Gå til innhold

Utrolig trist video! Dyremishandling...

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det der gidder jeg ikke se på engang, hater misshandling av dyr. Så en video for en stund sia av der de skulle slakte en gris i et eller annet random afrika land. Måten de da skulle gjøre det på var å skjære et hull i brystet på grisen og stappe handa inn og dra ut/klemme i stykker hjerte. Så de skjærte opp et lite hull i magen til grisen, mens den vrir seg i smerte, selvfølgelig klarer han ikke å gjøre det riktig så grisen blir liggende der med et hull i magen. sykt

Edit: så litt alikevel, men levende okser som vrir seg rundt med en et eller annet kjøtt/blod/gørr hengende ut fra halsen var ikke akkurat digg.

Endret av Tmz
Lenke til kommentar
Kansje ikke det.. Men jeg må jammen si at det frister å dra ned dit å rive skinnet av de folkene som gjør sånnt!

Land som er ødelagt av religion eller mange år med kommunisme befinner seg på mange måter i middelalderen. De vil ikke skjønne din protest. De gjør ikke det de gjør for å være slemme, de lever i en helt annen verden.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Kansje ikke det.. Men jeg må jammen si at det frister å dra ned dit å rive skinnet av de folkene som gjør sånnt!

Land som er ødelagt av religion eller mange år med kommunisme befinner seg på mange måter i middelalderen. De vil ikke skjønne din protest. De gjør ikke det de gjør for å være slemme, de lever i en helt annen verden.

Men de må jo f*en meg skjønne at dyrene lider!

Lenke til kommentar

Hva svarer du en som kommer til Norge og sier vi må stoppe med den barbariske fiskingen? Fisken lider om den blir tatt på krok eller i nett.

Det er lett å miste perspektivet og se det man selv gjør som det eneste riktige.

Endret av robertaas
Lenke til kommentar

Det gjør de, men de bryr seg ikke.

Det der er rett og slett forferdelig.

Edit: Seldrapene er ikke så ille, da. Dør ganske momentant, de.

De dør ikke momentant nei. Leste et sted at mange av selene klarer å slepe seg ned under isen etter at de har blitt slått. Når de da kommer under isen dør de av skadene. Dette er like forferdelig som det kineserne gjør.

Lenke til kommentar

Det er faen meg helt sykt. At de syke jævlene gjør noe sånt, stenger stakkars hunder og katter i små bur og slenger dem rundt, tråkker på halsen dems og alt mulig annet sykt faanskap!

Blir faan meg kvalm av det jo.

Endret av MoonJazz!
Lenke til kommentar

Hva svarer du en som kommer til Norge og sier vi må stoppe med den barbariske fiskingen? Fisken lider om den blir tatt på krok eller i nett.

Det er lett å miste perspektivet og se det man selv gjør som det eneste riktige.

Fisking er noe helt annet. Det kan ikke sammenlignes engang. Du må jo tenke at fisken blir spist. Sånn er verden, man må drepe får å overleve. Men man behøver ikke ha fancy pels for å overleve!

Endret av ..:Harald:..
Lenke til kommentar
Fisking er noe helt annet. Det kan ikke sammenlignes engang. Du må jo tenke at fiskene blir spist. Sånn er verden, man må drepe får å overleve. Men man behøver ikke ha fancy pels for å overleve!

Alle drapene du ser er ikke for fancy pels, heller. I Kina er det faktisk så mange folk at de må spise ting som er litt uortodokse. Som hunder og katter.

Lenke til kommentar
Fisking er noe helt annet. Det kan ikke sammenlignes engang. Du må jo tenke at fiskene blir spist. Sånn er verden, man må drepe får å overleve. Men man behøver ikke ha fancy pels for å overleve!

Alle drapene du ser er ikke for fancy pels, heller. I Kina er det faktisk så mange folk at de må spise ting som er litt uortodokse. Som hunder og katter.

Ja, men hundene og kattene som blir flådd blir ikke spist. Og det er da mange millioner som blir drept hvert år for pelsen.

Lenke til kommentar

Hva med at vi lar dem dø enten ved å henge i en krok i flere minutter og etterpå bli slått med en pinne, eller lar dem dø av surstoff mangel. Hadde vi dyttet 100 kuer under vann og latt dem dø tror jeg ikek det hadde blitt godtatt. Vi trenger ikke fisk for å overleve, men det viser bare at du har en fryktlig dobbeltmoral.

Lenke til kommentar

Hva med at vi lar dem dø enten ved å henge i en krok i flere minutter og etterpå bli slått med en pinne, eller lar dem dø av surstoff mangel. Hadde vi dyttet 100 kuer under vann og latt dem dø tror jeg ikek det hadde blitt godtatt. Vi trenger ikke fisk for å overleve, men det viser bare at du har en fryktlig dobbeltmoral.

Jeg sier ikke at veien fra sjøen til talerknen er noe fin for fisken. Men det er mye mer nyttig enn å torturere dyr for pelsen!

Lenke til kommentar
Jeg sier ikke at veien fra sjøen til talerknen er noe fin for fisken. Men det er mye mer nyttig enn å torturere dyr for pelsen!

Så det er altså "nytteverdien" som skal bestemme hvilken behandling dyr skal få? Så om de spiser hunder og katter i Kina er det altså helt OK å behandle dem slik vi behandler fisk?

Og om vi ikke skal bruke alt på fisken er det ikke OK å fiske dem lengere? Har jeg forstått deg riktig nå?

Endret av robertaas
Lenke til kommentar

Poenget er jo selvfølgelig at pelsdyr er mye søtere enn fisk. Støtten til pandaen er jo enorm, selv om dyret har bevist gang på gang at det ikke møter kravene til "survival of the fittest". Hadde den ikke vært så fordømt søt hadde ingen brydd seg og naturen hadde gått sin gang, men det virker som enkelte faller hardt for store dyreøyne.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...