Sagacious Skrevet 19. februar 2003 Del Skrevet 19. februar 2003 Jeg skal kjøpe meg en MCW50T ->70w Pelt Og har i dag: 3 Harddisker 2 CD-ROMer Radeon 9700PRO AMD 1700+ Lydkort(Det trekker ikke mye strøm men men) Koolance kabinett, med orginal pumpe. 5stk 80mm vifter! Og en 340w strømforsyning. Holder strømforsyninga? Eller tror dere jeg må oppgradere den først? Lenke til kommentar
Øyst Skrevet 19. februar 2003 Del Skrevet 19. februar 2003 Får begynne å regne litt grovregning: 3 harddisker bruker omtrent 30 watt tilsammen 2 CD-romer kan tilsammen bruke opptil 40 watt Radeon 9700 vil jeg tro bruker opptil 40 watt Prosessoren din bruker vel rundt 50 watt Det er vanlig at PCI kort bruker 5 watt Regner med du har ram og du kan beregne hvertfall 20 watt på det Hovedkort bruker vel rundt 30 watt Så kommer da vannkjøling, 5 vifter og det faktum at du iallefall skal ha rom til å kunne gange resultatet av denne addisjonen med 1,5 for stabil strømforsyning til alle komponentene. De trekker ikke jevnt med strøm... Jeg vil si du beveger deg i grenseland allerede uten Peltieren, men om du ikke opplever stabilitetsproblemer eller veldig varm PSU så er det vel greit. Det kan tenkes det går om du har en høykvalitets PSU. Jeg har lest en del om dette på internett. Uten å huske hvor. Men jeg vil anbefale google :wink: Lenke til kommentar
sonic boy Skrevet 19. februar 2003 Del Skrevet 19. februar 2003 hvis du har en kvalitets psu så skal det ikke være noe problem, men jeg er litt usikker hvor mye strøm vannkjøling og 5 vifter drar... hvis du ikke har en kvalitets psu, så kan du jo kjøpe deg en , og da legge på noen watt på den du kjøper. men husk at antall watt som er skrevet på psu har omtrent like mye å si som antall watt det står på stereo-anlegget ditt... det er kvalitet som teller. synes å huske at jeg har lest et sted at psu er det komponentet som oftest feiler, så da er det kanskje greit å kjøpe en av god kvalitet siden du skal kjøre det såpass hardt.. mvh soniX Lenke til kommentar
Sagacious Skrevet 19. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2003 Jeg har en Cheiftech 340w, vet ikke om dette er av stor kvalitet...? Hvis jeg skal oppgradere burde jeg kjøpe meg en slik? Lenke til kommentar
Øyst Skrevet 20. februar 2003 Del Skrevet 20. februar 2003 "]Jeg har en Cheiftech 340w, vet ikke om dette er av stor kvalitet...? Hvis jeg skal oppgradere burde jeg kjøpe meg en slik? Gi gass! 8) Lenke til kommentar
Sagacious Skrevet 20. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 20. februar 2003 550w'en og MCW50T(Til 9700PROen min) er på vei i posten til meg nå. Det som er så jevelig synd er pumpene på Koolancen min er defekt, og jeg tror www.microplex.no glemte å sende med nye! Så da har jeg bare masse fett utstyr som jeg bare kan se på... f*** Lenke til kommentar
Øyst Skrevet 20. februar 2003 Del Skrevet 20. februar 2003 Føler med deg... selv får jeg de siste delene til min NForce2 maskin i morgen og jeg gleder meg Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå