Gå til innhold

Strømforsyning til 8800GTS

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hvor stor strømforsyning trenger jeg til et 8800GTS?

Har 2GB ram om en AMD 4400+ CPU. Vet ikke om min strømforsyning på 400W takler det =/

halla

Man må ha minst 550 watt får 8800 serien

MVH Lasse

Endret av Lasse92
Lenke til kommentar

Er det en forsyning av god kvalitet kan det gå fint. Prøvde ett 8800GT og ett 8800GTS i ekstramaskinen min som har 2 gb ram og A64 X2-5000+, der sitter det en FSP 400 watter og det funka flott det.

Hvor stor strømforsyning trenger jeg til et 8800GTS?

Har 2GB ram om en AMD 4400+ CPU. Vet ikke om min strømforsyning på 400W takler det =/

Endret av larsg
Lenke til kommentar

Har hatt mye problemer med det, og har enda ikke fått en strømforsyning som virker. Men til XFX 8800GT Alpha Dog trenger du hvertfall en strømforsyning som kan takle 20 Ampere på 12 volten. Står også reccomended 500W på pakken, men tror ikke det er nødvendig. Og at de krever minst 550 W er feil.

Den jeg prøvde med var Fortron source 400W fra komplett, men den leverte bare 18 Ampere på 12 volten. Skal prøve meg på en 450 W fra corsair. Hva slags strømforsyning brukte du Larsg?

Lenke til kommentar

Det var Foxconn sin som er overklokket kun 10 MHz. 1 250 sata disk og ingen tilleggskort i maskinen.

Det er jo samme jeg har.. Sikker på at den virket med drivere installert? Og var det en fabrikkoverklokket versjon som XFX Alpha Dog?
Lenke til kommentar

Vanskelig å si , det er konstatert problemer med kombinasjoner av 8800GT-Hovedkort og strømforsyninger.Flere med Corsair som skriver om problemer på supportforumet.

Redbeard

Corsair Rep Join Date: Mar 2007

--------------------------------------------------------------------------------

Let me just say that the PSU being RMAd is likely not the fix you're looking for. It takes a very specific combination of hardware to achieve this error, and the most crucial component involved is actually the motherboard.

Switching PSU brands fixes it sometimes, switching motherboard brands fixes it more often, and switching to a non-G92-based card fixes it 100% of the time.

That being said, it might be possible to "fix" the error message in a number of ways. Keep in mind this is not a functional failure, the card is getting plenty of power to run. The problem is that the card isn't seeing the amount of power it needs to see at the time it needs to see it. There are already work-arounds on some websites out there involving tweaking the NVIDIA drivers but I can't recommend those, obviously.

It might be fixable in software, drivers, VGA BIOS, motherboard BIOS, etc. There are a lot of possible avenues for fixing it.

This is not an NVIDIA official response, I don't work for NVIDIA, so this is all my personal understanding.

That's about as much detail as I can get into right now.

Skaffet meg Corsair VX 550 W, men det fungerer fremdeles ikke...

Er det da skjermkortet som er ødelagt?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...