Gå til innhold

Opera Mobile 9.5 (9.33) er lekket ut på nettet!

Pricks

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg lastet den ned til min 9100 i dag og syntes den var flott. Mye raskere enn 8.65, mye bedre på navigering ( flytter viewporten raskt og enkelt rundt ), zoomfunksjonen var lovende ( versjonen som er lekket er vistnok laget for VGA-skjermer så block-zooming er ikke helt optimal på min QVGA.

Jeg lastet forøvrig ned en versjon som en person har installert på en virtuell WM6 for så å hente ut filene og lage en .cab av. Dette gjør at den fungerer på WM5, at den kan installeres på minnekortet og at den kan avinstalleres. Den orginale versjonen kunne vistnok ingen av disse tingene.

Jeg opplevde ingen problemer i den timen jeg lekte meg bortsett fra at Windows Media Player fortalte at den ikke fant filen når jeg besøkte vgtv.

Til enkel surfing er fortsatt Opera Mini 4 bedre, men det er ofte en ekte browser trengs, og da skal denne komme godt med.

Den har heller ikke nødvendigvis versjonsnummer 9.33, den har versjonsnummer 9.0 med build 933 i følge en aboot-skjerm, men jeg tror egentlig ikke å oppdatere slike skjermer er prioritet i en alphaversjon.

Lenke til kommentar

Det ønsker jeg desverre ikke opplyse om pga. retningslinjene på forumet. Det jeg dog kan si er at jeg fant den bare ved å ta et enkelt søk og lese gjennom hele den lange forumtråden jeg da fant. Tidlig i tråden ble nemlig versjonen som ikke kan avinstalleres eller lagres på minnekortet postet.

EDIT: Så vidt jeg vet skal ikke denne versjonen ha flashstøtte, men jeg kan ta feil.

Endret av JohndoeMAKT
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Du kan lett google det.

etter 1 time med google klarte jeg det, men har et problem , og det er at når jeg for eksempel prøver og logge meg inn på www.diskusjon.no og har skrevet inn bruker navn og passoord , derret trykker jeg på logg inn. men det fungerer ikke og trykke på logg inn knappen i opera mobile 9,5 er det noen andre her som har samme problemet ?

EDIT:

fikset det :p

Endret av thunstop
Lenke til kommentar
Nå er browsere kompliserte programmer som skal takle veldig mye rart, og Opera er jo blant de med best støtte for en haug teknologier... Kanskje ikke så rart om minnet blir slukt da :D

nei :p men er litt kjipt for jeg kan maks ha 2 tabs oppe eller så stenger den opera automatisk

Lenke til kommentar
Vi får håpe ferdigversjonen blir bedre da. Tror nesten det, siden den som er ute nå ikke engang er ment å bli brukt av noen som helst. Den er såpass uferdig.

ja ! :p

får håpe at de får fort gang på ting , kan omtrent ikke vente på den ekte versjonen etter og ha prøvd beta versjonen

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...