strømforsyning til alle komponentene. De trekker ikke jevnt med strøm... Jeg vil si du beveger deg i grenseland allerede uten Peltieren, men om du ikke opplever stabilitetsproblemer eller veldig varm PSU så er det vel greit. :) Det kan tenkes det går om du har en høykvalitets PSU.

Jeg har lest en del om dette på internett. Uten å huske hvor. Men jeg vil anbefale google :wink:

Lenke til kommentar

hvis du har en kvalitets psu så skal det ikke være noe problem, men jeg er litt usikker hvor mye strøm vannkjøling og 5 vifter drar...

hvis du ikke har en kvalitets psu, så kan du jo kjøpe deg en :) , og da legge på noen watt på den du kjøper.

men husk at antall watt som er skrevet på psu har omtrent like mye å si som antall watt det står på stereo-anlegget ditt... det er kvalitet som teller.

synes å huske at jeg har lest et sted at psu er det komponentet som oftest feiler, så da er det kanskje greit å kjøpe en av god kvalitet siden du skal kjøre det såpass hardt..

mvh soniX

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...