Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Ødelagt vennskap - pga mine følelser

Gjest Guest_Håpløs_*

Anbefalte innlegg

Gjest Guest_Håpløs_*

Hei,

Jeg har et problem, som jeg ikke greier å fikse på. Og vennene mine bare forvirrer meg med forslagene sine. Jeg trenger hjelp fra noen som har opplevd noe liknende før...

Historien er som følger. Jeg begynte på VGS dette skoleåret (vi er begge 16 år), og etterhvert (ca. oktober) forelsket jeg meg i en jente i klassen. Jeg tok kontakt med henne, og vi ble venner. Hun er kald som person, men ellers en veldig grei jente. Hun er veldig sjenert, og jeg fikk henne til å åpne seg opp ganske mye. Jeg stoler ikke på folk, men hun kom dypt inn i meg. Etterhvert ble forelskelsen større og større, men jeg skjønte at hun ikke hadde følelser for meg på denne måten.

Jeg ba henne ut, men hun er med familien sin 100% på fritiden og selv de beste vennene hennes kan være fornøyd med å snakke med henne på fritiden 1 gang per uke. Avslagene irriterte meg, og jeg småtullet med henne på e-post og spurte hvordan hun kunne bruke så mye tid på den ene vennen men ikke meg. Jeg fikk veldig mye innetstengt sinne mot meg, og jeg ble sur og sa hva jeg følte før. Hun ble sjokkert, iom at jeg ga klare signaler. Vennene mine, og hennes skjønte det fort. Men hun ble sjokkert, selv om jeg har mine tvil.

Etter en uke sa hun at hun ikke ville være venner mer, fordi hun trodde det ville bli kunstig. Jeg ble sur, og etter å ha åpnet meg så mye og fått et så kaldt svar sa jeg ting jeg ikke skulle ha sagt. Hun ble også sur, og nå ignorerer vi hverandre. Men hun var en god venn, en person man alltid kunne si det meste til.

Nå sitter jeg alene, og med skyldfølelse og hat mot henne. Jeg takler ikke det, at jeg mistet en god venn pga ærlighet. Hva kan jeg gjøre nå, hva er best?

- Si hvordan jeg føler meg, og at jeg vil prøve på nytt. Hun trodde vi bare ble venner pga forelskelsen min, men jeg mistet de følelsene etterhvert. Jeg elsker henne, men på en annen måte nå. Jeg stolte alltid på henne, og at jeg sitter her og føler meg knekt fordi jeg var ærlig er ikke fint.

Hva bør jeg gjøre?

Håpet føles borte, og hun sitter i tankene mine hele tiden...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Guest_Håpløs_*

Ja, jeg trodde det ville være best. Men det føles ikke slik akkurat nå, jeg har tross alt mistet en veldig god venn. Skal jeg gi det tid, eller si resten av det jeg mener?

Altså, at jeg beklager at hun føler det slik at vi ble venner pga det. At jeg alltid vil stille opp osv... Kanskje best å vente 1-2 måneder, og så si ifra ting? Eller er det best fortest mulig?

Lenke til kommentar

Ah, den klassiske 'vennefellen'. Nå har ikke jeg vært borti denne situasjonen, men det jeg tror jeg ville gjort er å gi faen. Du vil komme over henne med tiden, og siden du er så ung er sjansen for at det ville blitt et langt og lykkelig forhold veldig liten. Selv om du har delt en del personlige ting med hun, tror jeg ikke hun kommer til å gå rundt og slenge drit om deg siden dette ikke var noe stygt "brudd". (Hvis du var redd for det). Ellers sto det mye klokt i tråden til ilpostino, ville lest gjennom den.

Lenke til kommentar
Gjest Guest_Håpløs_*

Så det beste for meg er å la det ligge, og bare la tiden lege alle sår? Skite i vennskapet, og glemme at vi noensinne var venner?

Jeg kan jo prøve, bare synd at jeg mistet henne som venn pga ærlighet. Men jeg får takle det, blir bedre med hver dag :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...