Gå til innhold

Beste Kjøle metode til bærbare

hevih

Anbefalte innlegg

Som dere sikkert vet blir bærbare normalt mye varmere enn stasjonære PCer.

Lurte på hvike kjøle metoder som finnes for å få ned temp. (Helst uten å skru opp PCen)

vet det finnes notebook kjølere med vifter som blåser opp under, men er usikker på effekten

Noen som vet om andre typer kjøling?

Endret av hevih
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Som dere sikkert vet blir bærbare normalt mye varmere enn stasjonære PCer.

Lurte på hvike kjøle metoder som finnes for å få ned temp. (Helst uten å skru opp PCen)

vet det finnes notebook kjølere med vifter som blåser opp under, men er usikker på effekten

Noen som vet om andre typer kjøling?

Jeg pleier å sette den på gulvet når jeg ikke bruker den, har ganske kaldt gulv så det funker bra.

Tror du skal få kjøpt sånn du kan sette på under pc-en som gjør at den får mer luft.

Lenke til kommentar

å ha den på ett plant underlag slik at det kommer luft til fra alle sider av kabinettet er den beste løsningen. Notebook-kjølere har mindre for seg da de satser på å blåse romtemperert luft på kabinettet som uansett har en usannsynlig høy termisk resistans.

Lenke til kommentar
å ha den på ett plant underlag slik at det kommer luft til fra alle sider av kabinettet er den beste løsningen. Notebook-kjølere har mindre for seg da de satser på å blåse romtemperert luft på kabinettet som uansett har en usannsynlig høy termisk resistans.

Har PCen på et rett underlag, og gummiknottene under er høye så det er godt med ludt under, men får alikevell temp. på 98-100 grader under spilling av crysis

Lenke til kommentar
...kabinettet som uansett har en usannsynlig høy termisk resistans.

Usannsynlig er vel å ta litt hardt i. Den har akkurat den verdien den har, hverken mer eller mindre, hvilket er helt sannsynlig. Å bli rik ved å spille lotto er derimot nokså usannsynlig. :!:

Lenke til kommentar

De kjøleplatene Shark foreslår er smarte, men de koster jo litt.

Jeg limte noen ekstra gummiføtter for å få maskinen høyere opp fra

bordet, og det hjalp litt.

Fjærn eventuelle duker fra bordet, og pass på luftinntaket hvis du

har maskinen på fanget.

Lenke til kommentar

Har maskina på plant underlag og gummiknottene som fulgt med er VELDIG høye, så blir nok en kjøler som -Shark- foreslo ja...

noen som har erfaring med disse?

Har maskina på plant underlag og gummiknottene som fulgt med er VELDIG høye, så blir nok en kjøler som -Shark- foreslo ja...

Lenke til kommentar

Brukeren Jada-Jada har postet noen nyttige erfaringer om disse tidligere. Send ham en PM og spør om han anbefaler det.

Lenke til kommentar

Brukeren Jada-Jada har postet noen nyttige erfaringer om disse tidligere. Send ham en PM og spør om han anbefaler det.

Jeg kjøpte en laptopkjøler for halvannet år siden, noe Jada-Jada frarådet meg. Jeg hadde råd til å sløse 400 kroner, men jeg skulle heller hørt på Jada-Jada :) Disse kjølerne er bare søppel, som gjør null og niks for å senke tempen (i hvert fall min Akasa-kjøler).

En ting som garantert spiller en rolle, er hvordan luftinntakene på pc-en og viftene på kjøleren er plassert. Hos meg, med min Akasa og HP DV9005, funket det i hvert fall ikke.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...