KJLHGKJYHTGDF Skrevet 16. februar 2008 Del Skrevet 16. februar 2008 Må lage ny, siden modell navn og produkt kode ikke var bra nok for rasshølene som styrer denne siden. Viser til linken i den andre tråden. Siden jeg ikke kan skrive hvilken, så må dere lese den andre tråden helt til den er sletta helt. Tørr derfor heller ikke å lage link angående denne forsterkeren, siden den var grunn til stenging av tidligere tråd Lenke til kommentar
onkeljan Skrevet 16. februar 2008 Del Skrevet 16. februar 2008 De kan være veldig provoserende, men jeg tror det var emnefeltet som var problemet, ikke selve linken. Lenke til kommentar
onkeljan Skrevet 16. februar 2008 Del Skrevet 16. februar 2008 Personlig ville jeg aldri brukt penger på Blaupunkt, da stort sett alt de produserer er stygt. Til og med navnet er kjedelig, logoen et stygg osv. Produktene ser ut som de kommer fra 80-tallet. I tillegg til dette, så mener jeg selv, at lydkvaliteten er under gjennomsnittet... Lenke til kommentar
KJLHGKJYHTGDF Skrevet 16. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2008 De kan være veldig provoserende, men jeg tror det var emnefeltet som var problemet, ikke selve linken. Så jeg skulle ikke brukt produkt koden mener du? Skulle da holde meg til?? Ble veldig usikker på hvordan jeg skal skrive her nå. Trur jeg holder meg unna diskusjon.no Selv om folk som henger her ofte er veldig sklige med opplysninger og kunnskap. Kan dessverre ikke si det om disse såkalte proff diskusjon sidene. Lenke til kommentar
KJLHGKJYHTGDF Skrevet 16. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2008 Personlig ville jeg aldri brukt penger på Blaupunkt, da stort sett alt de produserer er stygt. Til og med navnet er kjedelig, logoen et stygg osv. Produktene ser ut som de kommer fra 80-tallet. I tillegg til dette, så mener jeg selv, at lydkvaliteten er under gjennomsnittet... Det var akkurat utseendet jeg sikter til, som tilltaler meg, og fasongen og størrelse fysisk, da den kan plasseres på en bra plass, i bilen min. Når det gjelder lyd, så kan jo det diskuteres lenge. Men 1 200,- får en ikke kremen uansett. Men her er THD 0,003% Til sammenligning er Dynabel 4kanaleren THD 0,05% Og jeg har lært lavest mulig % gir mer renhet i lyden. Men mulig det er måle metoder som gir ulikheter og ikke faktisk kvalitet. Lenke til kommentar
onkeljan Skrevet 16. februar 2008 Del Skrevet 16. februar 2008 Som topic skulle du skrevet f.eks: "THA 480 en god forsterker til Boston PRO 5,5" frontsett og 1stk Vega 124?" du skrev: "Blaupunkt...... .kj6t4y 54kjb34" Linken har ikke noe med noe som helst å gjøre. Skjønner du forskjellen? Mens den første topicen tydelig henviser til at du er tilbakestående (eller full), så viser den andre hva du egentlig lurer på, og gjør derfor at de som kjenner til boston pro 5,5, vega 124, eller tha480 faktisk kan hjelpe deg. Lenke til kommentar
KJLHGKJYHTGDF Skrevet 16. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2008 Som topic skulle du skrevet f.eks: "THA 480 en god forsterker til Boston PRO 5,5" frontsett og 1stk Vega 124?" du skrev: "Blaupunkt...... .kj6t4y 54kjb34" Linken har ikke noe med noe som helst å gjøre. Skjønner du forskjellen? Mens den første topicen tydelig henviser til at du er tilbakestående (eller full), så viser den andre hva du egentlig lurer på, og gjør derfor at de som kjenner til boston pro 5,5, vega 124, eller tha480 faktisk kan hjelpe deg. Så ved å skrive det som står på undersiden av forsterkeren, så er mann tilbakestående og full. kj6t4y 54kjb34 er produktnr som står på undersiden.rett etter THA 480. Derfor kan ikke jeg forstå att THA 480 skulle endre noen værdens ting. Trur faktisk ikke det hadde endra noen ting heller. Jeg trur den tråden hadde blitt stengt uansett. Og jeg trur det er på grunn av linken. Lenke til kommentar
onkeljan Skrevet 16. februar 2008 Del Skrevet 16. februar 2008 Hehe, kanskje han var full han som kom på varenummeret da For meg virka "nummeret" rimelig tilfeldig, gjorde sikkert det for en av sjefene inne her også, aner ikke. Lenke til kommentar
KJLHGKJYHTGDF Skrevet 16. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2008 Hehe, kanskje han var full han som kom på varenummeret da For meg virka "nummeret" rimelig tilfeldig, gjorde sikkert det for en av sjefene inne her også, aner ikke. Men forøvrig så trøkker forsterkeren rimlig heftig. Omtrent som Dynabel til 1995,- faktisk. Men fikk følelsen av noe mer skarphet i diskant. Eneste, kompis med Dynabel har 6,5 Boston PRO, mens jeg har 5,5" Boston PRO. Så nå fikk jeg svaret mitt. Blaupunkt leverer varen for en billig penge. så jeg har ikke "driti" meg ut ved dette kjøpet Lenke til kommentar
Defus Skrevet 17. februar 2008 Del Skrevet 17. februar 2008 Om du allerede har kjøpt blaupunkt, så ja det fungerer. Om du ser etter noe annet, UsAmps, Soundstream eller Audison. Lenke til kommentar
KJLHGKJYHTGDF Skrevet 17. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2008 Om du allerede har kjøpt blaupunkt, så ja det fungerer. Om du ser etter noe annet, UsAmps, Soundstream eller Audison. Hadde jeg her fått svar: den har jeg prøvd, og er ikke god nok for sub. Så hadde jeg kjørt den brokobla til frontsett, og sett etter en billig monoforsterker. Men nå fikk jeg ikke ett slikt svar, så jeg prøvde i bilen. Og fant att den klarte å spille tøft nok og høyt nok for meg. Og høres virkelig romslig og fin ut i mellomtone og diskant. Suben høres jo kraftig og tøff ut som Vega gjør. Men for å dra vegan maks, så er det sikkert ikke nok med denne forsterkeren. Lenke til kommentar
Defus Skrevet 18. februar 2008 Del Skrevet 18. februar 2008 (endret) Nei, en fire kanaler vil ikke i de fleste tilfellene kunne drive en sub fult ut. Men om du er fornøyd og det passer deg, så er det bare å drite i hva andre sier Selv, hvis det er en billig cv, så trenger du jo bare å blåse på ledningene for å få lyd *spøk, hadde et vrak av en cv i hinne dager..* Endret 18. februar 2008 av Defus Lenke til kommentar
KJLHGKJYHTGDF Skrevet 18. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2008 Nei, en fire kanaler vil ikke i de fleste tilfellene kunne drive en sub fult ut. Men om du er fornøyd og det passer deg, så er det bare å drite i hva andre sier Selv, hvis det er en billig cv, så trenger du jo bare å blåse på ledningene for å få lyd *spøk, hadde et vrak av en cv i hinne dager..* Nja, faren med bilstereo er att framtiden kan en ønske mer;) Så derfor er det lurt å høre på andres erfaringer. Og forstå att en kan oppgradere forsterker siden med eks monoblokk. Jeg tviler på det, men en skal aldri si aldri. Når det gjelder cv så kommer det masse lyd med lite effekt, det er helt klart. Om den jeg har er billig vet jeg ikke, jeg kjøpte brukt Men den har Maks 800W og følsomheten trur jeg var 96DB 1W1M Og ved 800W maks, så sa selger att RMS var 300W Men ett annet forum sier 400W RMS. Men forlåpig så spiller det ingen rolle, du hører meg på stasjonen, om jeg jører forbi på motorveien. Og det er mer en hva jeg håpet på. Så nå må jeg dempe bilen. Tenker på Brown Bread (husker ikke helt hvordan det staves) Lenke til kommentar
Defus Skrevet 19. februar 2008 Del Skrevet 19. februar 2008 hm, mener å huske at installbay har noe som er bra også. Noe å tenke på om du vil sette priser opp mot hverandre Lenke til kommentar
KJLHGKJYHTGDF Skrevet 19. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2008 hm, mener å huske at installbay har noe som er bra også. Noe å tenke på om du vil sette priser opp mot hverandre Faktisk så driver jeg med bilombygging (bygger biler for bevegelse svake) Og der bruker vi Brown Bread. så jeg har så og si fri tillgang. Betaler kun om jeg tar fra rullen, klarer jeg med kapprester, så er det gratis. Men sjekke priser på mono blokk er vel litt tidlig Lenke til kommentar
Defus Skrevet 19. februar 2008 Del Skrevet 19. februar 2008 hm, ja men da er det jo i boks når tiden kommer så mailer du butikker å hører på tilbud www.engenaudio.com er verdt å prøve Lenke til kommentar
TheKims Skrevet 19. februar 2008 Del Skrevet 19. februar 2008 (endret) den blaupunkten fungerte overaskende bra til høyttaler bruk. prøvde å brokoble slik at jeg fikk subben på den men merket at den slet litt der. visst du ikke har veldig krevende sub tror jeg du berges med den måtte bare legge til at subben ble kjørt i 2 ohm som nåkk er litt for mye for den forsterkeren Endret 19. februar 2008 av kimstianp Lenke til kommentar
Defus Skrevet 19. februar 2008 Del Skrevet 19. februar 2008 jeah, fleste 4 kanalere støtter bare 4 ohm bro kobling Lenke til kommentar
KJLHGKJYHTGDF Skrevet 21. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2008 den blaupunkten fungerte overaskende bra til høyttaler bruk.prøvde å brokoble slik at jeg fikk subben på den men merket at den slet litt der. visst du ikke har veldig krevende sub tror jeg du berges med den måtte bare legge til at subben ble kjørt i 2 ohm som nåkk er litt for mye for den forsterkeren Kjøre brokobbling og 2 Ohm er temmlig usannsynlig last for de fleste forsterkere, spessielt i lave prisklasser. Jeg Har Vega og den er 4 Ohm. Dem er meget lett spilte i porta kasser. Og ganske lett spilte i lukka kasser. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå