wolf5 Skrevet 16. februar 2008 Del Skrevet 16. februar 2008 Lurer på om Radeon HD 2400 skjermkortet klarer HD avspilling av en blue ray plate med den oppløsningen eller om kortet generelt er for dårlig for den oppløsningen? Noen som vet? (ifm med å kjøpe en 1080p skjerm) Har denne speccen: Radeon HD 2400 AMD X2 4200+ (AM2) 2Gb RAM Lenke til kommentar
wolf5 Skrevet 26. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 26. februar 2008 Svarer meg selv siden det er alt for lite svarprosent på dette forumet :-) Skjermkortet klarer fint 1080p avspilling via hardware (PowerDVD). Lenke til kommentar
wolf5 Skrevet 6. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2008 Tok feil. Det var ikke hardware avspilling, men den kjørte på CPU avspilling. Så det først når jeg sjekket av hardware var avkrysset når jeg spillte HD stoff. Hardware decoding gir ca 10fps konstant. Så konklusjonen min er at Radeon HD 2400 ikke klarer å spille av 1080p i HD (VC1 mener jeg det var). Lenke til kommentar
NewGUY Skrevet 9. mars 2008 Del Skrevet 9. mars 2008 (endret) Da må du gjøre noe feil. For hos meg faller CPU belastningen betraktelig når jeg aktiverer HW-akselerasjon i PowerDVD. Faller fra ca 30 til 4-5% ved avspilling av V for Vendetta som såvidt jeg vet er en VC1 disk. Endret 9. mars 2008 av NewGUY Lenke til kommentar
wolf5 Skrevet 9. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2008 Bruker du Vista? Hver gang jeg har fått til hardware decoding, så faller CPU bruk, men hastigheten til skjerm er ca 10fps. Mao veldig merkbar hakking. 720p er aldri noe problem, men 1080p... da sliter kortet. Ikke vet jeg om jeg har noe driver rot. Hva oppsett har du? Hardware, OS og installert driver/software? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå