Nauz Skrevet 16. februar 2008 Del Skrevet 16. februar 2008 Hei. Fikk i dag mitt steelsound 5hv2 headsett i posten. Pakker spent opp pakken og plugger det inn i pcen. Headsettet sittet utrolig godt på hodet, ser bra ut og virker gjennomført,men lyden er til min store forskrekkelse helt elendig! Prøver først å spille av en låt i mediespilleren, det første jeg legger merke til er at det omtrent ikke eksisterer bass, har hørt av andre at det ikke fungerer noe bra til musikk, men dette her er latterlig dårlig. Fyrer i gang Cod 4 etterfulgt av Cs 1,6. Lyden er skarp og vond, samt utrolig lav. Med max lydstyrke på headsettet, på lydkortet/windows og i spillet er lyden alt for lav, hører jo tydelig hva som skjer, men lyden er alt for lav til å spille med. Skal det være sånn, eller er det noe feil med mitt headsett? De elendige, integrerte laptophøytalerne som er plasert " under" pcen låter bedre en dette! Så det jeg lurer på er: Er lyden generell lav i dette headsett? Er det noe jeg kan ha gjort feil eller er det rett og slett noe galt med headsettet mitt? Lenke til kommentar
Nauz Skrevet 16. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2008 Da har jeg prøvd headsettet på en annen pc, og der fungerte det skikkelig, heldigvis Spørsmålet mitt blir da: Hvorfor får jeg så lav lyd på min pc? Lyden er stilt på høyeste både i windows og i lydkort menyen. Lenke til kommentar
AiKi Skrevet 16. februar 2008 Del Skrevet 16. februar 2008 (endret) Ser ut til at du ikke er den eneste som har det problemet: Vrengt lyd på steelseries 5H v2. Uansett virker det temmelig rart. Det kan selvsagt ha noe med lydkortet i seg selv å gjøre, uten at jeg egentlig kan tenke meg noen grunn til hvorfor det skal bli slik, dersom hodetelefonutgangen fungerer normalt ellers. Om du kan få lånt en annen hodetelefon av den litt større typen (altså ikke lettdrevne saker som PortaPro eller vanlige ørepropper), og forsøker den, kan det være du blir litt klokere. Kan være at du får mye forvrengning fordi settet er for tungt å drive for lydkortet. Er mye forskjell i forsterkerne som sitter inni. (Det er EGENTLIG en forklaring som er litt på jordet, men det er kanskje verdt et forsøk.) Edit: Når jeg tenker på det, har du forsøkt å slå av surround-lyd på maskinen? Vanlige 5.1/7.1-kort har, om jeg husker rett, egen utgang for subwoofer, og om maskinen "tror" at hodetelefonene dine er fronthøyttalere, som du skal bruke sammen med en basshøyttaler, sier vel resten seg selv. Endret 16. februar 2008 av Dradd Lenke til kommentar
Nauz Skrevet 16. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2008 Har nå funnet ut av problemet, som egnetlig bare var dumhet fra min side. Av en eller annen grunn var digitalyden stilt ned veldig mye under lydinstillingene, så lyden ble naturligvis lav. Denne tråden kan da stenges, takk for hjelpen. Mvh Mr.Nauz Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå