sch0n Skrevet 16. februar 2008 Del Skrevet 16. februar 2008 (endret) Hei! Jeg regner størsteparten opplever perioder hvor man er så sinnsykt lei musikken en hører på, og ønsker desperat nye innslag i musikksamlingene sine? Jeg befinner meg i en slik periode just nu, og ber dere der ute om hjelp! Jeg er en stor fan av alternativ rock, men hører titt og ofte på melodic hardcore, heavy/melodic-death metal i tillegg. Derfor har jeg vendt meg mot dere her på forumet. Nedenfor finner dere en liste over band jeg liker, og for hvert enkelt band trekker jeg fram album og låter som jeg liker! Anberlin: Hovedsaklig hele albumet Cities. Paperthin Hymn, The Feel Good Drag, Godspeed, A Whisper and a Clamour, The Unwinding Cable Car, Alexithymia & *fin. Breaking Benjamin: Saturate og Phobia er favorittalbumene her. Breath, You, Evil Angel, Home, Medicate, Polyamorous, Wish I May, So Cold. Coldplay: Lite utforsket, men finner mye bra på X&Y-albumet: Talk, Speed of Sound, White Shadows, The Hardest Part blant andre. Åpen for mer Coldplay. Dark Tranquility: Begynte motvillig å høre på denne gjengen etter å ha hørt vokalen, men instrumentalt og melodisk er de så altfor gode at jeg bare måtte utforske de. Har begynt med albumet Damage Done. The Hours Passed in Exile, Monochromatic Stains, The Treason Wall, Ex Nihilo. DragonForce: Spilte Guitar Hero 3, nærmere bestemt Through the Fire and the Flames. Fantastisk! Trenger noe mer alla dette, så vel som mer fra DF! Dream Theater: Noe av det beste som finnes. Albumene Images and Words og Six Degrees of Inner Turbulence står høyest. Solitary Shell, As I Am, The Glass Prison, Overture, About to Crash, Disappear, Metropolis Part 1, Pull Me Under. Foo Fighters: Hørt gjennom to album, for hver gode låt har de ekstremt mye dårlig i mine øyne, så når det gjelder disse er jeg ute etter det beste av det beste! Hey, Johnny Park!, Everlong, Times Like These, Wind Up, My Hero. In Flames: One of a kind, dette. Primært de fire siste albumene, men StYE og RoR rangeres høyest hos meg! Clayman, Only for the Weak, Come Clarity, Crawl Through Knives, Reflect the Storm, Metaphor, Free Fall, Reroute to Remain, Dawn of a New Day, Egonomic, Trigger, Cloud Connected, Touch of Red, Bottled, My Sweet Shadow, Like You Better Dead, Evil in a Closet, In Search for I, Borders and Shading, Superhero of the Computer Rage, Dial 959-Escape, Bottled. Kent: Du og Jag Döden albumet er bra. Ellers; Ingenting, Elefanter, Berlin. Hørt lite av disse. The Killers: Har bare hørt albumet Sam's Town. Read My Mind, For Reasons Unknown, Sam's Town, When We Were Young, Where the White Boys Dance. Linkin Park: Albumene Hybrid Theory og Minutes to Midnight liker jeg best. Papercut, In the End, A Place for My Head, Forgotten, Faint, From the Inside, Given Up, Shadow of the Day, No More Sorrow, What I've Done, Valentine's Day, Hands Held High. Metallica: Trenger vel ingen forklaring. One, The Ecstasy of Gold, No Leaf Clover, The Memory Remains, Fuel, Hero of the Day, Nothing Else Matters m.m. Rise Against: Er småforelsket i albumet The Sufferer and the Witness. Det andre jeg har hørt av RA, er relativt dårlig, spør du meg. Men av denne sjangeren er det ekstremt viktig at sangene holder et nivå med følgende låter. Prayer of the Refugee, The Good Left Undone, Worth Dying For, Injection, Ready to Fall, Chamber the Cartridge, Survive. (Melodi, melodi, melodi...) Skillet: Bare hørt albumet Comatose, men liker musikktypen veldig godt. Rebirthing, Looking for Angels, Whispers in the Dark, Falling Inside the Black, Comatose, The Last Night. Soilwork: Av det jeg har hørt (Figure Number Five, Stabbing the Drama), liker jeg disse veldig godt! Rejection Role, Departure Plan, Brickwalker, Cranking the Sirens, Distance, If Possible, Stabbing the Drama, Observation Slave, Wherever Thorns May Grow, Nerve. 30 Seconds to Mars: Fin vokal, bra musikk. Hele A Beautiful Lie og følgende låter fra albumet med bandets navn. Echelon, Welcome to the Universe, Oblivion, The Mission. Hører også litt på Oasis, U2, Eagles, DJ Tiesto, My Chemical Romance, Kurt Nilsen/Fenrik Lane, Iron Maiden, The Offspring... Håper dømmekraften deres gjør meg godt, og husk; jeg er åpen for nye band og artister, men samtidig så ønsker flere nevneverdige låter og album fra nevnte band. Endret 16. februar 2008 av Erico90 Lenke til kommentar
Eldritch Skrevet 16. februar 2008 Del Skrevet 16. februar 2008 Kent: Du og Jag Döden albumet er bra. Ellers; Ingenting, Elefanter, Berlin. Hørt lite av disse. Anskaff Vapen & Ammunition-albumet til Kent (personlig synes jeg det er det sterkeste albumet de har gitt ut, med Du och Jag Döden på andreplass). Ellers vil du kanskje også like Strip Music og den siste plata til Depeche Mode. Lenke til kommentar
BlindAct Skrevet 17. februar 2008 Del Skrevet 17. februar 2008 (endret) De tre bandene som jeg liker mest som ikke står oppført der, og jeg må si at jeg har veldig lik musikksmak som deg, er Muse (har link til albumguide i signaturen), Killswitch Engage (albumguide laget av Kjobben) og All That Remains. Sistnevnte må jeg si at jeg liker det nyeste albumet best, The Fall of Ideals. Trenger du noen eksempler fra den fins det mange. Kan nevne noen da; Not Alone, Six (kjenner du kanskje igjen fra Guitar Hero 2), The Air That I Breathe og This Calling. EDIT: Killswitch Engage har jo en sang på Guitar Hero 3 da, hvis du har lyst til å prøve den før du begynner å høre på dem ordentlig. Det er en av bonussangene, heter My Curse. Endret 17. februar 2008 av OverLegen619 Lenke til kommentar
sch0n Skrevet 17. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2008 Tok en tur innom last.fm og hørte på Strip Music. Virket fengende, skal prøve de litt ut videre. Har også lastet ned begge albumene du anbefalte, skal høre på de utover dagen! Takker! Lenke til kommentar
sch0n Skrevet 17. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2008 (endret) De tre bandene som jeg liker mest som ikke står oppført der, og jeg må si at jeg har veldig lik musikksmak som deg, er Muse (har link til albumguide i signaturen), Killswitch Engage (albumguide laget av Kjobben) og All That Remains. Sistnevnte må jeg si at jeg liker det nyeste albumet best, The Fall of Ideals. Trenger du noen eksempler fra den fins det mange. Kan nevne noen da; Not Alone, Six (kjenner du kanskje igjen fra Guitar Hero 2), The Air That I Breathe og This Calling. Takker for forslag. Muse har jeg faktisk gått og tenkt på en stund, men liksom aldri giddet å begynne på de, rett og slett. Så gjennom albumguiden, og tror jeg begynner med Black Holes and Revelations (Knights of Cydonia fra GH3 xD) og Origin of Symmetry (det beste i følge deg, såe...). Angående de to andre, så er det som med alle andre fra den sjangeren; jeg liker de ikke helt til å begynne med, men etter hvert så jeg får hørt igjennom de, så blir det så enormt mye bedre! Og nei, har ikke spilt GH2 faktisk, så det er to helt nye band for mitt tilfelle! Endret 19. februar 2008 av excel Lenke til kommentar
sch0n Skrevet 19. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2008 ... og All That Remains. Sistnevnte må jeg si at jeg liker det nyeste albumet best, The Fall of Ideals. All That Remains var overraskende gode! Samtlige låter du nevnte i tillegg til Empty Inside, som var den klart feteste låten på albumet i mine øyne! Mad tromming og fine soloer, og så klart fengende melodier! Ellers vil du kanskje også like Strip Music... Etter å ha hørt litt mer på disse, virker de ganske så kjedelige. Når det er sagt, er det én låt som har gått på repeat MYE her i det siste: Headlights. Knallfet låt! Muse (har link til albumguide i signaturen), Killswitch Engage. Som jeg trodde skuffet ikke Muse! Låtene Bliss, Plug In Baby, Map of the Problematique er, blant mange, herlige låter. Det jeg likte med musikken deres er at den er så variert og annerledes fra sagn til sang! Ergo blir disse vanskelig å bli lei! Når det gjelder KE, er jeg ikke helt sikker hvor jeg står, egentlig. Skal fortsette å høre på de mot min vilje, og se om det blir bedre med litt tid! Lenke til kommentar
Programvare Skrevet 21. februar 2008 Del Skrevet 21. februar 2008 (endret) Dream Theater: Noe av det beste som finnes. Albumene Images and Words og Six Degrees of Inner Turbulence står høyest. Solitary Shell, As I Am, The Glass Prison, Overture, About to Crash, Disappear, Metropolis Part 1, Pull Me Under. Sjekk ut Symphony X. Skiva Odyssey er kjempebra. Metallica: Trenger vel ingen forklaring. One, The Ecstasy of Gold, No Leaf Clover, The Memory Remains, Fuel, Hero of the Day, Nothing Else Matters m.m. Slayer - Reign in Blood er tidenes thrash-skive. Endret 21. februar 2008 av Vintermåne Lenke til kommentar
DeathBabe Skrevet 22. februar 2008 Del Skrevet 22. februar 2008 Slayer - Reign in Blood er tidenes thrash-skive. den er rå Lenke til kommentar
MoonJazz Skrevet 22. februar 2008 Del Skrevet 22. februar 2008 Pokker, det var jo den jeg skulle kjøpe Lenke til kommentar
DeathBabe Skrevet 22. februar 2008 Del Skrevet 22. februar 2008 Pokker, det var jo den jeg skulle kjøpe Ja, det har vi fått med oss nå.. Haha! Lenke til kommentar
DeathBabe Skrevet 22. februar 2008 Del Skrevet 22. februar 2008 Huh? Du har sagt det veldig mange ganger... Lenke til kommentar
DeathBabe Skrevet 22. februar 2008 Del Skrevet 22. februar 2008 Men det er en bra plate Lenke til kommentar
MoonJazz Skrevet 22. februar 2008 Del Skrevet 22. februar 2008 Ja(tror jeg) kan anbefales(tror jeg) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå