Gå til innhold

Problemer med to skjermer når jeg tegner på Trust tablet

Anbefalte innlegg

Edit: Jeg har nå løst problemet. Det var en innstilling for å justere skjermhøyden som hadde blitt satt feil, se vedlegg. Endret skjermhøyde fra 11.31 cm til 22.55 cm (samme som brett). Nå ble det bedre proporsjoner på tegningene mine :-)

Jeg benytter en Trust TB-4200 tablet, men har problemer når jeg bentytter to skjermer i utvidet modus. Når jeg f.eks. tegner en sirkel blir denne oval, et kvadrat blir et rektangel, etc. Det ser ut som om det jeg tegner blir klemt nedover i høyderetningen. Det er ingen problemer hvis jeg kun benytter en skjerm. Er det noen som vet hvordan jeg kan justere skjermoppsettet eller om det finnes alternative program for å styre flere skjermer ?

Har prøvd å justere oppsettet via programmet som følger med tegnebrettet.

Vedlegget med bilde av "widescreen" skjermen refererer til de to skjermene mine.

Vedlegget med bilde der "Full Area" er rammet i rødt viser til tablet'en.

Det ser ut til tegnebrettet oppfatter de to skjermen som en, og det virker som om det er et problem i forhold til proporsjonene mellom brettet og skjermene.

Fint om noen som benytter samme brett eller Wacom el. kan si noe om hvordan det fungerer med to skjermer.

OS/HW

- WinXP Home

- Ati Radeon 9800XL skjermkort

Tegnebrett

-Trust TB-4200 tablet

Tegneprogram:

- GIMP 2.4.4

post-139070-1203170806_thumb.jpg

post-139070-1203176322_thumb.jpg

Endret av bewire
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei, gleden ble bare halveis ... Selv om jeg nå har fått riktige proporsjoner ser jeg at det oppstår problemer når jeg skal trace en stor tegning (A4). Når jeg kommer halveis over tabletten flytter musa seg over i skjerm 2 selv om jeg kun har GIMP i skjerm 1. Er det noen helt elementære innstillinger jeg har bomma på eller er kreves det noe spesielt for å bruke to skjermer med tablet ? Regner med at det er enkel løsning, men dette er nytt for meg ... Dårlig med dokumentasjon til Trust så hvis noen har noe tilsvarende for Wacom kan jeg kanskje få en ide om hva jeg skal gjøre. Hele poenget med 2 skjermer for min del er å tegne på en skjerm mens jeg har alle dialogboksene og referanser på den andre skjermen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...