Zeph Skrevet 16. februar 2008 Del Skrevet 16. februar 2008 Heisann, eg har ein Dell Inspiron 1720, men synest ikkje den yter heilt etter mine forventingar. Spesifikasjoner: Intel Core2 Duo T7500 2.2Ghz 2GB minne Nvidia GeForce 8600M GT Har ikkje testa det så mykje, men i Red Alert 2 er eg ikkje noko imponert. Det skal ikkje meir enn 2-3 eksplosjonar samstundes før det går i sirup. Spelet har riktignok ein dårleg designa grafikkmotor, men likevel går det etter min meining ganske dårleg. Samanlikna med den stasjonære med AMD XP2400, 1GB minne og ATI X800 GTO som kjører Windows XP er det veldig mykje dårlegare. No kjenner eg ikkje så godt til kva ytelse ein kan forvente av denne maskina, men stemmer det? Kan eg tene noko på å installere Windows XP? Lenke til kommentar
krbalto Skrevet 16. februar 2008 Del Skrevet 16. februar 2008 Kjøpte i oktober/november en ASus F3sv , 2ghz C2D, GF8600m skjermkort. Ble levert med Vista, men synes alt gikk utrolig tregt i forhold til XP, alle spillene jeg prøvde hadde heller ikke samme ytelsen som det de hadde med XP, så etter bare 3 uker gikk jeg lei og installerte XP på den, og har ikke angret en eneste gang på at jeg gjorde det!! Absolutt alt går mye kjappere og alle spillene mine fungerer mye bedre. (CAll of Duty 4, Far Cry, Crysis, etc....) Så det er nok meget leeeenge til jeg igjen vurderer Vista!! Mvh Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 16. februar 2008 Del Skrevet 16. februar 2008 Det kan være en fordel å få inn Vista SP1. Det merkes veldig godt, og burde gi utslag på en bedre spillopplevelse også. Det kan være en fordel å få inn Vista SP1. Det merkes veldig godt, og burde gi utslag på en bedre spillopplevelse også. Lenke til kommentar
Treasure Skrevet 16. februar 2008 Del Skrevet 16. februar 2008 Jeg er ikke helt enig. Jeg gikk i fra XP til Vista, og her ble det mye bedre. Men alt avhenger jo av maskinvare, så det er litt vanskeig å sammenligne slikt. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 16. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2008 Kva test gjev det mest korrekte resultat for å sjekke ytelsen? 3DMark? Finnes det ein tråd på forumet der eg kan samanlikne med maskiner med noko lunde lik maskinvare? Lenke til kommentar
hevih Skrevet 16. februar 2008 Del Skrevet 16. februar 2008 Kva test gjev det mest korrekte resultat for å sjekke ytelsen? 3DMark? Finnes det ein tråd på forumet der eg kan samanlikne med maskiner med noko lunde lik maskinvare? https://www.diskusjon.no/index.php?showtopi...score&st=80 der finner du 3dmark06 scorene til folk med lappis Lenke til kommentar
jonnor Skrevet 16. februar 2008 Del Skrevet 16. februar 2008 At den pcen der ikke takler Red Alert 2 må skyldes driver/OS problemer/kompatibilitet. For det spillet krever minimalt. Vista klarer ikke sløse bort så mye. Men det kan jo være at spillet fungerer dårlig med Vista, eller at du ikke har optimale drivere. Dersom du synes Vista er greit nok, ville jeg lagt inn SP1, oppdatert alle driverene og testet igjen. Er problemet der fortsatt så kan det være du må satse på XP. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 16. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2008 Eg fekk PC-en ferdig installert, står det noko plass i systemet om SP1 er installert? Klar over at RA2 ikkje krev så mykje, problemet med det er at det kjører raskare jo raskare PC-en er. Eg er ikkje så inne i maskinvare for tida, spesielt lappis opp mot stasjonær, men synest ikkje det går på langt nær så bra som det burde. Lenke til kommentar
daruu Skrevet 16. februar 2008 Del Skrevet 16. februar 2008 Jeg tror det skal stå om du har SP1 ja Personelig så holder jeg meg til xp ei stund til, kan igrunn ikke se noen fordeler ved å bytte til vista Lenke til kommentar
zonko Skrevet 16. februar 2008 Del Skrevet 16. februar 2008 (endret) Sp1 til vista er ikke offisielt sluppet ennå (kommer vel i mars), men den siste release candidaten skal være den samme som SP1, regner med det er den LOGIMAN mener. Se HW-sak Etter litt finlesing ser jeg SP1 på norsk ikke kommer før i april. Misliker slik diskriminering, kunne tenkt meg oppgradering nuh. Endret 16. februar 2008 av zonko Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124 Skrevet 16. februar 2008 Del Skrevet 16. februar 2008 Denne maskina går så det griner med Vista SP1 installert, men det er en merkbar ytelsesforbedring etter installasjonen. Nå har jeg ikke allverdens makinvare: C2D 1,66Ghz - 2GiB ram - GeForce GO7600, dette er en Toshiba Satelitte A-100. Men det er som natt og dag, med og uten Vista SP1! Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 16. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2008 (endret) Skal prøve, har heldigvis engelsk Vista. Edit: Nokon som har ein kjapp link til SP1? Endret 16. februar 2008 av Zeph Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 16. februar 2008 Del Skrevet 16. februar 2008 (endret) SP1 er sluppet for MSDN og Technet abonnementer nå. Siden det er ferdig installert, er det også kanskje en ide å reinstallere. Utrolig mye unødvendig dritt møkk som følger med. Jeg gjør det alltid på en ny laptop hvor OS medfølger. Endret 16. februar 2008 av L O G I M A N Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 16. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2008 Nja, ein del Dell-greier er det sjølvsagt, men eg har luka ut det meste som var unødig. Det skal ikkje være noko som påvirker ytelsen dramatisk. Så eg må være MSDN- eller Technet-abonnent for å få tak i SP1? Lenke til kommentar
MindTooth Skrevet 16. februar 2008 Del Skrevet 16. februar 2008 SP1 ligger ute som torrent. Men siden den ikke er lov til å lenke til. Blir det litt vanskelig.. Birger Lenke til kommentar
zonko Skrevet 16. februar 2008 Del Skrevet 16. februar 2008 Oooou, eksmoderatorer som hentyder til torrentnedlasting Om vi i det hele tatt skal diskutere det, er det ulovlig i dette tilfellet? Lenke til kommentar
cliffme Skrevet 16. februar 2008 Del Skrevet 16. februar 2008 Nja, ein del Dell-greier er det sjølvsagt, men eg har luka ut det meste som var unødig. Det skal ikkje være noko som påvirker ytelsen dramatisk. Så eg må være MSDN- eller Technet-abonnent for å få tak i SP1? Du finner nok SP1 på diverse torrentsider. Ser ikke noe ulovlig i det, du har jo lisens for Vista som fulgte med pcen. Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 16. februar 2008 Del Skrevet 16. februar 2008 Ja, dessverre må man Være MSDN eller Technet plus abo. Egentlig helt latterlig. Grunnen til det er pga. noen få 3 parts drivere som må reinstalleres etter SP1, der feilen ligger i at de driverne ikke har fulgt MS sine retningslinjer. At de ikke har tenkt lengre enn Snuta rekker, er vel ikke noe nytt. Nå ender det med at folk kan få SP1 som kan være utsatt for modifikasjoner man kanskje ikke er helt glad i. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124 Skrevet 16. februar 2008 Del Skrevet 16. februar 2008 Skal nå være såpass ærlig å si at jeg lastet med RTM versjonen, kan ikke se at det er noe galt i det, da jeg har en gyldig lisens til min Vista Home Premium. Og SP1 er jo "gratis" sånn sett. Ville selvfølgelig ha hatt den via MSDN/Technett eller Windows Update, men det virker nå til at det ikke er noe tull med denne jeg har, ingen viruser eller spyware som jeg har funnet ut av i alle fall. Lenke til kommentar
JaBBe Skrevet 16. februar 2008 Del Skrevet 16. februar 2008 Min tundra 1557 er helt fin med vista. Spiller ikke noe særlig på den for bruker den kun til skole, men har testet battlefield 2 og det gikk helt greit. Specs på læpp: pentium m 1.7GHz 1 gb ram ati 9700pro 128mb ...altså ganske gammelt oppsett Bruker en god del tid på loading og klarer ikke kjøre så mye detaljer, men var ikke noe forskell fra vista og xp på den hvertfall (i spillet). Mulig RA2 kjører veldig dårlig på vista? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå