ZealD Skrevet 25. februar 2008 Del Skrevet 25. februar 2008 Man kan ikke si at vi her i norge er like gale som kineserene på de videoene bare fordi vi fisker. Herregud mann. Hvordan skal vi få tak i fisken ellers da, fange den med hendene og drepe den momentant med gift som dreper den raskt og smertefritt? Har sett filmer der de drar dyr ut av bur mens mange mange andre dyr ser på hva som skjer med det dyret. De slenger det i bakken og henger det opp etter halen. Deretter kutter de opp magen på det mens det hviner og skriker av smerte, og så røsker de ut invollene så de henger ut av magen på de mens dyret lever. Så lar de det henge der. Jeg begynte å grine. Jeg elsker dyr og hadde dønn seriøst ikke hatt noe regret av å drepe vedkommende som gjorde det, helt ærlig. Dyr er like mye verdt som oss mennesker, og burde ikke behandles på den måten av vi som faktisk har selvstendige tanker og evnen til å skjelne mellom rett og galt. Klart vi kan drepe dyr for mat, det gjør jo dyr hver dag, det er naturens gang. Men hvordan vi gjør det på burde taes opp, slik at dyret fikk minst mulig lidelse. Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 25. februar 2008 Del Skrevet 25. februar 2008 Dyr er like mye verdt som oss mennesker, og burde ikke behandles på den måten av vi som faktisk har selvstendige tanker og evnen til å skjelne mellom rett og galt. Hadde bare flere hatt den instillningen! Lenke til kommentar
ZealD Skrevet 25. februar 2008 Del Skrevet 25. februar 2008 Dyr er like mye verdt som oss mennesker, og burde ikke behandles på den måten av vi som faktisk har selvstendige tanker og evnen til å skjelne mellom rett og galt. Hadde bare flere hatt den instillningen! Ja.. :/ Dersom jeg blir en meget rik person en gang i fremtiden skal jeg opprette et eget naturreservat for dyr som lider, og der skal de leve med mer verd en menneskene som ønsker de vondt Belive there is still good out there! Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 25. februar 2008 Del Skrevet 25. februar 2008 Si ifra, så blir jeg med Lenke til kommentar
Kallileo Skrevet 25. februar 2008 Del Skrevet 25. februar 2008 (endret) Ja.. :/ Dersom jeg blir en meget rik person en gang i fremtiden skal jeg opprette et eget naturreservat for dyr som lider, og der skal de leve med mer verd en menneskene som ønsker de vondt Belive there is still good out there! I'm in! Når jeg ser sånne videoklipp, så får jeg lyst til å flå de som flår dyra.. selv! Endret 25. februar 2008 av Kallileo Lenke til kommentar
morgan_kane Skrevet 25. februar 2008 Del Skrevet 25. februar 2008 så litt i begynelsen av den første filmen som ble linket til, klarte ikke å se meir etter en kort stund. heilt forfærdelig hva det. eg skjønne ikke at det går ann. dem må jo se at dyrene lider , men likevell fortsetter dem mishandlingen. hvis eg møte på noen som mishandle dyr så ille så blir eg å gje dem så mye juling at dem sku ønske dem va død. Lenke til kommentar
ZealD Skrevet 25. februar 2008 Del Skrevet 25. februar 2008 så litt i begynelsen av den første filmen som ble linket til, klarte ikke å se meir etter en kort stund. heilt forfærdelig hva det. eg skjønne ikke at det går ann. dem må jo se at dyrene lider , men likevell fortsetter dem mishandlingen. hvis eg møte på noen som mishandle dyr så ille så blir eg å gje dem så mye juling at dem sku ønske dem va død. Når jeg var 14 år så jeg 3 gutter som mishandlet katten min (!). De snurret den rundt etter halen. Jeg tok frem painballgeværet mitt og skøt alle 3 opptil flere ganger. Katten tok jeg med til dyrelegen, men den klarte seg, til tross for at halen ble veldig sår i lang tid fremover. Gutten annmeldte meg, men saken ble ikke ført videre. Jeg er glad jeg gjorde det jeg gjorde, og hadde gjort det igjen, selv om det hadde betydd fengelsstraff for min del. Jeg har hatt 9 katter igjennom livet mitt, og elsker de som om de var mine søsken. Behandler de alltid som de var et lite barn og ville aldri ha skadet dem. Husker engang naboen min stengte katten min inne i huset sitt og skylle skyte den dagen etterpå fordi den hadde urinert i hagen hans. Jeg var 8 år og trodde han mente alvor (noe det kan være han gjorde), så jeg bestemte meg for å bryte meg inn i huset hans midt på natta og redde pusen min, og det klarte eg! Dersom du ser et dyr som blir plaget av mennesker så er det din PLIKT å hjelpe det! Ta igjen på de menneskene som gjør det, og gjør det med god samvittighet! Lenke til kommentar
frevild Skrevet 25. februar 2008 Del Skrevet 25. februar 2008 Jeg orker ikke se disse videoene. Jeg har sett slikt før, og det eneste jeg oppnår ved det er å bli forarget over menneskets natur. Men med tanke på alle de negative reaksjonene mot disse videoene så står det kanskje ikke så ille til allikevel. Mange kinesere (og kanskje andre asiatiske folk) har visst et forkvaklet syn på dyr. Jeg fatter ikke at man kan ha en så til de grader manglende evne til å sette seg inn i andre skapningers situasjon. Er de psykopater hele gjengen? Så vidt jeg vet, er tanken at kjøttet smaker bedre dess verre lidelsene er. Og siden man selvsagt setter smaken høyere enn dyrets velbefinnende, slår man dyrene med kjepper før man flår dem levende. Så får de springe hudløse rundt til de blør ihjel eller dør av sjokk. Bedre blir det ikke av at det hele selvfølgelig er basert på en idiotisk overtro. Når det gjelder fiske, er saken annerledes. Og det sier jeg ikke bare fordi jeg synes fiske er en fabelaktig syssel. Fisk er nemlig ikke spesielt oppegående skapninger, især ikke sammenlignet med pattedyr. Når de biter på kroken er det nok ikke rare frykten/smerten de føler. Og det er uansett fort overstått, bare man husker å slå fisken i skallen når den landes. Lenke til kommentar
Eryk Skrevet 26. februar 2008 Del Skrevet 26. februar 2008 (endret) Du har aldri vært på fisketur, eller? At de ikke ser spesielt "oppegående" ut, utelukker ikke at de er foruten følelse av frykt og smerte. At de på voldsomt vis forsøker å flykte om de biter på kroken er vel ikke et håndfast bevis, men vil tro at deres "opplevelse" av det er minst like "ille". Skal ikke si noe for sikkert. Forstår imidlertid ikke at hunder og katter tillegges større vekt. Hyklere? Jau. Og å si at manglende respekt for dyr (mat) gjør en til psykopat? Huff. Heller du som ikke respekterer hvordan de ser på det. Endret 26. februar 2008 av Eryk Lenke til kommentar
Traadstarter Skrevet 26. februar 2008 Del Skrevet 26. februar 2008 Hvem har laget musikken til den første videoen? Lenke til kommentar
Traadstarter Skrevet 26. februar 2008 Del Skrevet 26. februar 2008 (endret) må jammen si at det frister å dra ned dit å rive skinnet av de folkene som gjør sånnt! Da er du ikke bedre selv. Men er det virkelig slik at de behandler folk på samme måte der nede? Land som er ødelagt av religion eller mange år med kommunisme befinner seg på mange måter i middelalderen. De vil ikke skjønne din protest. De gjør ikke det de gjør for å være slemme, de lever i en helt annen verden. Enig. Men er vi bedre i Norge med hvalfangsten og fisket vårt? De dyrene lider også. Typisk norsk å tenke at vi er best og alle andre er barbariske og usiviliserte. Endret 26. februar 2008 av Traadstarter Lenke til kommentar
Traadstarter Skrevet 26. februar 2008 Del Skrevet 26. februar 2008 Fisking er noe helt annet. Det kan ikke sammenlignes engang. Du må jo tenke at fisken blir spist. Sånn er verden, man må drepe får å overleve. Men man behøver ikke ha fancy pels for å overleve! Så om man hadde spist hundene og kattene ville det vært greit? Lol. Tror nok ikke du hadde sagt det. I Norge ser vi på hunder og katter som kjæledyr. Derfor reagerer vi sterkere på dette. Lenke til kommentar
Traadstarter Skrevet 26. februar 2008 Del Skrevet 26. februar 2008 [Men alikevel syns jeg ikke det er like farlig om dyrene har det litt vondt når de blir brukt til noe nyttig, enn når de bare blir torturert for pels. Haha, fy faen for en dobbeltmoral! Hva som er nyttig er relativt. Lenke til kommentar
Traadstarter Skrevet 26. februar 2008 Del Skrevet 26. februar 2008 Man kan dessverre begynne å lure, glemmer ikke det videoen so var filmet med skjult kamera på Gilde for en tid tilbake, de var ikke akkurat skånsomme. Får nesten bli vegitarianer Gilde-film? Hvor? Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 26. februar 2008 Del Skrevet 26. februar 2008 (endret) Man kan dessverre begynne å lure, glemmer ikke det videoen so var filmet med skjult kamera på Gilde for en tid tilbake, de var ikke akkurat skånsomme. Får nesten bli vegitarianer Gilde-film? Hvor? De har nok ikke lagt den ut noe sted! Det var en dokumentar på TV2 for noen år siden, da et crew hadde filmet (med skjult kamera) hvordan dyrene ble behandlet bak lukkede dører på slakte fabrikkene til Gilde. Det er ikke noe du vil se egentlig, ganske jævlig EDIT: Skriveleif Endret 26. februar 2008 av roberteh Lenke til kommentar
frevild Skrevet 26. februar 2008 Del Skrevet 26. februar 2008 Du har aldri vært på fisketur, eller? At de ikke ser spesielt "oppegående" ut, utelukker ikke at de er foruten følelse av frykt og smerte. At de på voldsomt vis forsøker å flykte om de biter på kroken er vel ikke et håndfast bevis, men vil tro at deres "opplevelse" av det er minst like "ille". Skal ikke si noe for sikkert. Forstår imidlertid ikke at hunder og katter tillegges større vekt. Hyklere? Jau. Og å si at manglende respekt for dyr (mat) gjør en til psykopat? Huff. Heller du som ikke respekterer hvordan de ser på det. Hadde du lest innlegget ordentlig, hadde du skjønt at jeg er en ivrig fisker. Men jeg ser ikke hvorfor det skulle være det spor relevant. Fisk ER ikke spesielt oppegående. Deres sjelelige liv er temmelig begrenset. Har du sett en fisks hjerne? Enhver som har hatt en hund eller katt vet derimot at slike dyr er i besittelse av langt større følelsesmessige kapasiteter enn sine fjerne, svømmende slektninger. Og det å sammenligne kroking og landing av fisk med overlagt maksimering av mer avanserte dyrs smerte er uansett helt på viddene. Og JA, manglende evne til å sette seg inn i andre skapningers situasjon (empati), er et kjennetegn på psykopati. Det er da almenkunnskap. Og NEI, jeg respekterer selvsagt ikke kinesere som banker dyrene sine før de flår dem levende. Du har visst skrevet et helt meningsløst innlegg. Gratulerer. Lenke til kommentar
Turtlis Skrevet 27. februar 2008 Del Skrevet 27. februar 2008 Æsj jeg orker ikke en gang å se videoen, el lese hva de andre har skrevet i tråden. Blir uvel og griner når jeg ser dyr blir behandlet som dritt.. Pelsdyr eller ikke pelsdyr, la de i det minste ha et godt liv før de får støm og dør.. Lenke til kommentar
WaterMarked Skrevet 28. februar 2008 Del Skrevet 28. februar 2008 Hyggelig video. http://video.google.com/videoplay?docid=-1282796533661048967 Lenke til kommentar
..:Harald:.. Skrevet 28. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2008 Hyggelig video. http://video.google.com/videoplay?docid=-1282796533661048967 Tok meg tid til å se hele. Fy faen sier jeg bare, for en syk verden vi lever i! Lenke til kommentar
Camlon Skrevet 29. februar 2008 Del Skrevet 29. februar 2008 Hyggelig video. http://video.google.com/videoplay?docid=-1282796533661048967 Det er den første gode filmen jeg har sett. Selvfølgelig overdramatiserer litt, men de er realisiske imotsetning til andre filmer jeg har sett. Dette viser dobbeltmoralen som f.eks. Harald hadde, men kanskje har fjernet nå. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå