Gå til innhold

Utrolig trist video! Dyremishandling...

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Vi Mennesker er jo dyr vi og? Ikke sant?

Hvorfor kunne vi ikke sendt noen ned for å flå dem å???

Vet at vi hadde gjort den samme feilen som dem gjør da.

Det hadde nesten vært morro og flådd de folkene levende! Skulle også likt å sperre dem inne i små bur i 20 kuldegrader. Eller i 40 varmegrader for min del. Så klart uten vann da.

Vet jeg har syke tanker, men hater de folkene som piner de små dyrene som ikke en gang kan forsvare seg selv.

Endret av ..:Harald:..
Lenke til kommentar

Ubetydelige greier når man tenker over hvor mye dritt som skjer med mennesker daglig.

Katter og hunder "føles" mer for fordi de er tradisjonelle husdyr. Hva med kyr og griser som stamper i egen dritt og er stedbundne på noen usle kvadratmeter helt til de ender sine dager på middagsbordet?

Lenke til kommentar
Vet jeg har syke tanker, men hater de folkene som piner de små dyrene som ikke en gang kan forsvare seg selv.

Tror du bør holde deg langt unna naturen for der blir nusselige forsvarsløse dyr hver dag plaget, pint, drept og spist av andre dyr.

Det er jeg klar over. Men det syns jeg er greit, sånn er verden. Men å torturere dyr for pelsen er noe helt annet.

Lenke til kommentar
Poenget er jo selvfølgelig at pelsdyr er mye søtere enn fisk. Støtten til pandaen er jo enorm, selv om dyret har bevist gang på gang at det ikke møter kravene til "survival of the fittest". Hadde den ikke vært så fordømt søt hadde ingen brydd seg og naturen hadde gått sin gang, men det virker som enkelte faller hardt for store dyreøyne.

Dette er bare vrøvl. Pandaen har hatt en helt unik tilpasningsevne. For flere millioner år siden gikk den fra å være kjøtteter til planteter, og antakeligvis var dette i en periode med ekstrem mangel på mat, hvor de som ikke tilpasset seg døde ut. Årsaken til at den nå er nesten utryddet er ulovlig jakt og skoghogst.

En annen ting: Hvorfor tar du deg bryet med å rakke ned på de som har følelser for søte dyr? Er det fordi du er moralsk overlegen disse personene, og selv arbeider aktivt for å beskytte både stygge og pene dyr? Hvis ikke foreslår jeg at du holder slike sure oppstøt for deg selv. Jeg takler ikke mennesker som føler de har rett til å prøve å finne huller og inkonsekvens i handlingene og meningene til de som visselig har omtanke for, og aktivt hjelper, dyr som blir mishandlet eller står i fare for å bli utryddet. Jeg har selv vært vegetarianer i over 18 år, og jeg prøver etter beste evne å ikke bruke produkter som involverer dyrs død. Jeg er dog ikke perfekt, og det har hendt at jeg har måttet kjøpe f.eks. skinnsko fordi det ikke er mulig å oppdrive finsko i annet en skinn (eller en blanding av plast og skinn). Jeg strekker meg veldig langt for å ikke ha noe direkte ansvar for dyrs lidelser eller død, og da er det helt fantastisk provoserende å bli kritisert av hobbykverulanter som daglig bidrar til å drepe intelligente dyr bare for å få seg noe godt å spise.

Lenke til kommentar

Slik misshandlig ab dyr kan uansett ikke forsvares på noen som helst måte. Er aktiv i Dyrebeskyttelsen selv og jeg orker ikke engang å se disse videoene (har sett noen lignende før), de skulle skamme seg.

Enda værre er det at verden rundt ikke gjør noe, det er liksom ikke så viktig med dyr for mange! Men når Phoenix som lager jakker med pels krave (fra hunder og katter) er hovedsponsor til det kommende OL, og lager jakker til alle deltagere, betyr tydligvis penger mer en verdriget. EN SKAM!

Lenke til kommentar
Hvorfor tar du deg bryet med å rakke ned på de som har følelser for søte dyr? Er det fordi du er moralsk overlegen disse personene, og selv arbeider aktivt for å beskytte både stygge og pene dyr? Hvis ikke foreslår jeg at du holder slike sure oppstøt for deg selv. Jeg takler ikke mennesker som føler de har rett til å prøve å finne huller og inkonsekvens i handlingene og meningene til de som visselig har omtanke for, og aktivt hjelper, dyr som blir mishandlet eller står i fare for å bli utryddet. Jeg har selv vært vegetarianer i over 18 år, og jeg prøver etter beste evne å ikke bruke produkter som involverer dyrs død. Jeg er dog ikke perfekt, og det har hendt at jeg har måttet kjøpe f.eks. skinnsko fordi det ikke er mulig å oppdrive finsko i annet en skinn (eller en blanding av plast og skinn). Jeg strekker meg veldig langt for å ikke ha noe direkte ansvar for dyrs lidelser eller død, og da er det helt fantastisk provoserende å bli kritisert av hobbykverulanter som daglig bidrar til å drepe intelligente dyr bare for å få seg noe godt å spise.

Kall det gjerne hobbykverulanse hvis du vil, jeg er bare ute etter å påpeke at enkelte sitter litt for høyt på deres moralske høye hester, og burde få en reality check. Jeg skal ikke påstå at jeg er moralsk overlegen, de fleste vil se på meg som moralsk underlegen med tanke på å at jeg jobber verken for stygge eller pene dyr. Jeg har bare ingen respekt for folk som synes det er så fælt at søte lille kattepuser blir drept, og anser seg selv som moralens voktere fordi de klarer å synes synd på noe med store øyne, mens de lar mer intelligente og mindre søte dyr lide i fred.

Jeg er i det minste konsekvent.

Lenke til kommentar
Hvorfor tar du deg bryet med å rakke ned på de som har følelser for søte dyr? Er det fordi du er moralsk overlegen disse personene, og selv arbeider aktivt for å beskytte både stygge og pene dyr? Hvis ikke foreslår jeg at du holder slike sure oppstøt for deg selv. Jeg takler ikke mennesker som føler de har rett til å prøve å finne huller og inkonsekvens i handlingene og meningene til de som visselig har omtanke for, og aktivt hjelper, dyr som blir mishandlet eller står i fare for å bli utryddet. Jeg har selv vært vegetarianer i over 18 år, og jeg prøver etter beste evne å ikke bruke produkter som involverer dyrs død. Jeg er dog ikke perfekt, og det har hendt at jeg har måttet kjøpe f.eks. skinnsko fordi det ikke er mulig å oppdrive finsko i annet en skinn (eller en blanding av plast og skinn). Jeg strekker meg veldig langt for å ikke ha noe direkte ansvar for dyrs lidelser eller død, og da er det helt fantastisk provoserende å bli kritisert av hobbykverulanter som daglig bidrar til å drepe intelligente dyr bare for å få seg noe godt å spise.

Kall det gjerne hobbykverulanse hvis du vil, jeg er bare ute etter å påpeke at enkelte sitter litt for høyt på deres moralske høye hester, og burde få en reality check. Jeg skal ikke påstå at jeg er moralsk overlegen, de fleste vil se på meg som moralsk underlegen med tanke på å at jeg jobber verken for stygge eller pene dyr. Jeg har bare ingen respekt for folk som synes det er så fælt at søte lille kattepuser blir drept, og anser seg selv som moralens voktere fordi de klarer å synes synd på noe med store øyne, mens de lar mer intelligente og mindre søte dyr lide i fred.

Jeg er i det minste konsekvent.

Hva slags verdi har denne konsekvensen din, annet enn å gi deg noe som du anser som et trumfkort i debatter med personer (og nå snakker jeg om andre, ikke meg, for jeg dreper heller ikke stygge dyr) som er moralsk overlegen deg selv ? Det har en mye større verdi å ha inkonsekvens i sympatien sin hvis man likevel bidrar til å redde søte dyr. Det har en stor verdi for dyrene som blir reddet, og som en bonus er det med på å bygge opp fintfølelse og moral som menneskeheten sårt trenger. Menneskerasen har intelligens og høyteknologi som kan bidra til å forhindre enorme mengder død og lidelse hos dyr, men i stedet brukes nesten all vår intelligens og høyteknologi på å finne nye måter å effektivisere og akselerere utnyttelsen av jordens ressurser, deriblant dyr. Det er derfor (etter min mening) helt feil å angripe de som i det minste bryr seg litt om å hjelpe de forsvarsløse skapningene som er ofre for menneskehetens hensynsløse og groteske jakt på selvberikelse.

Når det gjelder OL i Kina mener jeg det er vestens moralske plikt å boikotte arrangementet. Jeg mener også det er vestens moralske plikt å sende disse kommunistjævlene tilbake til steinalderen ved å slutte å forsyne dem med stål og andre ressurser som de desperat trenger for å opprettholde den industrielle utviklingen sin. Dette landet har ingen intensjoner om å bidra til å redusere utslipp, selv om vi ifølge alle ekte klimaforskere står overfor en krise, og de er derfor en trussel mot planeten.

Lenke til kommentar
SteffyPants

Du kan i alle fall usaklighetens kunst. Hvis du forsvarer slike ting mot (uansett dyr) dyr burde du få den en reality check og gå å legge deg!

Det har jeg ikke gjort, så det trenger jeg heldigvis ikke.

Hva slags verdi har denne konsekvensen din, annet enn å gi deg noe som du anser som et trumfkort i debatter med personer (og nå snakker jeg om andre, ikke meg, for jeg dreper heller ikke stygge dyr) som er moralsk overlegen deg selv ? Det har en mye større verdi å ha inkonsekvens i sympatien sin hvis man likevel bidrar til å redde søte dyr.

For all del, det er bare å redde de søte dyrene. Jeg synes bare det er mye hykleri ute og går når det gjelder det man påstår er sympati for dyr, når det egentlig kun er de søte som reddes. Enten det er vegeterianere som kaller andre umenneskelige fra sine skinnsofaer til pandaklemmende dyreelskere som kaller andre uinformerte om verdenssituasjonen fordi folk ikke kjenner til kinesernes oppførsel mot dyr når de selv ikke vet at Kina står for 90% av henrettelsene av _mennesker_. Kanskje det er bare jeg som er litt sær som ser på mennesker som litt viktigere å redde, men da skjønner jeg ikke hvorfor dyreelskere alltid argumentere med at dyr er så smarte? Man får høre at grisen er like intelligent som en fireåring og derfor burde ikke slaktes, mens voksne, intelligente mennesker tenker de ikke to ganger over.

Lenke til kommentar
For all del, det er bare å redde de søte dyrene. Jeg synes bare det er mye hykleri ute og går når det gjelder det man påstår er sympati for dyr, når det egentlig kun er de søte som reddes. Enten det er vegeterianere som kaller andre umenneskelige fra sine skinnsofaer til pandaklemmende dyreelskere som kaller andre uinformerte om verdenssituasjonen fordi folk ikke kjenner til kinesernes oppførsel mot dyr når de selv ikke vet at Kina står for 90% av henrettelsene av _mennesker_. Kanskje det er bare jeg som er litt sær som ser på mennesker som litt viktigere å redde, men da skjønner jeg ikke hvorfor dyreelskere alltid argumentere med at dyr er så smarte? Man får høre at grisen er like intelligent som en fireåring og derfor burde ikke slaktes, mens voksne, intelligente mennesker tenker de ikke to ganger over.

Kina er et barbarisk drittland hvor et menneskeliv ikke er mye verdt, så det er selvfølgelig viktig at folk engasjerer seg og tar avstand fra landets brutale behandling av mennesker. Likevel er det viktig at noen også taler dyrenes sak, for dyrene i Kina kan ikke protestere eller drive informasjonskrig mot myndighetene. Hadde det ikke vært for at noen filmet slik hinsides grotesk behandling av dyr som denne videoen viser, hadde ingen kjent til tingenes tilstand i det hele tatt. Det er et sunnhetstegn at folk reagerer med avsky mot denne videoen; det viser at de har evne til å sette seg inn i andre veseners lidelse. Du bør berømme slik empati i stedet for å kritisere den for å være "hyklerisk" bare fordi mennesker og stygge dyrs lidelser ikke blir nevnt i samme setning. Det er i verste fall inkonsekvent empati, ikke hykleri. Hykleri er å ha en standard for seg selv, og en annen standard for andre.

Forresten har jeg ikke skinnsofa. Som nevnt strekker jeg meg langt for å unngå produkter som involverer drap av dyr, og de tre parene med skinnsko jeg har gått med de siste syv årene er en ganske stor kamel å svelge. Ved forrige skokjøp forhørte jeg meg om syntetiske sko, men disse inneholdt dessverre skinn på innsiden, så da ga jeg opp og kjøpte helskinn i stedet. Det eneste helsyntetiske fottøyet du får kjøpt i Norge er vel sjøstøvler, og du kan jo tenke deg hvor aktuelt det er å gå med sjøstøvler på jobb.

Ellers må jeg bare beklage at jeg ikke klarer å oppfylle dine strenge moralske krav.

Endret av Spenol
Lenke til kommentar

Jeg hater hver eneste lille jævel som gjør noe slikt. Føler jeg blir utrolig provisert bare av å se på videoen. Det som gjorde mest inntrykk var av den øverste videoen av hunden som var flåd levende, der du ser blodet bare drypper også dør den. Jeg blir så utrolig forbanna.

Kan ikke tro det er folk som i en svak grad forsvarer det de gjør. Jeg skjønner hva de vil frem til, men måten personene i videoen gjør det på er bare kvalmt. Binde dem fast og dra dem bakover, henge, tråkke og putte dem i poser er bare helt utrolig.

Lenke til kommentar

Koker faen meg over her når jeg ser slike videoer... :mad:

Var på ferie i Shanghai, og så at en hund ble banket og flådd levende uten bedøvelse, tenkte at her skal det faen meg ikke etterlates en Kinesisk dollar til, så dro der ifra samme dag.

Hunden var ikke det eneste, var også mange som drepte andre dyr som høns og kyllinger midt inni sentrum...

Lenke til kommentar
I fabrikken blir dem ihvertfall drepte momentant?

Ikke sånn at to stykker morer seg med å drepe dem ved å steine og sparke dem til døden vel?

Man kan dessverre begynne å lure, glemmer ikke det videoen so var filmet med skjult kamera på Gilde for en tid tilbake, de var ikke akkurat skånsomme. Får nesten bli vegitarianer :ermm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...